Wifi mesh of losse accespoints aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:59
Hallo,
Ik ben dus op zoek naar een "doorkoppel" set voor mijn wifi netwerk.
Ik heb een netwerkkabel liggen van mijn huis naar mijn schuur, en een kabel van mijn schuur naar mijn tuinhuis, de 2 netwerkkabels in mijn schuur moeten dus aangesloten worden aan de router of een meshpoint, en dan in mijn tuinhuis een meshpoint of accespoint.
Het mooiste zou zijn dat ik met zo'n meshnetwerk mijn huidige wachtwoord en wifinaam kan behouden en nergens opnieuw hoef in te loggen, maar kun je met zo'n WiFimesh ook "doorlussen" in mijn schuur omdat ik daar dus 2 kabels heb?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

lier

MikroTik nerd

Accespoint met twee (of meer) aansluitingen volstaat in de schuur Welke apparatuur gebruik je nu?

Ten aanzien van mesh (en je misinterpretatie): vergeet even helemaal mesh; je creert één netwerk als je SSID, wachtwoord en encrypie gelijk houdt. Mesh is de definitie hoe de accesspoints onderling met elkaar praten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
Er zit nu nog niks, Ik wil enkel verbinding hebben voor mijn telefoon/laptop/tablet in het tuinhuis en de schuur.
Mijn maatje heeft een router in de woning en een router in zijn schuur, bij hem was het zo dat als hij in de schuur was dat zijn telefoon toch nog verbinding had met zijn zwakke signaal in het huis en hij had het netwerk in de schuur dezelfde naam en wachtwoord gegeven als het huis, ik kan niet op zijn preciese instellingen ingaan, omdat ik daar geen verstand van heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
Maar als ik jou begrijp heb ik aan 2 accespoints genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:32
Als je dr geen verstand van hebt, makkelijkste 3 node multi wifi halen en wifi van je modem uitzetten.
Voor 100 euro bij ziggo heb je al een deco m4 met 3 nodes of via marktplaats voor 75

Ding heeft 2 poorten dus kun je doorlussen

Welke provider heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 23-01-2022 16:24 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

lier

MikroTik nerd

ztitz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:20:
Mijn maatje heeft een router in de woning en een router in zijn schuur, bij hem was het zo dat als hij in de schuur was dat zijn telefoon toch nog verbinding had met zijn zwakke signaal in het huis en hij had het netwerk in de schuur dezelfde naam en wachtwoord gegeven als het huis, ik kan niet op zijn preciese instellingen ingaan, omdat ik daar geen verstand van heb
Naast SSID en wachtwoord moet de encryptie ook identiek zijn. Daarnaast zijn sticky clients vaak een gevolg van gemisconfigureerd zendvermogen.
ztitz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:21:
Maar als ik jou begrijp heb ik aan 2 accespoints genoeg?
Ja

En verder helemaal met wat @laurens0619 zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door lier op 23-01-2022 16:25 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
laurens0619 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:24:
Als je dr geen verstand van hebt, makkelijkste 3 node multi wifi halen en wifi van je modem uitzetten.
Voor 100 euro bij ziggo heb je al een deco m4 met 3 nodes of via marktplaats voor 75

Ding heeft 2 poorten dus kun je doorlussen

Welke provider heb je?
Ik heb KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:32
Koop je 2 kpn superwifi, via de wifi app dacht 58 euro .moet je dr wel switch tussen zetten maar die heb je al voor 10 euro bij de action

[ Voor 36% gewijzigd door laurens0619 op 23-01-2022 20:52 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1