Hoi,
In de tuin gaan we de verlichting vervangen voor spotjes die we willen kunnen dimmen en uitzetten.
Huidige lampen zijn middels een 220v stekker kabel binnen die naar buiten loopt en geen schakelaar. Dus stekker in stopcontact en branden.
Nu heb ik een ecobright zigbee dinmer, gezien meeste thuis als Hue is en deze met Hue werkt.
https://www.ecobright.nl/...r-module-250w/##tabsPanel
De nieuwe opzet zal zijn: (Opnieuw allemaal kabels trekken is geen optie helaas)
Kabeldoos binnen waar de dimmer in zit en stekker stroomkabel voor stopcontact en de kabel naar de lampen buiten. Lasklemmen met hendels in het bezit.
Uitgaande het als volgt aan te sluiten:
Stekker kabel:
- bruin naar L in de dimmer
- Blauw naar lasklem
Kabel Lamp buiten:
- Bruin naar L dimmer
- Blauw naar lasklem
Lasklem 3 voudige hendels:
- Blauw van stekkerkabel & lamp kabel
- Blauw naar dimmer (2e port)
Klopt bovenstaande opzet of heb ik het compleet mis en moet ik dit anders aansluiten op de dimmer?
Heb inmiddels zelf kortsluiting in mijn hoofd met uitdenken en voor mijn gevoel heb ik mis of mis ik iets.
Alvast dank voor de hulp!
In de tuin gaan we de verlichting vervangen voor spotjes die we willen kunnen dimmen en uitzetten.
Huidige lampen zijn middels een 220v stekker kabel binnen die naar buiten loopt en geen schakelaar. Dus stekker in stopcontact en branden.
Nu heb ik een ecobright zigbee dinmer, gezien meeste thuis als Hue is en deze met Hue werkt.
https://www.ecobright.nl/...r-module-250w/##tabsPanel
De nieuwe opzet zal zijn: (Opnieuw allemaal kabels trekken is geen optie helaas)
Kabeldoos binnen waar de dimmer in zit en stekker stroomkabel voor stopcontact en de kabel naar de lampen buiten. Lasklemmen met hendels in het bezit.
Uitgaande het als volgt aan te sluiten:
Stekker kabel:
- bruin naar L in de dimmer
- Blauw naar lasklem
Kabel Lamp buiten:
- Bruin naar L dimmer
- Blauw naar lasklem
Lasklem 3 voudige hendels:
- Blauw van stekkerkabel & lamp kabel
- Blauw naar dimmer (2e port)
Klopt bovenstaande opzet of heb ik het compleet mis en moet ik dit anders aansluiten op de dimmer?
Heb inmiddels zelf kortsluiting in mijn hoofd met uitdenken en voor mijn gevoel heb ik mis of mis ik iets.
Alvast dank voor de hulp!

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3