Toon posts:

Hoe Somfy Glydea motor demonteren en rails inkorten?

Pagina: 1
Acties:

• cinot45981
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik heb uit mijn vorige woning 2 lange Somfy Glydea RTS gordijnrails overgehouden, die ik in mijn nieuwe woning wil hergebruiken. Daarvoor moeten ze wel ingekort worden. Wat ik begrijp is dat je dan de rails aan beide kanten met een gelijke lengte in moet korten.

Echter, daarvoor moet wel de motor/aandrijving er af. Ik kan me herinneren dat de mensen die de rails leverden de motor er ter plekke op 'klikten' maar ik zie niet hoe ik ze er nu af kan halen.

Weet iemand hoe je de motor van de rails afhaalt? En zijn er wellicht meer tips over hoe de rails het beste ingekort kan worden?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cinot45981
Thanks, had nog niet op youtube gekeken, maar daar vond ik inderdaad naast dit filmpje nog 1 die heel duidelijk aangeeft hoe eea in- en uit elkaar moet: YouTube: Somfy - How to?

Ik heb ook uitgevonden hoe de motor er af moet; ik zag een filmpje van een Xiaomi (?) gordijnrails, wat zo te zien een goedkope chinese copie is (of gewoon exact hetzelfde) en daar zag ik dat er een klein schuifje op de behuizing zit die je weg kan duwen, en dan komt de motor los.

Ik denk dat ik genoeg weet om de rails in te korten! Nu nog wachten tot het huis klaar is, dan weet ik ook de exacte maat :)

• cinot45981
Ik zie nu ook waarom ik te horen kreeg dat je ze aan beide kanten moet inkorten, dat hoeft dus alleen als je 1 rail hebt met 2 pulleys, die dus beiden naar het midden bewegen als de gordijnen sluiten. Mijn rails zijn een losse rechtse en een losse linkse, dus beiden met 1 pully. Ik kan dus de rails (en de tandband intern) gewoon aan 1 kant inkorten :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee