Refurbished of nieuw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purgie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-08-2024
Sinds gisteren is na 15 jaar trouwe dienst mijn Panasonic wasmachine er mee gestopt.
Pomp doet het niet meer. Ook geen errorcode. Ik ben bang dat maken te duur is. En Panasonic ook geen wasmachines meer verkoopt in Nederland. Vond het wel een erg goede machine. Loodzwaar, stil en qua motor superstil en zuinig.

Nu was ik vandaag bij een een witgoedwinkel om te kijken voor een nieuwe. Ik zag deze staan. Vond hem er vooral mooi uitzien, geen idee of het een goede machine is. lastig achter te komen.

https://www.bcc.nl/huisho...achine-ww80t554aat/292004

Moet ik deze laten staan en een nieuwe Bosch of Siemens wasmachine kopen ?

Kom ook refurbished machines tegen. Dit zijn vaak wasmachines uit het duurdere segment van een paar jaar oud. Goedkoop is duurkoop is mij altijd geleerd..

Deze bijvoorbeeld... https://www.marktplaats.n...a-incl-garantie-bezorging

of deze

https://www.marktplaats.n...sch-i-dos-wasmachine-9-kg

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord...!! _/-\o_

Beste antwoord (via purgie op 24-01-2022 10:40)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06
@purgie Jaren terug is er eens een uitzending geweest van de rekenkamer over wasmachines. Er zijn toen een aantal experts aan het woord geweest die hadden maar 1 advies:
Koop gewoon een goedkope wasmachine, want wassen doen ze allemaal. Bijna alles wordt schoon op 30 graden, kreukherstellend.
Je betaald vooral voor allerlei extra (marketing) functies. Wifi op je wasmachine, automatisch wasmiddel toevoegen, vlekkendetectie etc.
Maar heel erg weinig functies zijn echt handig, uitgestelde start, spoelstop en wellicht stoom (tegen kreuken).

Ergens tussen de 300 en 400 euro heb je gewoon een prima machine:
https://www.coolblue.nl/w...en=laagste-prijs&pagina=1
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

7 jaar geleden een LG (7KG) gekocht voor 320 euro en die doet het nog steeds prima met circa 2 wasjes per week. Is destijds gratis bezorgd en in het washok gezet. Tegenwoordig nemen ze ook nog gratis je oude wasmachine mee.

Uiteraard blijft een tweedehands machine het goedkoopste. In mijn studententijd voor 75 euro een bosch gehaald bij een particulier. Ding heeft het jaren gedaan in een studentenhuis met 4 personen, dus gemiddeld 8 wasjes per week.
Maar dit is uiteraard meer gedoe en meer risico dan nieuw kopen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:39
In ieder geval geen Samsung kopen, daar kun je alleen maar spijt van krijgen. Wel of niet refurbished is een afweging die ik niet kan maken. Met een beperkt budget is het een goede optie, maar dan kun je ook naar LG kijken. Op hun direct drive systeem geven ze ook 10 jaar garantie.

Engineering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb goedkope wasmachines gehad van Zanussi als student. Ik heb duurder gekocht toen ik ging werken.

De duurdere was van Bosch en de distributieriem blijft er gewoon vanaf vallen en dat komt omdat ik het ding te vaak volprop.

Echter de goedkope die tweedehands was werkte prima en de duurdere ondanks mijn misbruik door het proppen doet het prima ook.

Tweedehands kopen is prima als je goede lage prijs krijt want de garantie op het apparaat die normaliter zeker wel 5 jaar zou moeten zijn kan je lastiger claimen (dan hebje de aankoopbon nodig van de eerste koper).

Ik heb verder een beetje een mening dat een machine ook niet zo duur is en je daarom best voor nieuw kan gaan en die garantie is je zak steekt (en dat is tweedehands vaak niet zo, want je loopt risico dat de machine vol zit met kalk. leuk als je handig bent maar anders niet).

Wat is het grote probleem met een nieuwe?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06
@purgie Jaren terug is er eens een uitzending geweest van de rekenkamer over wasmachines. Er zijn toen een aantal experts aan het woord geweest die hadden maar 1 advies:
Koop gewoon een goedkope wasmachine, want wassen doen ze allemaal. Bijna alles wordt schoon op 30 graden, kreukherstellend.
Je betaald vooral voor allerlei extra (marketing) functies. Wifi op je wasmachine, automatisch wasmiddel toevoegen, vlekkendetectie etc.
Maar heel erg weinig functies zijn echt handig, uitgestelde start, spoelstop en wellicht stoom (tegen kreuken).

Ergens tussen de 300 en 400 euro heb je gewoon een prima machine:
https://www.coolblue.nl/w...en=laagste-prijs&pagina=1
https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

7 jaar geleden een LG (7KG) gekocht voor 320 euro en die doet het nog steeds prima met circa 2 wasjes per week. Is destijds gratis bezorgd en in het washok gezet. Tegenwoordig nemen ze ook nog gratis je oude wasmachine mee.

Uiteraard blijft een tweedehands machine het goedkoopste. In mijn studententijd voor 75 euro een bosch gehaald bij een particulier. Ding heeft het jaren gedaan in een studentenhuis met 4 personen, dus gemiddeld 8 wasjes per week.
Maar dit is uiteraard meer gedoe en meer risico dan nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:59
Hoe handig ben je zelf? Als je zeker weet dat er alleen een pomp stuk is, dan is dat onderdeel vast wel te krijgen. En wasmachines zijn niet al te ingewikkeld qua reparatie, zeker als een onderdeel integraal vervangen wordt. Heb zelf een keer koolborstels vervangen bij een oude Siemens en dat was zo gepiept. Als de rest van de machine nog goed is zeker het overwegen waard, pompjes zijn vast niet heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Mocht je een nieuwe kopen, pak eentje met inductie :)
Zuinige machine kan voordeel hebben, zeker als je vrij vaak wast.
Programma met timer vind ik ook leuk, s avonds insteken s morgens wast hij, zodat je was klaar is zodra je opstaat IPV hele nacht nat in machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:46

Freakie1NL

Grote Baas

Tupolev schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:51:
In ieder geval geen Samsung kopen, daar kun je alleen maar spijt van krijgen.
Anekdotische bewijs.

Met een zelfde anekdotische bewijs zou ik juist kunnen zeggen; koop wel een Samsung daar krijg je geen spijt van. Miele daar in tegen is om te huilen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb zelf al een jaar of 4? een Samsung addwash en deze werkt nog prima. De addwash functie voegt daarentegenweinig toe. Volgende machine zou geen addwash functie hebben, temeer de klep alleen maar stof opvangt en daarom extra schoonmaak acties nodig maakt. Verder denk ik dat er weinig slechte wasmachines bestaan, zoek er 1tje uit die de functies heeft die jij belangrijk vind en ga wat reviews zoeken of het geen probleem model is en je kan je eigenlijk geen buil vallen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Pagina: 1