Gaming PC voor een starter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yujin1973
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-01-2022
Mijn vraag

Mijn zoon is 11 jaar en speelt momenteel voornamelijk FIFA22, F1 en Fortnite op PS4.
Hij wil nu graag een gaming PC maar ik heb geen flauw idee wat een goede configuratie is om mee te starten en hoe de prijs-kwaliteit verhouding ligt.
Ik wil niet de hoofdprijs betalen voor een eerste pc maar spellen moeten er wel fatsoenlijk op kunnen draaien.
Heeft iemand advies?

Gr. Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:44
wat is je richtprijs?
wat heb je al?
wil hij een pc of een laptop?
hoe belangrijk zijn lichtjes?
fifa 22 kan prima zonder GPU, shooters dan weer niet.

gaat hij voornamelijk schietspellen spelen? dan is een GPU wel handig.

[ Voor 39% gewijzigd door 99ruud99 op 23-01-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yujin1973
99Ruud99 bedankt voor je snelle reactie.

Mijn richtprijs ligt rond de 500-600 euro.
Hij heeft nog geen hardware, enkel een PS4.
Hij wil een pc maar we weten eerlijk gezegd niet wat de voor- of nadelen tov een laptop zijn. Zijn voorkeur is gevoed door vlogs op youtube.
Hij vind lichtjes onbelangrijk.
Hij speelt redelijk Fortnite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 10:13
makkelijkste is kijken naar de (zwaarste) specs van de spellen die gespeeld gaan worden. dan kijken of de BBG systeem een goede kandidaat is: [BBG][Januari 2022] Budget Gaming PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Yujin1973 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:54:
99Ruud99 bedankt voor je snelle reactie.

Mijn richtprijs ligt rond de 500-600 euro.
Hij heeft nog geen hardware, enkel een PS4.
Hij wil een pc maar we weten eerlijk gezegd niet wat de voor- of nadelen tov een laptop zijn. Zijn voorkeur is gevoed door vlogs op youtube.
Hij vind lichtjes onbelangrijk.
Hij speelt redelijk Fortnite.
Voor dat bedrag koop je simpelweg geen (nieuwe) game pc.
Zeker als hij ook nog muis/toetsenbord/headset/scherm/speakers etc nodig heeft.

Videokaarten zijn momenteel ook erg duur, dus het budget zal echt omhoog moeten.

Wat bedoel je met 'redelijk fortnite spelen'?

Als dat competitief is dan wil je een snel scherm (144hz) maar dan natuuurlijk ook een systeem dat zoveel FPS kan weergeven.
Dan moet je toch echt naar een ander budget kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:07
Helaas zijn met name videokaarten momenteel zo duur dat een game pc voor 600 euro niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yujin1973
Allereerst iedereen dank je wel voor jullie reactie. Wat is jullie ervaring met refurbished gaming pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:21
Yujin1973 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:02:
Allereerst iedereen dank je wel voor jullie reactie. Wat is jullie ervaring met refurbished gaming pc's?
Dusdanig weinig vertrouwen in dat ik het nooit heb overwogen. Je bent meestal veel geld kwijt voor iets wat eigenlijk al te oud en/of troep.
Nieuwe complete basis game pc kost zo'n 1500 euro... Keuzes. Ik zou altijd voor een pc gaan, dat vind ik vaak een stuk leerzamer en leuker dan een console. Niks mis met een console verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Ook in onze Best Buy Guide voor janurari (reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2022) is de conclusie dat je voor een instap Game PC zo'n 1200 euro moet aftikken.

Mocht je toch willen kijken voor een degelijk aankoopadvies kun je terecht in een ander subforum: Desktop Aankoopadvies
Hier staan ook al genoeg topics om jezelf een beeld te vormen van wat er nodig is om games fatsoenlijk te draaien en wat zulke systemen kosten. Je kan dan zelf een systeem samenstellen en een topic daar openen voor advies over de details :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michavb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:33
Kijk anders in de Vraag en Aanbod. Soms staan daar redelijk geprijsde systemen te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 20:32
Met de huidige (achterlijke) prijzen voor onderdelen (vooral GPU’s) zou het denk ik goed zijn om te achterhalen waarom hij een game pc wil obv de vlogs die hij kijkt. En of het echt nodig is. Want goede balans in value for money is naar mijn mening nu gewoon niet mogelijk als je een gpu erin wilt doen (en dat heeft een beetje game pc wel nodig). Dus als het niet écht hoeft... anders inderdaad budget heel wat omhoog schroeven.

[ Voor 12% gewijzigd door menne op 25-01-2022 19:49 ]

Pagina: 1