Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
De isolatie van draadjes van de WIFI zender/ontvanger van mijn moederbord is kapot waardoor ik last heb van storing op met name bluetooth.
Ik twijfel wat de betere oplossing is, een wifi/bluetooth usb dongle. Of gebruik blijven maken van de wireless kaart en enkel een vervangende antenne.
Daarnaast heb ik geen idee waar ik achter de specs van de antenne kan komen. Asus specificeert het niet verder dan
"1 x mPCIe Combo IV card(s) with dual-band WiFi 802.11 a/b/g/n/ac + Bluetooth v4.0 module"

Dit is hoe het er inwendig uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nOaiGUrGI0l6K0fDCROlxLQeQA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/45wG80jizqqK9pQNFQadSYmC.jpg?f=user_large
En dan schroef ik er aan de buitenkant iets vergelijkbaars als dit op (de antenne is wel anders, maar voor het idee met de 2 draadjes en gouden 'moertjes')

Ik zoek een?
Vervangende externe antenne voor mijn Asus z97 impact VII itx moederbord.

Wat is je budget?
Voor minder dan 50 zou dat toch wel moeten lukken, anders lijkt een usb dongle me een betere keus.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, OEM is leuk, maar zolang het zowel de WIFI als de Bluetooth fixt ben ik tevreden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 83% gewijzigd door eL_Jay op 28-01-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik452
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-07 17:33
Even voor de duidelijkheid: is de isolatie kapot van de draadjes tussen de goude SMA connector (goude dingetje waar de antenne zelf opgaat) en de module? Of is de antenne zelf defect (het zwarte stokje)? Als de draadjes defect zijn dan is dit vrij makkelijk te vervangen, google eens naar: UFL to SMA. Is alleen de antenne kapot dan moet je gewoon googlen naar een SMA antenne.