Mijn thuis-pc uit 2013 begint een beetje op leeftijd te raken dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Op dit moment heb ik dit:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel HTK gebruik, dus internet, mail, netflix, fotoboek maken, maar ook een beetje programmeren en dochter zal af en toe Sims4 spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar verwacht voor veel minder klaar te kunnen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een compact en stil apparaat omdat hij in de woonkamer komt te staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat klein, kwam ik al snel bij iets als ASRock DeskMini of NUC uit, maar dat is niet heilig. De NUC vind ik wel mooier om te zien. Niet erg belangrijk op zich, maar aangezien ik er toch weer een jaar of 10 tegen aan moet kijken ook niet geheel onbelangrijk. Wel een hogere WAF
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk niet een goed idee wat ik moet kiezen, dus kunnen jullie me input geven over deze kwesties:
Op dit moment heb ik dit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD A8-5600K Black Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI FM2-A75IA-E53 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Thermaltake Element Q | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | LG GH24NS95 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 114,99 | € 114,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 114,99 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel HTK gebruik, dus internet, mail, netflix, fotoboek maken, maar ook een beetje programmeren en dochter zal af en toe Sims4 spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1000 maar verwacht voor veel minder klaar te kunnen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord gaat mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een compact en stil apparaat omdat hij in de woonkamer komt te staan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat klein, kwam ik al snel bij iets als ASRock DeskMini of NUC uit, maar dat is niet heilig. De NUC vind ik wel mooier om te zien. Niet erg belangrijk op zich, maar aangezien ik er toch weer een jaar of 10 tegen aan moet kijken ook niet geheel onbelangrijk. Wel een hogere WAF
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Compact, stil, degelijk, zuinig.
- Rap starten
- koptelefoonaansluiting aan de voorkant
- Ik wil er een ssd van 1TB in doen, maar er moet ruimte zijn voor in ieder geval 1 extra schijf
- En niet al te weinig USB poorten is wel makkelijk. Ik raak mijn ingebouwde DVD speler kwijt dus daar zal een externe voor moeten komen. Ook mijn printer, tobo en muis werken op USB. Een USB hubje er achter kan, maar is niet superfraai.
- HDMI voor mijn huidige monitor
- Onboard wifi niet nodig
Nope
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb eigenlijk niet een goed idee wat ik moet kiezen, dus kunnen jullie me input geven over deze kwesties:
- Intel of AMD CPU? En welke dan, voor intel bv heb ik aan een Pentium genoeg of zou ik beter voor een i3 of i5 kunnen gaan?
- 16GB geheugen is wel genoeg voor de komende jaren toch?
- Sata schijf of NVME, ga ik dat merken?
... en gaat over tot de orde van de dag