Foto’s van MacBook naar USB stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 18:32
Ik heb foto’s van mijn iPhone op een Windows laptop gezet. Dit ging goed, kwestie van kopiëren en plakken van de folder naar de usb stick.

Nu heb ik op mijn MacBook 10.000 foto’s die ik ook naar de usb stick wil kopiëren.
Ik kan de foto’s niet lokaliseren, enkel via de “foto’s” app op de MacBook. Hier zie ik de foto’s en ik kan ze allemaal selecteren=> exporteren en dan de usb stick kiezen. Vervolgens geeft “foto’s” aan dat de fotos worden overgezet.

Tot dit punt lijkt alles goed te gaan, echter is de usb stick leeg en kan ik de fotos hier niet op vinden/selecteren. De vrije opslagruimte op de stick is wel afgenomen, echter kan ik de fotos niet zien 🤓.

Wat doe ik fout?

[ Voor 4% gewijzigd door JimmyJoness op 23-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness

[ Voor 75% gewijzigd door JimmyJoness op 23-01-2022 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En waar stop je de stick in om naar de foto's te kijken? Staan er andere bestanden op die je wel kan zien? Welk filesystem is de stick geformatteerd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Probeer het eens zo: open via de Finder op je Macbook de usb stick. (Kan je er sowieso bestanden opzetten en afhalen?)

Open Photos, selecteer al je foto's en sleep ze in het open finder venster van je usb stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:27
vanuit photos is er een export functie naar jpeg/tiff/png in een willekeurige (finder)map

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:47
Wat peter-rm al aangaf, exporteer ze eerst naar een map op je Mac en gooi ze daarvandaan op je stick. Photos gebruikt een eigen library format, ik vermoed dat je nu alleen een kopie van deze library (of een gedeelte hiervan) op de stick hebt gezet. De optie van Cubix zou ook moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JimmyJoness Goede tips zijn hier al besproken.

Verder nog het advies om het in batches te doen i.p.v alle 10K in keer.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Bedankt voor het meedenken allen!

De oplossing was inderdaad +- 1000 foto’s per keer selecteren in de foto’s app en ze dan naar de usb stick slepen 🤗
Pagina: 1