Slechte performance 6900xt en iracing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-07 16:25
Zoals de topic titel zegt is mijn performance in iracing best slecht icm de hp g2 vr bril. Zonder vr haal ik 300+ fps met alles op ultra. Heeft iemand dit ook met zijn amd kaart gehad? Met mijn 2080ti ging het bijna nog beter lijkt het :/
Hw specs
5800x cpu
48gb ram
Nvme 1tb
En uiteraard de 6900 xt gpu

Met lagere settings haal ik wel de
90 fps met soms drops en dat is super storend tijdens het racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 00:56
Misschien is het handig om even te vermelden wat je settings zijn in SteamVR en in game? Want dingen als supersampling kan veel uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
ik heb een screenshot gedaan van mijn steam instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkqmwavJWUt69RlJS5aWncyN7AU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6El8ThBDQgOhwkFNi7TGDSQ.png?f=fotoalbum_large

en mijn ingame is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEl9KRucehfDSJ1ytth6J64hmXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqcH6kp2MSyNivPK2l1y1xSA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54
Heb je je oude drivers goed verwijderd (met ddu bijvoorbeeld)? En wellicht iracing opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
beide allebei gedaan idd ja, computer in safe mode gezet ook en met DDU verwijderd ( had dat in een ander forum gelezen). En iracing ook opnieuw geinstalleerd en settings handmatig proberen te tweaken. Sowieso medium detail en alles zo vrij laag en dan nog stutters hebben is toch niet helemaal ok. Vermoed dat dat er nog een andere instelling is die dit veroorzaakt ben nog flink aan het zoeken en testen.

Had verwacht dat de performance par zou zijn met een 3080ti hier die hebben mijn vrienden ook maar hun ini's hebben alles echt veeel hoger staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou nog wat RAM erbij prikken ;)

Begin eens met kijken wat de bottleneck kan zijn met MSI afterburner bijv. Als bijv. je videogeheugen vol zit dan stort je performance in.

Welke performance verwacht je eigenlijk met VR? Oftewel: wat halen anderen met jouw kaart en instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Je hebt mooi veel RAM met 48 GB, ik ben wel zijdelings benieuwd naar de configuratie hiervan.
Dit met het oog op dual channel / single channel draaien.

edit:
Toegevoegde vraag, is het met VR aan niet vast gezet op 90 Hz (V-sync) ?

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 24-01-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
ik heb mijn 2080ti er weer in gestopt en die werkt eigenlijk best prima.
GPU gebruikt 10gb ram maar heb ook gekeken of dit niet een bottleneck was, denk gewoon dat VR icm Iracing niet goed werkt met een AMD gpu?

Ik heb gezocht naar anderen met een 6900XT icm iracing en VR maar lees er vrij weinig over. Zonder VR haal ik 300+ FPS met alles op maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hij moet dus 2 x 3168 x 3096 resolutie renderen voor de VR bril ? Het lijkt mij logisch dat hij dan "maar" 90 fps haalt. Of haalt de 2080ti op deze instellingen meer ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
Ram/Cpu kunnen we wel uitsluiten want met mijn "oude" 2080ti loopt die opzich prima maar wilde net wat meer performance hebben vandaar de overstap naar een 6900XT. Heb wel gelezen dat Iracing een flinke boost heeft met nvidia gpu's tov AMD.

Ik heb de resolutie nu iets lager gezet om de stabiele 90 FPS te halen idd, vrienden die een 3080TI hebben draaien alles op maximaal met die resolutie idd TTL.

Ben voor een AMD gegaan omdat die 16gb ram had en de overall benchmarks wel positief waren, gezien de prijs/prestatie verhouding leek het me daarom een goeie keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

MrHarry schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:57:
Ram/Cpu kunnen we wel uitsluiten want met mijn "oude" 2080ti loopt die opzich prima maar wilde net wat meer performance hebben vandaar de overstap naar een 6900XT. Heb wel gelezen dat Iracing een flinke boost heeft met nvidia gpu's tov AMD.

Ik heb de resolutie nu iets lager gezet om de stabiele 90 FPS te halen idd, vrienden die een 3080TI hebben draaien alles op maximaal met die resolutie idd TTL.

Ben voor een AMD gegaan omdat die 16gb ram had en de overall benchmarks wel positief waren, gezien de prijs/prestatie verhouding leek het me daarom een goeie keuze :)
Ik hou dit topic in de gaten want ik ben best wel benieuwd wat er nu aan de hand is. Een 6900XT zou sneller of even snel moeten zijn als een RTX3080 als de RTX uitstaat. Sterker nog, als ik een pc zou samenstellen voor iracing zou dit donders dicht in de buurt zitten van de ideale pc. Ik mag aannemen dat iracing wel zijn best doet wat betreft AMD ondersteuning, of anders toch wel AMD met zijn drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door TTLCrazy op 24-01-2022 10:58 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
Heb alle instellingen geprobeerd in iracing alles op low dan trekt die het wel met 90fps maar sommige plekken (pit lane oa) dan kakt die alsnog even iets in. Heb zelfs in de ini file het videogeheugen aangepast naar 12gb ipv de max 8gb maar dat haalde niks uit eigenlijk.

Cpu enzo is zeker geen bottleneck want die komt nooit boven de 30% uit.

Ik kan de 2080ti nog even testen met de optie.
EnableSPS=0

zoals ik met AMD ook doe aangezien SPS een nvidia only ding is. Ik heb gelezen dat dit alleen al 20-30% kan schelen in FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:35
AMD kaarten werken slechter met iRacing in VR dan Nvidia. Heb er al genoeg over gezien in het IRacing forum. Gedeeltelijk geloof ik door het programmeren en niet optimaliseren door iracing voor de AMD kaarten en gedeeltelijk door de SPS optie die de NVidia kaarten hebben en AMD niet.

Speel je veel iRacing en irriteert het echt zou ik deze kaart verkopen en een 3080Ti aanschaffen. Denk dat dat de enige manier is om veel betere prestaties in iRacing te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door dozo71 op 24-01-2022 12:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De resolutie is wel heel hoog per oog. Ik denk dat het hem daar ergens in zit. De resolutie van de bril is officieel 2160 x 2160 zie ik. Dus misschien daar eens wat in aanpassen? AMD kaarten zijn beter in 1080p resolutie. En rond de 1440p/4k zijn ze gelijk. Boven 4K is nvidia wat beter. Dit komt denk ik omdat de GPU's van amd meer clockspeed hebben en die van Nvidia meer kernen. Anyway, zet de resolutie eens op de native res van de bril. En zet FXAA eens uit. Kijken hoe het dan loopt.
Draaide je met die 2080 ook op zo'n hoge resolutie? Zelfs dan kan ik me niet voorstellen dat de 6900xt het aflegt tegen een 2080 super.
Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe in MSI AB of GPU Z de data eruit ziet. Gaat je 6900xt wel naar 99% use? En hoeveel Vram gebruik je tijdens het spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
hi bedankt voor je terugkoppeling, heb de SS idd al op 50% gezet wat neerkomt op 2160x2160 dan gaat het wel wat beter maar nog steeds met veel drukte stuttering.
Vram gebruik zit op 10gb ongeveer en de % usage op ongeveer 90-95%.

met mijn 2080TI die ik er weer in heb gedaan draait ik hem op 70% SS ipv de 100% omdat die anders ook soms framedrops heeft, maar met complexe omgevingen etc.. loopt die gewoon stabiel. Mijn vrienden die ook Iracing doen met hun 3080TI draaien deze settings maar dan op 100%

Denk dat de combinatie AMD met G2 en iracing gewoon een no go is. Tenzij er meer mensen hier wel een G2 gebruiken icm een AMD gpu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 07:06
Met AMD heb je in iRacing geen sps, dat maakt een groot verschil, maar dat schreef je zelf ook al. Ik denk dat het gewoon dat is.

[ Voor 33% gewijzigd door Hathie op 24-01-2022 21:19 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1