Toon posts:

Haperende/Stotterende DVD-Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD speler (Afreey 8x DVD) en als ik een film bekijk gaat ie halverwege stotteren en het wordt met de minuut slechter (audio & video) en zo erg dat ie op het laatst seconden lang vastzit op een frame en dan meestal gevolgd door een BSOD. Ik wordt er echt vreselijk gek van!

Ik heb de VIA Service Pack geinstalleerd (IDE Bus Mastering drivers en 4-in-1 Driver-pack) en de DVD-Speler op DMA gezet maar het helpt niets.

Het ligt niet aan het systeem, als ik 'm uittest bij andere systemen doet ie hetzelfde en met andere DVD's ook.

Pak ik een andere DVD, dan draait ie wel goed (tot halverwege de film) en als ik de vorige DVD pak dan hapert en stottert de drive weer als een gek. Het is alsof de drive geen 'warme' DVD's 'lust'.

Wat kan ik hieraan doen?

MvG, Maurice Heikens.

Verwijderd

Heb je al gekeken of er een nieuwe firmware is oid?
Dat wil nog weleens helpen.

Ga anders terug naar de winkel en laat ze het daar oplossen (andere drive, ander merk/model).

Verwijderd

staat synchroniseren van gegevensoverdracht onder controlpanel/systeem/apparaatbeheer/dvdspeler ?

Het hielp mijn dvdspeler van een probleempje af:
hij schokte steeds om de 2 minuten.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Hello...

Ik heb net zo'n Afreey-Dvd-speler als jou...
Maar wat een k*t-ding is dat! (voor het geval je dat nog niet wist.. ;) )
Zelfs met de laatste Firmware,die leesproblemen zou moeten verhelpen... :r

Ik heb ook soms last van blauwe schermen tijdens het kopiëren van grote bestanden..
En de ene cd-rom wil hij wel redelijk lezen,en de andere weer met veel moeite en ge-refresh.

Om maar te zwijgen over zijn gedrag bij progjes als Smartripper en aanverwanten.

Maar om even op jou probleem terug te komen,welk progje gebruik je om Dvd's af te spelen?

Mijn ervaringen met Power-Dvd waren ook "schokkend"..
Alleen de nieuwere versie 3.0 deed het beter.
(jammer dat het een trial-versie was die er na 5 min. mee kapt :( )

En Win-dvd kan ik je ook wel aanraden,die schokte gelukkig niet,plus daar kon ik een Dvd mee afspelen die Power-Dvd weer niet wilde laten zien....
............................................................

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---