Corsair 5000D airflow vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-05 21:23
Ik zoek een?
Behuizing waarin ik mijn unicorn barf kwijt kan, maar waarin ik ook mijn airflow setup naar wens kan inrichten.

Wat is je budget?
Budget is ergens tussen 150 en 250. Het is een flexibel budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se voorkeur voor een merk. Ik wil wel graag alle RGB met Icue van Corsair aansturen. Dus geen kast van een ander merk dan Corsair of Asus als de kast zelf ook RGB heeft.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hardware die erin gaat is allemaal standaard ATX afmetingen en high end. Ryzen 5900X en een Asus Rog Strix 3090 OC. De corsair Elite Lcd als aio.

Ik wil graag een kast waarin ik een positieve druk kan creëren. Dus meer intake dan exhaust. Daarnaast wil ik graag de aio als intake installeren. Het probleem is dat je je aio dan aan de voorkant zet en aan de boven en achterkant exhausts installeert, dan krijg je alleen negatieve druk, waardoor er veel stof in de kast komt. Bij de 5000D airflow die ik nu heb, heb ik daarom 3 120mm fans aan de voorkant als intake. De aio bovenin als exhaust en 1 120mm exhaust achter. Ik wil de zijkant van de kast liever niet gebruiken als extra intake, ivm positie van die zijkant zoals de kast bij mij op m'n bureau staat. Daar zit namelijk de verwarming in de buurt en die trekt dan warme lucht naar binnen.

Heeft iemand tips voor behuizingen die al deze mogelijkheden bieden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 17:48
Waarom plaats je de radiator niet bovenin met fans daarvan als outtake?

Dan kan je voorin fans zetten die koele lucht in de kast blazen en achterin nog een outtake fan om warme lucht af te voeren

Die kast is groot zat en toch 1 van de betere die je kan kopen, de 5000d

[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 23-01-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Dat is hoe ik het nu heb. Ik vind het nadeel daaraan dat mijn CPU idle vrij warm draait, omdat hij de warme lucht uit de kast gebruikt om de CPU te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05 17:48
Heb je een foto van hoe je het nu hebt?
En hoeveel fans zitten er voorin de kast?

Plus je setup naast de verwarming is niet bepaald ideaal kan je de Case niet verplaatsen?

Verder is er wat overclocked?

[ Voor 43% gewijzigd door freaky35 op 23-01-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Foto zal ik later sturen. Ik heb 3x 120mm intake voorin. 360mm aio bovenin exhaust en 1x 120 achterin exhaust.

Case verplaatsen is helaas geen optie. Geen openingen aan de rechterkant.

Ik heb momenteel niks overclocked, maar vind het wel leuk om af en toe wat te overklocken en testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Even als toevoeging, er is niks mis met mijn setup. Hij loopt prima en ben zeer tevreden. Maar een beetje knutselen en iedere keer weer iets upgraden of beter maken is m'n hobby. Ik ben nog niet 100% happy met de setup van m'n airflow en ik zoek een case waarin in dat nog zou kunnen verbeteren. Ben benieuwd of jullie goede cases weten met een net iets andere layout als normaal, waarin ik m'n perfecte setup kan creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Heb je de meest voor de hand liggende oplossing al geprobeerd: stel snelheden van de uitvoer-fans iets trager en/of van de aio iets hoger in, zodat je de gewenste positieve druk krijgt. Heeft wel als nadeel dat dan de videokaart mogelijk (doordat het geen lucht meer van buiten de achterkant van de kast kan aanzuigen) heter wordt.

Alternatief: fractal design torrent? Deze heeft onderin een extra intake die direct op de videokaart is gemikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Anoniem: 57411 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:56:
Heb je de meest voor de hand liggende oplossing al geprobeerd: stel snelheden van de uitvoer-fans iets trager en/of van de aio iets hoger in, zodat je de gewenste positieve druk krijgt. Heeft wel als nadeel dat dan de videokaart mogelijk (doordat het geen lucht meer van buiten de achterkant van de kast kan aanzuigen) heter wordt.

Alternatief: fractal design torrent? Deze heeft onderin een extra intake die direct op de videokaart is gemikt.
Ja ik zou inderdaad met de snelheden kunnen spelen. Maar de helft van de reden dat ik zou willen overstappen is dat ik dat ook leuk vind. Weer eens wat anders. En dan dus ook maar iets waarin ik mijn optimale setup kan maken.

De Torrent is idd een heel interessante case. Inderdaad perfecte mogelijkheden voor airflow setup. Nadeel is dat er afwijkende maten fans in zitten, waarmee ik dus niet m'n RGB kwijt kan. Had die case wel bekeken.

Ik heb ook de meshify S2 bekeken. Dan zou ik extra intake fans onderin kunnen zetten. Ik vraag me alleen af hoeveel die fans bij zouden dragen, want ze zitten recht onder de PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediokas schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:36:
[...]

...

De Torrent is idd een heel interessante case. Inderdaad perfecte mogelijkheden voor airflow setup. Nadeel is dat er afwijkende maten fans in zitten, waarmee ik dus niet m'n RGB kwijt kan. Had die case wel bekeken.

...
Voor de rgb zou de lian li o11 dynamic ideaal zijn (heeft ook intake onder), helaas heeft die wel weer de voor-intakes aan de zijkant, wat naar ik begrijp problematisch is in jouw situatie.

Misschien is de o11 air wat?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 25-01-2022 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Ja de O11 is ook zeker door mijn gedachten gegaan. Die heeft inderdaad als voordeel dat je intake aan de onderkant hebt. Dan kan je via de zijkant intake met de aio en bovenkant exhaust. Dat is de setup die ik wil. Enige nadeel is inderdaad dat ik dan de zijkant moet gebruiken... Misschien toch nog eens kijken wat er kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediokas schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 07:34:
Ja de O11 is ook zeker door mijn gedachten gegaan. Die heeft inderdaad als voordeel dat je intake aan de onderkant hebt. Dan kan je via de zijkant intake met de aio en bovenkant exhaust. Dat is de setup die ik wil. Enige nadeel is inderdaad dat ik dan de zijkant moet gebruiken... Misschien toch nog eens kijken wat er kan!
Er zijn verschillende versies van de o11; de air heeft ook een intake aan de voorkant. Ik weet alleen niet of die net zo effectief is als de zij-intake van de dynamic (het rooster ziet er minder luchtig uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmasanto
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-05-2022
The Corsair 5000d is a full-tower case that can accommodate motherboards that are EATX, ATX, microATX, and miniITX. It boasts three 140mm fans for optimal airflow and four tempered glass panels for an unimpeded view of your components. A built-in RGB lighting controller and enough of cable management space are also included in the case. Visit here for more info.
Pagina: 1