Dag allen,
Wij zijn recent verhuisd en willen graag nog wat extra investeren in onze woning.
Ik heb ondertussen een aantal offertes gevraagd en ben benieuwd naar jullie mening. Ook heb ik een aantal vragen waar jullie mij mogelijk mee kunnen helpen :-)/f/image/ZbRFy0SAaupcj9jACcXwVdKN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7CQw1qQJbV1sDnkFqJIoqamJ.png?f=fotoalbum_large)
Op dit moment is er geen sprake van plannen om dit verbruik (veel) te verhogen./f/image/zAwrh5PfNIkeEp5EQu3VKbAb.png?f=fotoalbum_large)
)
Wij zijn recent verhuisd en willen graag nog wat extra investeren in onze woning.
Ik heb ondertussen een aantal offertes gevraagd en ben benieuwd naar jullie mening. Ook heb ik een aantal vragen waar jullie mij mogelijk mee kunnen helpen :-)
Foto's
/f/image/ZbRFy0SAaupcj9jACcXwVdKN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7CQw1qQJbV1sDnkFqJIoqamJ.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Het betreft een plat dak met een breedte van 5 meter en een lengte van 11 meter. Er is over het algemeen voldoende ruimte, maar er is wel een zonneboiler en een afvoerpijp van de centrale ventilatie.Schaduw
Er is vrij weinig schaduwvorming op het dak. Er is geen sprake van zachte schaduw (bomen), maar mogelijk een klein beetje harde schaduw in de vorm van de aanwezige zonneboiler en afvoerpijp. Maar met het gewenst aantal panelen moet dit gemakkelijk te vermijden zijn.Jaarverbruik
Wij wonen er net een aantal maanden, maar kijkend naar ons huidige verbruik (verbuik is tijdens deze maanden het hoogst) dan komen we op 3100 kWh.Op dit moment is er geen sprake van plannen om dit verbruik (veel) te verhogen.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Er is sprake van een 1-fase aansluiting. Bij de aansluiting van een Bora kookplaat is er wel een groep bijgeplaats waardoor er nog ruimte over is voor de omvormer.Budget en doel
Er is geen vast budget. Ik hoef niet persè de goedkoopste aanbieder te hebben. Het moet mij vooral gaan om de waarde van de investering. Het doel is voor ons om het huidige verbruik (en daar net even boven) te voorzien van zonne-energie.Wie gaat het project uitvoeren
Een derde partijBijhouden van data
Geen uitgebreide functionaliteiten. Belangrijkste is dat we het via een app kunnen uitlezen.Reeds verkregen offertes
/f/image/zAwrh5PfNIkeEp5EQu3VKbAb.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Ik ben woonachtig in Alkmaar.Overige vragen
- Wij twijfelen tussen serieel of parallel (mirco-omvormers). Ik ben bewust dat je parallel (vooral) neemt als er sprake is van schaduwvorming of wanneer er een deel van de panelen vuil wordt. Maar zijn er naast deze voordelen ook nog andere voordelen? Of is het simelweg gewoon overbodige luxe voor onze opstelling?
- Is er een bepaalde offerte die jullie het meest aanspreekt qua budget/kwalitet producten?