Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ja dat is te verhelpen. Wellicht zou het is schelen als je niet zo karig met informatie ben.
Merk, type, foto.
Merk, type, foto.
Vuil/zand in het scharnier waarschijnlijk. Is het een echte taatsdeur met vloer en plafond pot dan zit daar waarschijnlijk wat bouwvuil in de vloerpot, is het een nepperd die gewoon in een kozijn hangt dan doet een druppeltje vet of paraffine wonderen.
Als de deur in een normaal kozijn zit, kan de tik komen doordat ie niet goed is afgehangen.Videopac schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:44:
In mijn “nieuwe” huis zitten 2 taatsdeuren, de ene kraakt wat als je hem open doet, de ander knarst nogal met soms een luide tik. Weet iemand of dit te verhelpen is en hoe ik taatsdeuren onderhoud?
Ik heb al behoorlijk lopen zoeken maar er niets over gevonden.
Of je kozijn is niet recht, scharnieren niet netjes uitgelijnd, ....
Dan komt er spanning op te staan.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Excuus, bij deze. Het zijn houten deuren, van vloer tot plafond. Merk is onbekend, ik woon hier net een paar weken.BBB-Nick schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:27:
Ja dat is te verhelpen. Wellicht zou het is schelen als je niet zo karig met informatie ben.
Merk, type, foto.
Deur 1:
:strip_exif()/f/image/407GiD8VLfsl8bp72QAVxnCc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VeVy8b3MM2hdRR7zlyUMBt7s.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZXV3ZD1jsKCf12JNqx1vIbS.jpg?f=fotoalbum_large)
Deur 2:
:strip_exif()/f/image/rBIyx1MQ0PekT96fH0PPqpXo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CKSlxtvWOmcGT8oi49VW3pbh.jpg?f=fotoalbum_large)
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dank voor je reactie. Ik was misschien niet helemaal duidelijk maar het is een bestaand huis uit 2013, wat niet wil zeggen dat er vuil in die vloerpot kan zitten. Is dat er evt uit te halen?D.deJong schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:02:
Vuil/zand in het scharnier waarschijnlijk. Is het een echte taatsdeur met vloer en plafond pot dan zit daar waarschijnlijk wat bouwvuil in de vloerpot, is het een nepperd die gewoon in een kozijn hangt dan doet een druppeltje vet of paraffine wonderen.
Laat de aannemer het maar oplossen die hebben nog een onderhoudsperiode.
Zo op het oog hangt ie niet mooi erin.
Iets zegt me dat:xminator schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:11:
Laat de aannemer het maar oplossen die hebben nog een onderhoudsperiode.
- die deuren er net vanuit de bouw ingezet zijn
- de aannemer echt net na 9 jaar gaat komen voor iets wat gewoon door regulier gebruik komt.
Dus je opmerking vind ik een beetje kort door de bocht
Ontopic: luister eens goed waar het gekraak vandaan komt. Localiseren van het probleem is stap 1.
Kan zijn dat invetten voldoende is, kan ook zijn dat een keer iets van een compressor er op zetten helpt. Deur open en je kunt bij de scharnieren boven en onder lijkt het.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wat @The Eagle zegt, check of het kraken bij het bovenste draaipunt of onderste zit.
Er lijkt wel flink wat rommel bij de draaipunten te zitten (stuc?).
Des noods de deur er 'even' uit halen...
Als smeermiddel PTFE gebruiken, droogsmeer.
2e deur lijkt niet echt recht te hangen, maar is lastig te zien op een foto met schaduw.
Er lijkt wel flink wat rommel bij de draaipunten te zitten (stuc?).
Des noods de deur er 'even' uit halen...
Als smeermiddel PTFE gebruiken, droogsmeer.
2e deur lijkt niet echt recht te hangen, maar is lastig te zien op een foto met schaduw.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Ik las: nieuw huis, ik woon er nog maar een paar weken.The Eagle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 21:22:
[...]
Iets zegt me dat:
- die deuren er net vanuit de bouw ingezet zijn
- de aannemer echt net na 9 jaar gaat komen voor iets wat gewoon door regulier gebruik komt.
Dus je opmerking vind ik een beetje kort door de bocht![]()
Ontopic: luister eens goed waar het gekraak vandaan komt. Localiseren van het probleem is stap 1.
Kan zijn dat invetten voldoende is, kan ook zijn dat een keer iets van een compressor er op zetten helpt. Deur open en je kunt bij de scharnieren boven en onder lijkt het.
Later las ik pas 2013, dus een oud huis en dan klopt mijn comment niet.
Pagina: 1