FireFox - neem het web in eigen hand
Hij wordt dan wel minder warm maar ik denk dat de 1200 proc dan net so warm wordt
Verwijderd
Ik denk dat het maar een voldoende ffect geeft als je ook je voltage naar beneden kunt halen
Misschien kan je als je de Clock van 'n 1,4 op 1Gig de Vcore redelijk verlagen dan dissipeer je echt veel minder vermogen dus ook heat je draaied hem dan als 'n mobieltje
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
ik heb dat ook gedaan met me athlon 1200 en hem op 900 gezet
dat scheelde maar 5 graden dus zoveel nut heeft het ook niet
Verwijderd
Voltage ook verlaagd? Want dat maakt idd zoals hierboven al terecht opgemerkt was het meeste uit. En om op een lager voltage toch stabiel te kunnen werken moet je het aantal Mhz omlaag doen.Op woensdag 22 augustus 2001 20:23 schreef rick17 het volgende:
ik heb dat ook gedaan met me athlon 1200 en hem op 900 gezet
Kijk anders maar eens met het programma radiate hoeveel watt het wel niet uitmaakt als je het voltage omlaag gooit.
Hier lop je tegen een vershil van theorie en praktijk aan. Je watage qua warmte zal idd naar beneden gaan, alleen hoe zit het met de warmte afgifte met de overige componenten in je kast? Vaak is het zo dat je cpu minder warmte af gaat geven, maar het scheelt vrij weinig in de totale temperatuur. Je komt dan vaak uit op een graad of 5 zoals eerder is genoemd. Vaak is ook je chipset en de transistoren op je moederbord een goede toevoeging aan de temperatuur in je kast. Dus of het echt zinvol is is een tweede. Persoonlijk denk ik dat je beter naar een goede airflow kan kijken.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
nee volgens mij had ik voltage niet of nauwelijks omlaag gebracht, maar das verleden tijd nu vliegd ie in het rond door de fans
Verwijderd
ach ja.. een athlon zal altijd warm blijven... denk niet dat je die ooit zonder koeling kan laten lopen... of wel?
Verwijderd
No way... dat heb ik al geprobeerd bij m'n k6-3+ (mobiele processor die slechts 20 watt verstookt) met een ZalmanCNPS3100G (supergroot oppervlak van koper, met goud verguld). Maar het lukte nog steeds niet echt lekkah: 68 graden. En een athlon krijg je hooguit terug naar een watt of 40 met wat getweak...Op woensdag 22 augustus 2001 20:46 schreef limp_bizkit het volgende:
ach ja.. een athlon zal altijd warm blijven... denk niet dat je die ooit zonder koeling kan laten lopen... of wel?
Verwijderd
toch een voordeel van intel.. op 733@550 1.3V superstabiel en word stressed 60C 
valt dus nog best mee.. en performance is ook nog 'goed'
valt dus nog best mee.. en performance is ook nog 'goed'
Combo van vcore en clockspeed omlaag is nog het beste, als je je clockspeed omlaag haalt kan je je vcore nog verder omlaag halen en zo nog koeler proberen te krijgen
Verwijderd
heb die van mij wel eens op 550mhz @1.3v laten draaien, zonder actieve koeling. did ging best goed, heb geen stresstest gedaan, maar opstarten etc was geen probleem.
Pagina: 1