Toon posts:

versterker vervangen met behoud van speakers

Pagina: 1
Acties:

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Topicstarter
Goedeavond,

Momenteel ben ik voor mijn schoonvader bezig om een oplossing te verzinnen om zijn oude versterker/radio setup te vervangen. Hij wil graag muziek via zijn telefoon kunnen afspelen en dat is op dit moment niet mogelijk. Hij zou graag zijn speakers(2) willen behouden. Deze zitten momenteel aangesloten via standaard speaker kabel.

Wat hij graag wil:
- Muziek kunnen afspelen via zijn telefoon
- Radio kunnen afspelen middels een knop op het nieuwe apparaat(digitale radio?)

Nu heb ik zitten kijken en kwam ik op de volgende setup uit:
- Digitale versterker (link)
- Vervolgens middels de AUX optie op de digitale versterker een DAB radio aansluiten.

Aangezien ik niet veel ervaring heb in deze tak van sport ben ik benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen met het behoud van de speaker. Het nadeel is dat er geen wifi aanwezig is op de plek van de versterker(Achterin het tuinhuis)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:13
Niet helemaal wat je zoekt maar als je een Chromecast Audio zou kunnen vinden dan ben je al een heel eind.
Ik heb die hier aan mijn beginjaren 80 AKAI toren hangen en werkt perfect.

Mijn profiel op Discogs

• xven0mxz

xven0mxz

Topicstarter
Ad de Jong schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:22:
Niet helemaal wat je zoekt maar als je een Chromecast Audio zou kunnen vinden dan ben je al een heel eind.
Ik heb die hier aan mijn beginjaren 80 AKAI toren hangen en werkt perfect.
Volgens mij zit er op deze toren geen AUX, ga ik even controleren van de week. Dat zou dan betekenen dat ik deze niet kan aansluiten als ik het product zo zie. Bovendien werkt dit via WiFi? Is dat een lokaal netwerk? Op de plek waar de toren staat is helaas geen WiFi beschikbaar.

[Voor 5% gewijzigd door xven0mxz op 23-01-2022 20:30]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heeft ie nu staan? Merken en types helpen daar bij :)

Geen wifi beschikbaar --> dan blijft bluetooth over. Of wifi alsnog beschikbaar maken, maar daar is een ander subforum voor ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:30
Misschien is de A30+ Wireless Mini Multiroom Stereo Amplifier van Arylic een optie? Deze kan zowel via bluetooth als via wifi aangestuurd worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:15

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Wat voor luidsprekers heeft hij nu staan? Merk/type, impedantie en wattage?

Mooi fout is niet lelijk

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:44
Een BluSound Node AMP.

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:48
ik heb hier van advanced acoustics een WTX-500.

Bluetooth connectie heel simpel, gewoon inpluggen op een tulp-ingang van de versterker.

heel erg stabiel en goed geluid. Relatief goedkoop en veel simpeler dan een nieuwe versterker.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Digitale versterkers bestaan trouwens niet ;)

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@xven0mxz Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst. :)

• xven0mxz

xven0mxz

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:42:
Wat heeft ie nu staan? Merken en types helpen daar bij :)

Geen wifi beschikbaar --> dan blijft bluetooth over. Of wifi alsnog beschikbaar maken, maar daar is een ander subforum voor ;)
Glenfiddich schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:30:
Wat voor luidsprekers heeft hij nu staan? Merk/type, impedantie en wattage?
Type versterker: Pioneer SX-2300 (Deze, handleiding), speakers wattage etc kon ik niet vinden.
Ramon schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:49:
Misschien is de A30+ Wireless Mini Multiroom Stereo Amplifier van Arylic een optie? Deze kan zowel via bluetooth als via wifi aangestuurd worden.
Ziet er goed uit voor die prijs! Alleen zit ik dan nog met het feit dat er een 2 apparaat moet komen om gewoon Radio op af te spelen zonder de telefoon te gebruiken.
MJ1986 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:16:
ik heb hier van advanced acoustics een WTX-500.

Bluetooth connectie heel simpel, gewoon inpluggen op een tulp-ingang van de versterker.

heel erg stabiel en goed geluid. Relatief goedkoop en veel simpeler dan een nieuwe versterker.
Volgens mij kan ik deze niet aansluiten. Wel een mooie goedkope oplossing.
Mooie oplossing. Alleen kost deze rond de 1000 euro. Net iets teveel van het goede.

[Voor 20% gewijzigd door xven0mxz op 24-01-2022 20:55]

• The Eagle

The Eagle

Sx2300, bouwjaar gok ik 1988;) Huidige waarde: ca 40a50 euro max.
Neem aan dat ie er ook een paar goede speakers aan heeft hangen, of iig iets wat goed geluid geeft. Die wil ie niet vervangen. Hoeft ook niet :)

Koop een bluetooth ontvanger, koppel aan een van de ingangen van de receiver. Dan kan ie vanaf zijn telefoon afspelen. Tientjes werk :)

Radio: analoge radio gaat van de kabel af. Als ie Ziggo heeft kan ie voor ca 50 euro een digitale radio ontvanger kopen. Zit ook een afstandsbediening bij, schakelt in op de laatst beluisterde zender.

Alternatief: nieuwe dab+ receiver met ingebouwde BT ontvanger. Kost je ca 400-500 euro, en van dan+ ontvangst in huis is altijd maar de vraag hoe goed het werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xven0mxz

xven0mxz

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:06:
Sx2300, bouwjaar gok ik 1988;) Huidige waarde: ca 40a50 euro max.
Neem aan dat ie er ook een paar goede speakers aan heeft hangen, of iig iets wat goed geluid geeft. Die wil ie niet vervangen. Hoeft ook niet :)

Koop een bluetooth ontvanger, koppel aan een van de ingangen van de receiver. Dan kan ie vanaf zijn telefoon afspelen. Tientjes werk :)

Radio: analoge radio gaat van de kabel af. Als ie Ziggo heeft kan ie voor ca 50 euro een digitale radio ontvanger kopen. Zit ook een afstandsbediening bij, schakelt in op de laatst beluisterde zender.

Alternatief: nieuwe dab+ receiver met ingebouwde BT ontvanger. Kost je ca 400-500 euro, en van dan+ ontvangst in huis is altijd maar de vraag hoe goed het werkt.
Deze hele toren staat in een houtenhut achterin de tuin. Radio zit volgens mij op een antenne niet op de kabel.

Op welke ingangen zou ik dit kunnen koppelen. Zo'n apparaat die @MJ1986 voorstelde?

• Ad de Jong
xven0mxz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Op welke ingangen zou ik dit kunnen koppelen. Zo'n apparaat die @MJ1986 voorstelde?
Je kan bijna alle tulp aansluiting aan de achterzijde gebruiken op de Phono na.
Bv VCR/Line.
Zo te horen niet echt een coax aansluiting voor radio aanwezig dus radio (nog) gewoon via die antenne.

Mijn profiel op Discogs

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:33
https://www.hifiengine.co...ary/pioneer/sx-2300.shtml
Als deze receiver nog goed bevalt zou ik een Bluetooth ding kopen en erop aansluiten. M.b.t. radio: heeft hij daar wifi? Dan zou je ook voor internetradio kunnen gaan. Daar zijn meerdere oplossingen voor. Tip: gebruik dan de directe url van de internetradiostations: dan kunnen TuneIn, vTuner achtige dataverzamelende tussenhandel er geen extra reclames tussendoor afspelen. Aansluiten kan op elke ingang, behalve de phono. Bijvoorbeeld op de VCR/LINE in dit geval.

TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Ad de Jong
Zoals eerder vermeld geen WiFi aanwezig.
Een bluetooth ontvanger die aangesloten wordt op een tulpingang aan de achterzijde is de eenvoudigste oplossing.

Edit:
xven0mxz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Deze hele toren staat in een houtenhut achterin de tuin. Radio zit volgens mij op een antenne niet op de kabel.

Dit apparaat bedoel je dan neem ik aan?
Als ik het zo zie dan is het een "kind doet de was" apparaat.
Vindt de prijs wel stevig en ik kom wat goedkopere tegen maar die hebben ook mindere recenties.
Zou je even moeten kijken en vergelijken, ik heb er zelf verder geen ervaring mee.

[Voor 50% gewijzigd door Ad de Jong op 24-01-2022 21:40]

Mijn profiel op Discogs

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:29
Als ik het goed begrijp wil hij DAB radio, steek iets iets als https://www.maxiaxi.com/p...etooth-en-usb-mp3-speler/ in de aux van de Pioneer een je hebt een DAB+, BT en USB sticks met muziek speler - dat lijkt me beter voor zijn data abonnement ....

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:48
[b]Ad de Jong schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:34:

[...]

Dit apparaat bedoel je dan neem ik aan?
Als ik het zo zie dan is het een "kind doet de was" apparaat.
Vindt de prijs wel stevig en ik kom wat goedkopere tegen maar die hebben ook mindere recenties.
Zou je even moeten kijken en vergelijken, ik heb er zelf verder geen ervaring mee.
inderdaad best wat geld voor wat het doet, maar ik had eerst een goedkope merkloze variant, veel onderbrekingen en "minder" geluid. Deze is erg stabiel en goede kwaliteit geluid, makkelijk te koppelen.

Internetradio zou ik dan ook gewoon via de telefoon doen met een app, of nog je gewone antenne signaal.

in vergelijking met opties als nieuwe verrsterkers is het natuurlijk weer een koopje.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:20
Persoonlijk zou ik zoiets halen: https://www.bol.com/nl/nl...-zender/9300000045219899/

Dat de eerder genoemde beter is, geloof ik direct. Maar zoals je aangeeft staat de huidige set buiten in een houten hut. De akoestiek zal daar ook niet optimaal zijn en voor een beetje achtergrondmuziek en af en toe wat meer volume is zo'n 15,- ontvanger prima.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:15

Glewellyn

is er ook weer.

Om het probleem beter te begrijpen, wat is er mis met de radio-ontvangst dat de versterker daarvoor niet voldoet? En waarom (als de telefoon de aansluiting nog heeft) niet gewoon met een 3.5mm jack aansluiten?

*zucht*

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:51
Je zou inderdaad kunnen kijken naar een bluetooth ontvanger en deze via een aux aansluiting aansluiten.

https://www.bol.com/nl/nl...adapter/9200000025962334/

• xven0mxz

xven0mxz

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb inmiddels onderstaande product aangeschaft. Deze ga ik aankomende week installeren.
BernardV schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:24:
Persoonlijk zou ik zoiets halen: https://www.bol.com/nl/nl...-zender/9300000045219899/

Dat de eerder genoemde beter is, geloof ik direct. Maar zoals je aangeeft staat de huidige set buiten in een houten hut. De akoestiek zal daar ook niet optimaal zijn en voor een beetje achtergrondmuziek en af en toe wat meer volume is zo'n 15,- ontvanger prima.

• Ad de Jong
xven0mxz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:
Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik heb inmiddels onderstaande product aangeschaft. Deze ga ik aankomende week installeren.

[...]
Erg benieuwd naar de ervaringen hiermee, laat je wat weten?

Mijn profiel op Discogs

• xven0mxz

xven0mxz

Topicstarter
Ad de Jong schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:01:
[...]

Erg benieuwd naar de ervaringen hiermee, laat je wat weten?
Zal de mening van mijn schoonvader delen :)

• The Eagle

The Eagle

xven0mxz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:54:

[...]
Je hebt gezien dat er geen usb voeding bijgeleverd wordt? :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee