Goedendag, na jaren van trouwe dienst wil ik graag een nieuwe PC aanschaffen. Helaas door alle verschillende benchmarks, vergelijkingen en reviews ben ik een beetje de weg kwijt geraakt. Graag zou ik advies willen voor een nieuwe PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk 3 dingen.
- Gamen; zoals World of Warcraft, Warframe, Phasmophobia en het wegwerken van mijn backlog met games zoals Baldurs Gate 3, Horizon Zero Dawn, Witcher 3 en Resident Evil: Village
- Tekenen: Op mijn Cintiq met software zoals Photoshop en Clip Studio Paint
- Soms meedoen met een stream. Maar niet super belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 voor het systeem.
Het liefst koop ik alles bij 1 bedrijf en latat het daar in elkaar zetten. Dit ivm ervaringen in mijn omgeving met opsturen van onderdelen en garanties. Videokaart wil ik rond de 800 euro houden die wil ik over 2-3 jaar weer vervangen. Tenzij er echt betere te krijgen zijn voor iets meer of dat ik anders het eerder zou moeten vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Wacom Cintiq, Randapparatuur. In de zomer krijg ik een nieuwe IPS monitor.
Ik heb al een nieuwe harde schijf met 2TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest. Eigenlijk vooral een degelijke videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst geen Acer, en RGB is altijd een pré
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst ook een kast met goede airflow aangezien de pc's op zolder staan en het daar best warm kan worden in de zomer. Ik wil dan later nog eventueel extra(water) koeling erbij plaatsen.
Niet al te luid.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik Zou graag advies willen met betrekking tot een systeem die ik kan gebruiken voor mijn doeleinden. Het tekenen zou geen issue moeten zijn want dat doet mijn huidige set ook nog steeds zonder enige probleem.
Graag zou ik de meer recente games kunnen spelen op 60 fps. De planning is over 2-3 jaar de videokaart weer te upgraden
Dit is het advies wat ik tot nu toe heb gekregen. Mijn twijfels gaan vooral of de processor wel afdoende is en of ik niet beter ipv een 3060 met 12 gb voor een andere processor kan gaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk 3 dingen.
- Gamen; zoals World of Warcraft, Warframe, Phasmophobia en het wegwerken van mijn backlog met games zoals Baldurs Gate 3, Horizon Zero Dawn, Witcher 3 en Resident Evil: Village
- Tekenen: Op mijn Cintiq met software zoals Photoshop en Clip Studio Paint
- Soms meedoen met een stream. Maar niet super belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 voor het systeem.
Het liefst koop ik alles bij 1 bedrijf en latat het daar in elkaar zetten. Dit ivm ervaringen in mijn omgeving met opsturen van onderdelen en garanties. Videokaart wil ik rond de 800 euro houden die wil ik over 2-3 jaar weer vervangen. Tenzij er echt betere te krijgen zijn voor iets meer of dat ik anders het eerder zou moeten vervangen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, Wacom Cintiq, Randapparatuur. In de zomer krijg ik een nieuwe IPS monitor.
Ik heb al een nieuwe harde schijf met 2TB
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De rest. Eigenlijk vooral een degelijke videokaart en processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst geen Acer, en RGB is altijd een pré
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst ook een kast met goede airflow aangezien de pc's op zolder staan en het daar best warm kan worden in de zomer. Ik wil dan later nog eventueel extra(water) koeling erbij plaatsen.
Niet al te luid.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik Zou graag advies willen met betrekking tot een systeem die ik kan gebruiken voor mijn doeleinden. Het tekenen zou geen issue moeten zijn want dat doet mijn huidige set ook nog steeds zonder enige probleem.
Graag zou ik de meer recente games kunnen spelen op 60 fps. De planning is over 2-3 jaar de videokaart weer te upgraden
Dit is het advies wat ik tot nu toe heb gekregen. Mijn twijfels gaan vooral of de processor wel afdoende is en of ik niet beter ipv een 3060 met 12 gb voor een andere processor kan gaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 274,55 | € 274,55 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 Aorus Elite V2 | € 95,66 | € 95,66 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3060 EAGLE OC 12G (rev. 2.0, LHR) | € 749,- | € 749,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL) | € 107,46 | € 107,46 |
1 | Waterkoeling | Fractal Design Lumen S36 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/16 | € 69,91 | € 69,91 |
1 | Voedingen | Seasonic G12 GC-750 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 108,95 | € 108,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.705,23 |