Toon posts:

Herinstalleren MacBook Air- lid van domein zonder pasword

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Vraag

• steffanvos
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo Tweakers,
Ik heb gezocht of dit probleem al bestond, maar ik heb het niet kunnen vinden.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn vraag:
Ik heb van mijn werk jaren geleden een afgeschreven MacBook Air 2017 gekregen ( onze locale school heeft hem afgeschreven). Hij blijkt nu nadat ik een herinstallatie heb proberen te doen, dat hij nog gelinkt is aan het domein van de school. Mijn login blijkt niet de administrator rights te hebben, toen ik een nieuwe username probeerde aan te maken, waarschijnlijk omdat het MacBook niet meer gelinkt is aan een specifieke school en ik heb alleen rechten tot mijn eigen school.
Is er een manier om deze laptop volledig opnieuw te installeren zonder dat hij aan het domein hangt. ( nieuwe username, nieuwe paswoord). Ik wil hem gebruiken voor mijn dochter die de middelbare school begint en een fresh installed laptop moet meenemen.

Ik ben de aankomende uren available. Groetjes uit Australia!:)

Iris ( Steffan's partner)

Alle reacties

• steffanvos
Laat me alsjeblieft weten als je meer informatie nodig hebt! Als betaling kun je hier een nachtje komen slapen! We wonen in het sub-tropisch regenwoud in NSW en hebben een mooi swimming hole waar je in kunt springen!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:28
Heb je al hulp artikelen van Apple hierover geraadpleegd.
Ik neem even aan dat er een Active Directory koppeling actief is in deze situatie.

Op het eerste gezicht lijkt deze van toepassing te zijn: https://support.apple.com...-utility/diruda43d3f4/mac

Apple spreekt er daar over dat een gebruiker met administrator rechten moet inloggen.
Je geeft aan dat je hier niet over beschikt dus dan valt die optie snel af.

Wat je zelf nog zou kunnen proberen is om via de terminal te ontkoppelen, zie: https://apple.stackexchan...ad-using-the-command-line

En de andere optie, heb je al aangeklopt bij de school waar de MacBook vandaan komt om te vragen of die gek kunnen helpen?

• steffanvos
Dank je Milo. I ga de tweede link lezen en proberen.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:13

MarkyB

The original

milo526 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:34:
Heb je al hulp artikelen van Apple hierover geraadpleegd.
Ik neem even aan dat er een Active Directory koppeling actief is in deze situatie.

Op het eerste gezicht lijkt deze van toepassing te zijn: https://support.apple.com...-utility/diruda43d3f4/mac

Apple spreekt er daar over dat een gebruiker met administrator rechten moet inloggen.
Je geeft aan dat je hier niet over beschikt dus dan valt die optie snel af.

Wat je zelf nog zou kunnen proberen is om via de terminal te ontkoppelen, zie: https://apple.stackexchan...ad-using-the-command-line

En de andere optie, heb je al aangeklopt bij de school waar de MacBook vandaan komt om te vragen of die gek kunnen helpen?
Dat wordt een lekker weekendje Australië! ;)

• steffanvos
Hoi Milo en iedereen,

Ik wist niet wat ik moest doen met de links, dus ik ben verder gaan zoeken en kwam erachter dat de laptop wel nog in het system zat, via https://school.apple.com/. Ik heb hem nu gereleased in school apple, maar weet niet hoe ik een nieuwe username kan aanmaken, ik moet nog steeds inloggen met het school domein om in de computer te komen.

Als ik naar System Preferences en dan Users&Groups ga, zie ik de current user- mijn name, (login van mijn scholengroep)en dan other users waarvan een zegt admin. Het netwerk account server zegt nog steeds de scholengroep. Dit kan ik niet editen. Ik heb geen admin paswoord.

Ik weet er gewoon weinig vanaf en Steffan, mijn partner ligt ziek in bed, pff.
Iemand een idee wat ik moet doen?
Ik begrijp niet zo goed wat de active directory is? Is dat het school domein? Waar moet ik die code intypen?

[Voor 19% gewijzigd door steffanvos op 24-01-2022 06:28]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:37
Kan je hem herinstalleren door met CMD-R op te starten? Of krijg je dan ook dezelfde vraag om een adminstrator password?
Zie https://support.apple.com/en-us/HT204904

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe vervelend ook, kunnen we hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging, omdat we de legitimeit niet kunnen controleren. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken Het beste is om contact op te nemen met de school om te vragen of ze de machine kunnen ontkoppelen uit hun systeem, en je eventueel het beheerderswachtwoord te geven, of dit te veranderen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee