Switch met KPN tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:00
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een 16-poort switch (hoeft geen PoE). Deze wil ik gebruiken i.c.m. de TP-Link Deco X60 (wired backhaul), IP-camera's, en andere vaste netwerkaansluitingen voor smart-tv's, Playstation, et cetera.

Nu gaat de televisie bij KPN altijd via een datakabel in de interactieve ontvanger. Ik las dat hiervoor een switch die IGMP snooping ondersteund een vereiste is. Nu zijn er meerdere versies van IGMP snooping en het is vrijwel niet te vinden welke versie een bepaalde switch ondersteund (het moet minimaal V2 of V3 zijn?). Toevoeging: IGMP is een vereiste omdat het beeld anders gaat haperen.

Van het forum van KPN wordt ik ook niet wijzer, de enige officieel ondersteunde switch van KPN is een 5(!) ports Netgear switch.

Ik zou het liefst een TP-Link switch aanschaffen omdat ik het netwerk opbouw met de Deco X60's, maar onderaan een KPN forum staat de volgende waarschuwing:

"Mijd overigens de unmanaged switches van TP-Link (SG105(E), SG108(E), SG1016(E) en SG1024(E)), deze zouden IGMP snooping ondersteunen, maar lijken niet goed om te kunnen gaan met de TV streams van KPN."

Zelfs als er vermeld is dat IGMP snooping ondersteund wordt kun je er blijkbaar niet vanuit gaan dat het werkt :)

Heeft iemand ervaringen met een 16-ports switch die goed werkt met KPN tv?
En: als een switch IGMP snooping ondersteund, hoe kun je er vanuit gaan dat het goed werkt? Of spelen er nog andere zaken mee, zoals het versienummer?

Het merk maakt me niet per se uit, maar voorkeur is wel TP-link of iets van Netgear.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik gebruik al jaren een simpele TP-link switch van een paar tientjes en dat werkt prima.

Deze 20 Euro :)

[ Voor 40% gewijzigd door GoEV6 op 23-01-2022 10:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Als je nog wel een ExperiaBox hebt dan kun je ook de TV ontvangers apart houden van de rest. Dan kun je IGMP snooping aan de ExperiaBox overlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou het liefst een TP-Link switch aanschaffen omdat ik het netwerk opbouw met de Deco X60's
Switch merk/type A en apparaat merk/type B hebben (in het algemeen) 0 invloed op elkaar zolang de ondersteunde protocollen allemaal doorgetrokken kunnen worden op hetzelfde netwerk.

Ikzelf heb overigens NetGear GS108Ev3 in huis (alsmede de 5-poorts variant) op een KPN-netwerk; kost vergelijkbaar als TP-Link; doet hetzelfde als bepaalde TP-Link; etc.

Zoals @Rukapul aangeeft: als je netwerk niet te complex is, kan je je decoders scheiden van de rest. Lukt dat niet, dan is inderdaad IGMP (en het liefst ondersteund versie 3 ) toch wel handig op de switches.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je kunt beter niet afgaan op opmerkingen als "bij mij werkt deze switch prima", want ook een switch die geen igmp snooping ondersteund kan probleemloos werken.
Dat is afhankelijk wat er nog meer op het netwerk actief is.

De beste oplossing is door @Rukapul gegeven.

Kan dat niet dan gewoon een switch kopen die IGMP goed ondersteund.
Met name van de kleine TP-link en Netgear switches V1 is bekent dat ze IGMP snooping slecht ondersteunen.
Is vaak bij nieuwere hardware versies opgelost, maar als je zo'n switch koop dus opletten dat het geen lage versie is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.