Toon posts:

Retro AC'97 Front panel audio connector met 6 pins stekker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sternis
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-01 02:53
Momenteel ben ik bezig een oude PC (van rond 2004) in elkaar te zetten. Hierbij heb ik een probleem bij het aansluiten van de front panel audio connector.

De behuizing heeft namelijk geen 8-pins audio stekker, maar een 6-pins stekker en 3 losse 1-pins stekkers.

De 6-pins stekker heeft geen opschrift, maar de pin-layout is als volgt:
roodnietswit
roodnietswit

De 3 losse 1-pins stekkers hebben achtereenvolgens de volgende opdruk:
  • GND
  • M IN
  • M BIAS
Mijn vermoeden is dat de 6-pins stekker de audio verzorgt en de 3 losse 1-pins stekkers de microfoon.

Weet iemand hoe ik deze stekkers op de AC'97 connector moet aansluiten?

In de handleiding van mijn moederbord staat voor de AC'97 connector de volgende pin-layout:
AGND+5VABLINE_OUT_R-BLINE_OUT_L
MIC2MICPWRLine out_RNCLine out_L

Alle reacties

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:05
MB is zo te zien HD audio connector en kast AC97.
Er zijn verloop kabeltjes voor maar wellicht kan je met deze informatie meer vinden :)

[Voor 14% gewijzigd door star-saber op 24-01-2022 09:50]

FFXIV on PS4

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee