Op zoek naar een blender die kan blenden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-05 16:40
Ik heb een lekkere shake ontdekt:
  • bevroren aardbeien (zo'n 10 stuks),
  • wat bevroren ander fruit (bijv frambozen, 15 stuks),
  • twee bevroren dadels,
  • schep eiwitshake (25 gram),
  • 100ml melk,
  • 10 gram honing.
Waarom zo'n specifieke beschrijving? Tot op heden heb ik geen blender kunnen vinden die dit kan blenden zonder dat ik nog ontzettend veel werk eraan heb. Inmiddels heb ik zeker 6 verschillende blenders geprobeerd, allemaal met hetzelfde probleem: er wordt niet geblend. Dat wil zeggen: het messenblad draait als een idioot, maar de ingredienten blijven gewoon roerloos erboven "liggen". Er woredt dus geen shake gemaakt. Ik moet dan het deksel eraf halen, roeren met een lepel, deksel er weer op doen en de blender weer aan doen. Dan pakt het messenblad weer iets en is er een seconde blend-activiteit, om vervolgens weer in het liuchtledige te draaien. Ik roer moet -serieus- meestal zo'n 10 keer roeren alvorens de gehele substantie is geblend.

Een first world problem, ik weet het, maar ben toch benieuwd of mensen hier een tip hebben.
Ik heb al geprobeerd te spelen met de volgorde van de ingredienten, dat helpt niet echt. Het probleem is denk ik dat de hoeveelheid ingredienten te klein is. Ook gebruik ik weinig vloeistof, maar dat is een bewuste keuze. Hoe dikker de shake, hoe beter. Het liefst zou ik geen melk/vloeistof gebruiken!.

Ik heb geprobeerd:
- Blender van Philips (serienummer vergeten), niet de allerduurste
- Tefal BL881D
- [nog een waarvan het merk mij even is ontschoten, zoek ik op en vul ik later aan]
- Magic Bullet
- Nutribullet 900 watt

NB. Bij de magic bullet en nutribullet hoefde ik niet 10 keer te roeren, maar moest ik 10 keer de shakebaker schudden en opnieuw plaatsen.

Het moet toch mogelijk zijn om een goede blender te vinden die bovenstaande ingredienten in één keer kan blenden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ff wachten tot die bevroren bonken wat zachter zijn geworden? ;)
Dan pakt het snijblad ze wel...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Lijkt mij dat je dan of een verkeerd messenblad hebt, of veels te snel draait. Je kan ook eens proberen een andere volgorde van ingredienten toevoegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
Wij maken gewoon smoothies met bevroren fruit met de staafmixer (Bamix). Geen enkel probleem. Dat al eens geprobeerd?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Blendtec? Als je er elektronische apparaten mee kunt blenden, moet jouw recept geen probleem zijn.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Will It Blend? Amazon Echo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn Kenwood cooking major doet dit zonder problemen op laag toerental. Wel wat andere klasse lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:55
De Ninja blender al geprobeerd? De blenders in je lijstje zien er allemaal redelijk klein en niet krachtig uit, zeker de "bullet" blenders.

https://www.coolblue.nl/product/874478/ninja-bn750eu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 23:59
oohh schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:18:
Blendtec? Als je er elektronische apparaten mee kunt blenden, moet jouw recept geen probleem zijn.

[YouTube: Will It Blend? Amazon Echo]
Deze wilde ik ook aanraden.
In ieder geval geen plastic kan met bevroren items. Mijn vrouw heeft die van ons hiermee gesloopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
MikeyMan schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:19:
Mijn Kenwood cooking major doet dit zonder problemen op laag toerental. Wel wat andere klasse lijkt me.
Dat is toch geen blender? Als ik google dan zie ik alleen keukenmachines.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:03
Aan het recept te zien is het een vrij kleine hoeveelheid, wat als je een dubbele portie maakt? Dan heb je meer volume en meer gewicht om de ingrediënten tegen het mes te duwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT

De kracht van de apparaten die ik al heb geprobeerd is voldoende. Het probleem is dat de messen de ingredienten niet pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
O88088 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:22:
Aan het recept te zien is het een vrij kleine hoeveelheid, wat als je een dubbele portie maakt? Dan heb je meer volume en meer gewicht om de ingrediënten tegen het mes te duwen
Ik heb alleen die hoeveelheid nodig. :)
Waarschijniijk zou het inderdaad beter gaan met meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier een aantal blenders versleten en uitgekomen bij een magimix. Dikke prima.

Maaaaarrrr, bij weinig vloeistof kunnen de messen de vaste ingrediënten niet in de messen trekken (dus eerst vloeistof, dan zachtere dingen en eindigen met hard spul, dus kleine beetjes toevoegen), dus dan ben je beter af met een smalle hoge beker en een staafmixer (hier een bamix, die geeft geen krimp).

[ Voor 68% gewijzigd door teacher op 23-01-2022 12:29 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
teacher schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:26:
Hier een aantal blenders versleten en uitgekomen bij een magimix. Dikke prima.

Maaaaarrrr, bij weinig vloeistof kunnen de messen de vaste ingrediënten niet in de messen trekken (dus eerst vloeistof, dan zachtere dingen en eindigen met hard spul), dus dan ben je beter af met een smalle hoge beker en een staafmixer (hier een bamix, die geeft geen krimp).
Ik zie de power blender van dat merk als enige blender. Prijzig, maar volgens mij ook niet geschikt voor kleine hoeveelheden.. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BPTBPTBPT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Dat is toch geen blender? Als ik google dan zie ik alleen keukenmachines.
Met een blender erop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-05 10:50
Je Philips heeft als het goed is een ijsblokjes stand, daar moet je in eerste instantie het fruit mee stuk blenden. Daarna kan je gewoon op de normale stand blenden.

Ik ontbijt al jaren met soortgelijke smoothies, daar heb je echt geen extreem sterke blender voor nodig. Let er wel op dat je de dadels even een minuutje in lauw water laat weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:13
Als je echt de beste van het beste wilt: Vitamix

Maar ben zelf uitgekomen op een Magimix die goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

BPTBPTBPT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Ik zie de power blender van dat merk als enige blender. Prijzig, maar volgens mij ook niet geschikt voor kleine hoeveelheden.. Of wel?
Idd power blender.

Maaaarrrrrr:
Zie mijn tweede deel: smalle hoge beker, dikke staafmixer erin duwen.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 23-01-2022 12:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Te weinig vloeistof, te veel bevroren vaste stoffen. Honing en dadels maken het ook nog eens plakkerig. Denk niet dat er veel blenders dit uit zichzelf goed kunnen, maar sowieso zal je dit op hele lage snelheid moeten doen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
teacher schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Idd power blender.

Maaaarrrrrr:
Zie mijn tweede deel: smalle hoge beker, dikke staafmixer erin duwen.
Ja sorry, ik was te snel met reageren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Elektronica blijft niet aan de zijkant plakken. Honing wel.

Het probleem is niet alleen het hakken, maar ook het mengen. Ik heb dat ook wel als ik erg plakkerig spul probeer te mixen, zelfs in grotere hoeveelheden. Beslag voor bananen-cheesecake bijvoorbeeld, roomkaas en banaan, tjsah, dat prutje kwakt in een fractie van een seconde ergens tegen de zijkant van de blender en die mesjes kunnen draaien wat ze willen maar die gaan die prut niet meer raken. Dat moet je er eerst weer met een lepen vanaf schrapen en terug duwen in de baan van die mesjes. Dus ik herken het verhaal wel.

D'r zou eigenlijk een soort stofzuiger aan de onderkant moeten zitten of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 23-01-2022 12:59 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
Nogmaals: staar je niet blind op blenders en kijk eens naar een goede staafmixer. Bamix is daarin echt één van de betere ("heb 'm zelf ook") en heeft totaal geen moeite met bevroren spul. Zeker in een smalle maatbeker.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
Hier ook al ruim 5 jaar een Magimix voor mijn smoothies.
Als je een smoothie maakt moet je wel zorgen dat je een goede verhouding tussen vers en diepvries hebt. Als je smoothie te koud is wordt het een ijsje. En dat werkt niet in een blender.

De simpelste oplossing is om er een glas (kraan)water bij te gooien. Dat maakt je smoothie ook nog eens een stuk makkelijker te drinken zonder dat het invloed heeft op de voedingsstoffen. En water drinken is sowieso belangrijk. Voor wat meer smaak zijn extra melk of yoghurt uit de koelkast ook een optie.

Andersom ook. Als ik een smoothie met alleen vers fruit maak gaan er wat ijsklontjes in. Dat kan die blender ook makkelijk aan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:11
Lijkt me sterk dat het hier niet mee lukt, heb jij een grote keuken?

YouTube: Making A Smoothie Using A Blender With A V8 Engine | Top Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Cass Casey schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:06:
Nogmaals: staar je niet blind op blenders en kijk eens naar een goede staafmixer. Bamix is daarin echt één van de betere ("heb 'm zelf ook") en heeft totaal geen moeite met bevroren spul. Zeker in een smalle maatbeker.
Ik ga het proberen! Ik denk dat dat beter werkt, omdat ik deze zelf door de ingredienten moet "roeren". Ik had alleen gehoopt dat een blender het hele proces automatisch voor mij zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 13:48
bwerg schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:58:
D'r zou eigenlijk een soort stofzuiger aan de onderkant moeten zitten of zo.
Bij een goede blender zijn de mesjes zodanig gevormd dat ze datzelfde effect geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Dit soort blenders zijn daar speciaal voor:
https://www.kenwoodworld....kers/sb255-smoothie-maker

Ik had er zoeen maar met ene glazen kan. Die is een keer gevallen, nieuw model had toen plastic kan. Werkt ook prima 😊
Ding staat ondertussen al jaren bij m'n ouders, m'n moeder maakt af en toe smoothies.

Schoonmaken van dat kraantje moet je trouwens wel meteen doen 😏

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 23-01-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar al met al denk ik dat met een beetje warm water erbij dit zomaar met vrijwel elke blender lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 12:39
het is alsof je een spijkertje in een latje wil slaan, maar er vanuit gaat dat het met een grotere hamer altijd beter gaat.

grootste probleem is teveel vaste stoffen, geen vloeistof.
makkelijkste voor dit soort projecten is inderdaad een goede staafmixer (met het juiste opzetmes)

kleine tip, probeer de bamix superbox te bemachtigen. hier zitten diverse extra hulpmiddelen bij zoals kant en klare maatbeters met deksels om af te sluiten, maar ook de "sliceSy" om bijvoorbeeld grotere stukken fruit eerst te verkleinen.

kost wel wat, voordeel is dat je daarna nooit weer een andere hoeft aan te schaffen.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een kitchenaid blender en die maalt ook grote ijsklonten, de messen zijn gebogen zodat hij steeds de massa naar onder haalt. Voor bevroren spul gebruik ik eerst de burst mode tot het wat kleiner is en dan pas de blendfunctie. Anders blaast het apparaat zichzelf op. Beetje vloeistof erbij totdat de messen onder water staan helpt ook prima trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Als je probleem is dat de ijsklontjes en/of bevroren fruit niet gemengd/gebroken wordt:

Hier heeft de directie enige tijd terug een duurdere Philips blender aangeschaft. Die heeft een speciale stand voor ijs en ander hard spul. Dan gaat ie pulserend blenden: alsmaar aan en uit. Constant aan zorgt dat de harde dingen boven de messen blijven zweven. Doordat hij steeds even afschakelt, zakken de harde stukken tussen de messen en worden bij iedere opstart weer verder kapot gehakt. Dat werkt perfect voor ijsklontjes en bevroren fruit. Ook bijvoorbeeld noten worden er prima mee fijn gehakt.

Als je probleem is dat de boel te kleverig wordt door de honing (de prut blijft aan de wand plakken) :

Daar is niks aan te doen, inherent aan het mengsel. Ik zie twee mogelijke oplossingen: zoals eerder gemeld meer vloeistof toevoegen (water drinken idd altijd goed). Of je mengsel maken zonder honing en die er later handmatig doorheen roeren.

Overigens is de Philips die we hier hebben als blender an sich wel OK. Maar een van de toepassingen die we in gedachten hadden, is het blenden van soep. Dat is een drama met dit ding. We koken graag een gebonden groentesoepje met flinke porties van whatever er die dag in de groentela ligt. Op het laatst even BZZZZZZ in de blender en je hebt een heerlijk gebonden soepje. Tot zover alles prima. Alleen zijn de materialen wat ongelukkig gekozen, meer specifiek de uitzettingscoëfficiënt van de materialen van verschillende onderdelen. Bij de warme soep blijft na het blenden bij losdraaien van de pot het onderste deel (met de messen) vast zitten in de basis van het apparaat terwijl de glazen kan los komt. Het gevolg is een stortvloed aan hete soep over het aanrecht. Grote design blunder IMNSHO. Koud spul gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Antonius schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:15:

Overigens is de Philips die we hier hebben als blender an sich wel OK. Maar een van de toepassingen die we in gedachten hadden, is het blenden van soep. Dat is een drama met dit ding. We koken graag een gebonden groentesoepje met flinke porties van whatever er die dag in de groentela ligt. Op het laatst even BZZZZZZ in de blender en je hebt een heerlijk gebonden soepje. Tot zover alles prima. Alleen zijn de materialen wat ongelukkig gekozen, meer specifiek de uitzettingscoëfficiënt van de materialen van verschillende onderdelen. Bij de warme soep blijft na het blenden bij losdraaien van de pot het onderste deel (met de messen) vast zitten in de basis van het apparaat terwijl de glazen kan los komt. Het gevolg is een stortvloed aan hete soep over het aanrecht. Grote design blunder IMNSHO. Koud spul gaat perfect.
Daar heb ik deze voor, een keer goedkoop kunnen scoren deze heeft geïntegreerde verwarmingsfunctie:
https://www.amazon.de/-/n..._asin_title?ie=UTF8&psc=1

Topding, alleen een overvloed aan functies die ik nooit gebruik want ik lees dat boekje dus nooit :z >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat het bovenin blijft liggen is vooral je eigen onhandigheid. Ik heb ook een periode veel geblend en in het begin bleef alles bovenin liggen. Als je eerst al die andere dingen doet en dan steeds een beetje melk toevoegd zal het wel gaan en anders moet je af en toe even stoppen en het terug naar beneden duwen met een lepel.

De melk/het water of whatever voor vloeistof je gebruikt zorgt dat het blendt en als de messen eenmaal vat er op hebben gaat het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 23-01-2022 18:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dragon2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:33:

Ik had er zoeen maar met ene glazen kan. Die is een keer gevallen, nieuw model had toen plastic kan. Werkt ook prima 😊
Ding staat ondertussen al jaren bij m'n ouders, m'n moeder maakt af en toe smoothies.

Zie nu dat er tegenwoordig ook modellen zijn met stokje ding maar zonder kraan, scheelt schoonmaken:
https://www.amazon.de/-/n...2958779&s=kitchen&sr=1-21

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71voLUzdxmS._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Elke blender met ijscrushfunctie en pulse moet dit makkelijk aan kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27
Hier ook veel blenders versleten. Een Bosch, 2x een ander merk (motor was prima) waarvan de plastic kan elke keer kapot ging of goor werd omdat er ook smoothie in het handvat lekte wat je niet open of schoon kon maken. Daarna meer geld uitgegeven en een magimix aangeschaft. Hier stopte de problemen en deze hebben we nu al langer dan vijf jaar of zo. Wij gebruiken ook veel bevroren fruit. De Bosch daarvan is de motor gewoon doorgebrand. Die hebben we echt heel kort gehad, nog binnen de garantie was hij al kapot. Terwijl die verkocht werd als apparaat wat dit zou moeten kunnen blenden. Lang verhaal kort ik zou voor een Magimix gaan. Wij zijn er niet zuinig op ding werkt nog steeds als een tierelier.

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 23-01-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:41

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

BPTBPTBPT schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:10:
bevroren aardbeien bevroren ander fruit twee bevroren dadels,
ben je niet op zoek naar een ijs crusher?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Te weinig vloeistof.
Ik heb een blendtec en die gaat dit ook niet blenden omdat de ijsklomp uiteindelijk boven de messen belandt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
  • twee bevroren dadels,
  • 100ml melk,
  • 10 gram honing.
Waarom zo'n specifieke beschrijving? Tot op heden heb ik geen blender kunnen vinden die dit kan blenden zonder dat ik nog ontzettend veel werk eraan heb. Inmiddels heb ik zeker 6 verschillende blenders geprobeerd, allemaal met hetzelfde probleem: er wordt niet geblend. Dat wil zeggen: het messenblad draait als een idioot, maar de ingredienten blijven gewoon roerloos erboven "liggen". Er woredt dus geen shake gemaakt. Ik moet dan het deksel eraf halen, roeren met een lepel, deksel er weer op doen en de blender weer aan doen. Dan pakt het messenblad weer iets en is er een seconde blend-activiteit, om vervolgens weer in het liuchtledige te draaien. Ik roer moet -serieus- meestal zo'n 10 keer roeren alvorens de gehele substantie is geblend.

Een first world problem, ik weet het, maar ben toch benieuwd of mensen hier een tip hebben.
Ik heb al geprobeerd te spelen met de volgorde van de ingredienten, dat helpt niet echt. Het probleem is denk ik dat de hoeveelheid ingredienten te klein is. Ook gebruik ik weinig vloeistof, maar dat is een bewuste keuze. Hoe dikker de shake, hoe beter. Het liefst zou ik geen melk/vloeistof gebruiken!.

Ik heb geprobeerd:
- Blender van Philips (serienummer vergeten), niet de allerduurste
- Tefal BL881D
- [nog een waarvan het merk mij even is ontschoten, zoek ik op en vul ik later aan]
- Magic Bullet
- Nutribullet 900 watt

NB. Bij de magic bullet en nutribullet hoefde ik niet 10 keer te roeren, maar moest ik 10 keer de shakebaker schudden en opnieuw plaatsen.

Het moet toch mogelijk zijn om een goede blender te vinden die bovenstaande ingredienten in één keer kan blenden?
toon volledige bericht
1) Wacht totdat je zaken zijn ontdooid, zet ze een dag van te voren in je koelkast en dan zijn als je ze nodig hebt klaar voor gebruik
2) heb geduld
3) koop een staafmixer met een blenderkom / bak (weet ff niet hoe die dingen heten ). Die zijn niet zo heel hoog dus heb je het probleem niet.
4) houd je blender ondersteboven >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
dragon2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:33:

Heb dit ding ook gehad, no offense maar wat een onding is dit. Kan is loeizwaar, kraantje is een gimmick en werk voor geen meter en bevroren spul blenden doet het niet want veel te weinig power.

Toen maar een Magimix gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Bamix staafmixer of een goede blender met een "stamper" (blentec/vitamix)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Anoniem: 221425 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:31:
Simpelste oplossing:

1) Doe de volgende ingrediënten in een blender:
  • twee bevroren dadels,
  • 100ml melk,
2) Even laten staan, zodat de bevroren ingrediënten wat kunnen ontdooien.

3) Blend!

4) De volgende ingrediënten toevoegen:
  • 10 gram honing.
5) Kort roeren of blenden.

P.s. Wil je nog sneller resultaat: Verwarm de melk dan vooraf in de magnetron.
toon volledige bericht
Dit ga ik proberen. OP het ontdooien na: ik wil juist een zo koud mogelijke en dik mogelijke shake. Denk aan een milkshake. Als ik de boel eerst laat ontdooien of er warme melk bij doe dan wordt ie dun en lauw. Das nou juist niet wat ik wil. MAar het poeder en de honing later toevoegen is zeker het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
En het spul eerst in de koelkast zetten de dag ervoor ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 11:49
Wij hebben een wartmann met droogkan. Maakt veel herrie maar hakt wel alles fijn.

https://www.wartmann.nl/p...ed-blender-wm-1807-hs-wit

Enige is als je ook spinazie of adnere bladgroenten toevoegt dat de messen dan in het luchtledige draaien. Deze wartmann heeft een smoothie stand waarmee telkens een pauze ingelast wordt en alles weer een beetje zakt.

Kost ca 270 euro

Overigens is de smoothie die je neemt erg ongezond (teveel suiker/fruit) maar daar gaat het topic niet over :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
Toch nog even terugkomen op dit onderwerp: ik heb de oplossing!
Zonder reclame te maken: de Ninja Foodi blender doet wat ik zoek. En voor rond de €100,-. Ik kan hem iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-05 10:56
Ik maak vergelijkbare smoothies, maar ik het bevroren fruit giet ik altijd even over met heet/kokend water. Met melk erbij blend het daarna prima. Heb je geen dure blender voor nodig. (het hete water giet ik eerst wel weer weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 12:04
Ook sinds kort zoals meerdere Tweakers hier een Magimix Power Blender aangeschaft en ik wil nooit meer wat anders. Super makkelijk te gebruiken, schoon te maken en maak hierdoor nu bijna dagelijks smoothies!

Enige nadeel zou kunnen zijn dat de glazen kom voor sommigen te zwaar is en het is even een investering (30 jaar garantie op de motor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
  • twee bevroren dadels,
  • 100ml melk,
  • 10 gram honing.
- Magic Bullet
- Nutribullet 900 watt
Wij hebben ze beide. Eerst de Magic Bullet, maar die heeft moeite met bevroren fruit. Het gaat uiteindelijk wel maar die heeft er wel echt moeite mee en het voelt niet fijn hem zo in de grenzen te drukken. Toen de Nutribullet gekocht, wij hebben de 600-serie, en die crusht wél met alle gemak grotere hoeveelheiden bevroren fruit (noten en eiwitpoeder).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 13-02-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Wij hebben een Philips Blender en dat ding doet alles. Ijsblokjes, bevroren fruit huppa erin en gaan.
Eventjes kort de ijsblokjesstand gebruiken en dan norma de normale standen.

Heb je soms hele goedkope blenders geprobeerd?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
Nog een voordeel van de al vaker aangeraden Magimix is dat, als je toch nog dit probleem hebt, je met de bijgeleverde roerspatel door het gat in het deksel de ingrediënten kan roeren of aanstampen, zonder dat je bang hoeft te zijn per ongeluk de messen te raken.

Misschien hebben andere premium blenders dit ook, maar dit is echt een uitkomst in alle scenario's met dikke of harde substanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:27
Lapa schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:19:
Nog een voordeel van de al vaker aangeraden Magimix is dat, als je toch nog dit probleem hebt, je met de bijgeleverde roerspatel door het gat in het deksel de ingrediënten kan roeren of aanstampen, zonder dat je bang hoeft te zijn per ongeluk de messen te raken.

Misschien hebben andere premium blenders dit ook, maar dit is echt een uitkomst in alle scenario's met dikke of harde substanties.
Je kunt dat ding ook gebruiken als hulpmiddel om de ring onder de kan uit te halen, wanneer je hem zo niet (meer) los krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:40
CrystalViriS schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Je kunt dat ding ook gebruiken als hulpmiddel om de ring onder de kan uit te halen, wanneer je hem zo niet (meer) los krijgt.
Ha, inderdaad! Nooit geweten. Wat is het toch een goed ontworpen ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:12
Vitamix gekocht hier, ben je 500 euro lichter maar werkt als een trein. Met die tamper krijg je zelfs de meest taaie meuk nog door de messen.

Je kan er zelfs soep in koken (door de frictie van de messen kan je de soep laten koken, totale gimmick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Geen enkele blender gaat deze ingredienten met zo weinig vloeistof fatsoenlijk blenden, met 200 tot 250ml kom je veel verder. De plakkerige honing en bevroren fruit hebben gewoon veel vloeistof nodig, anders vliegen alle brokken door de blender en blijven ze plakken aan de blendkan.

Interessante smoothie trouwens, eiwit duidt op herstel na sporten maar de mega hoeveelheid suikers wijst op puur snoep :+

[ Voor 47% gewijzigd door stin00 op 13-02-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:59

mutsje

Certified Prutser

Wij hebben hier de magimix mini plus. Ze donderen alles er bevroren in en ding vermaalt het gewoon. Bijkomend voordeel je kan er meer mee dan alleen blenden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:17
Blender van magimix.. Al tien jaar in huis, wekelijks meerdere keren gebruik, ziet er nog uit als nieuw.
Van soepjes tot diepgevroren banaan/aardbeiden, dikke ijsklonten... allemaal geen probleem. hakhakhakhak

Ziet er ook nog eens strak uit en kan prima in het zicht blijven staan in de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://nl.lzstatic.com/magimix-11628nl-power-blender-269701310-0-250-09.jpg

Daarvoor diverse blenders van merk X geprobeerd. Liepen zonder uitzondering vast op grote(re) stukken bevroren fruit.

Schoonmaken is een eitje, en deksel is zo-goed-als luchtdicht, dus je kan een restant zo in de koelkast mikken..
Enige (mogelijk) nadeel: de glazen kan is *zwaar*... dus mensen met een beperkte armspier hebben nog wel eens moeite om hem fatsoenlijk af te wassen (als in: met één (natte) hand vasthouden)..

[ Voor 70% gewijzigd door breew op 13-02-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Er is geen blender die automatisch vloeistof gaat toevoegen. Het probleem zit in de receptuur (gebrek aan vloeistof) en niet in het type blender. Een klein scheutje water of melken extra zal ervoor zorgen dat je plakkerige substantie (zeker door de dadel en proteïne) soepel zag mixen in plaats van plakken. Hoeveel vocht moet je volgens de pot eiwitten toevoegen bij 25mg poeder?

[ Voor 13% gewijzigd door mcsluis op 13-02-2022 20:47 ]

Pagina: 1