Hallo allemaal!
Ik heb een Cooler Master MasterCase Pro 3 met een Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI.
Gisteren heb ik op de twee front USB 3.0 poorten tegelijkertijd een externe DVD Brander en WD Elements Portable USB 3.0 5TB aangesloten gehad.
Sindsdien werken deze apparaten beiden niet meer op de front usb poorten, maar wel op die aan de achterkant van het moederbord.
Ik vermoed dat beide apparaten te veel stroom probeerden te verbruiken en dat daarom "iets" kapot is gegaan.
Naar aanleiding daarvan heb ik de volgende vragen:
Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt alvast!
Groeten, Wocli
Ik heb een Cooler Master MasterCase Pro 3 met een Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI.
Gisteren heb ik op de twee front USB 3.0 poorten tegelijkertijd een externe DVD Brander en WD Elements Portable USB 3.0 5TB aangesloten gehad.
Sindsdien werken deze apparaten beiden niet meer op de front usb poorten, maar wel op die aan de achterkant van het moederbord.
Ik vermoed dat beide apparaten te veel stroom probeerden te verbruiken en dat daarom "iets" kapot is gegaan.
Naar aanleiding daarvan heb ik de volgende vragen:
- Wat kan dat "iets" zijn? Is dat het moederbord of iets van de kast?
- Loop ik hetzelfde risico met de poorten aan de achterkant van mijn moederbord of zijn die "sterker"?
- Is het een optie om een externe USB HUB aan te schaffen met aparte voeding (bijvoorbeeld deze) om dit soort problemen te voorkomen?
Hopelijk kan iemand mij helpen, bedankt alvast!
Groeten, Wocli