Controleren of de buren een vergunning hebben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Kick

Weet iemand hoe betrouwbaar https://www.overheid.nl/berichten-over-uw-buurt
Is?

De buren paar huizen verder hebben 6 maanden geleden een dakkapel op zolder geplaatst, boven de bestaande dakkapel. Dus ze hebben nu 2 dakkapellen boven elkaar aan de achterkant. Voorkant is er ook 2 geplaatst, sleepdak, ook op zolder. Het schuine dak begint ook pas op zolder aan de voorkant.

Voorkant is conform heel veel huizen in de buurt, maar 2 kapellen boven elkaar aan de achterkant zie je minder en als het zo is is het met plat dak..

Toen ik vroeg naar de vergunning zei ze “Ja dat ging gewoon goed”. Maar toen ik laatst naar de naam vd aannemer vroeg wist ze dit niet (pfff, je weet toch wie er bezig is in je huis???)… Dus ik vraag me af of ze wel een vergunning hebben? Of is die site niet betrouwbaar?

Ik wil ze geen last bezorgen. Kapel ziet er prachtig uit. Ik wil het ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:32
FreakNL schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 07:17:
Kick

Is?

De buren paar huizen verder hebben 6 maanden geleden een dakkapel op zolder geplaatst, boven de bestaande dakkapel. Dus ze hebben nu 2 dakkapellen boven elkaar aan de achterkant. Voorkant is er ook 2 geplaatst, sleepdak, ook op zolder. Het schuine dak begint ook pas op zolder aan de voorkant.

Voorkant is conform heel veel huizen in de buurt, maar 2 kapellen boven elkaar aan de achterkant zie je minder en als het zo is is het met plat dak..

Toen ik vroeg naar de vergunning zei ze “Ja dat ging gewoon goed”. Maar toen ik laatst naar de naam vd aannemer vroeg wist ze dit niet (pfff, je weet toch wie er bezig is in je huis???)… Dus ik vraag me af of ze wel een vergunning hebben? Of is die site niet betrouwbaar?

Denk dat je hiervoor beter een eigen topic had kunnen starten. Verder is het niet relevant of je buren wel/geen vergunning hebben - je wilt toch je eigen zaakjes goed op orde hebben. Dus als je een vergunning nodig hebt, en je buren hebben die niet, vraag je die zelf natuurlijk wel aan ;) Volg de stappen hier en kijk hier of je een vergunning aan moet vragen: https://www.omgevingsloket.nl/

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dat ben ik zeker van plan hoor! Maar ik verwacht eigenlijk dat het afgewezen wordt… Ik verbaasde me er überhaupt al over… Dakkapellen met pannendak zijn toch altijd vergunningsplichtig?? Dus omgevingsloket checken heeft weinig zin… Als ik invul "geen plat dak" (op onze postcode) is de uitkomst meteen dat een vergunning nodig is..

Aan de andere kant zie ik wel een vergunningsaanvraag voor 2 kapellen boven elkaar aan de achterkant en 1 aan de voorkant 2 straten verderop. Daar staat nog niks op…

Als het op deze site staat is de vergunning verleend toch? Dat staat er niet heel duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 22-01-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Geloof dat de meeste gemeente achteraf handhaven aan de hand van Bv googelmaps of in gekochte luchtopnames om te kijken of er wat bij gebouwd is. Daarna volgt een eventueel onderzoek op perceel.

Met een verleende vergunning sta je er beter voor.
As een vergunning verleed is kan je nog rustig een paar jaar wachten voor dat je gaat bouwen
Is ook weer een plus punt voor de verkoop van de woning vergunning afgeven voor nog te bouwen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:09

Wish

ingwell

Kick

Is?

De site en de meldingen zijn gewoon betrouwbaar. Daar worden alle aanvragen tot vergunningen geplaatst. Bij de melding kan je overigens ook de details opvragen. Dat gebeurt dan overigens hier (Utrecht) middels een email met het meldingsnummer. Dan krijg je daarna de aanvraagstukken toegestuurd.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40
Wish schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:23:
[...]

De site en de meldingen zijn gewoon betrouwbaar. Daar worden alle aanvragen tot vergunningen geplaatst. Bij de melding kan je overigens ook de details opvragen. Dat gebeurt dan overigens hier (Utrecht) middels een email met het meldingsnummer. Dan krijg je daarna de aanvraagstukken toegestuurd.
In Eindhoven niet hoor. Daar liggen ze op het 'inwonersplein'.

De site is mogelijk betrouwbaar maar:
- ontbeert een archieffunctie
- e-mails heb ik het idee dat ik niet alle aanvragen / verleningen ontvang

Sowieso is het vervelend dat de e-mails tegenwoordig (deze site) niet meer het adres bevatten maar alleen nog maar de nietszeggende titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:51
Kick

Is?

Die website is net zo betrouwbaar als de handmatige invoer. Door de administratie een verkeerde postcode, of straat (typefout) overnemen zorgt al voor verkeerde uitkomst. In de praktijk zal het meeste wel goed gaan.
Nu zijn er koppelingen die de gegevens van het omgevingsloket en zaaksysteem waarmee gemeenten werken, maar dan is de gemeente afhankelijk van de invoer op het omgevingsloket en de eigen controle ervan...

Ik zou gewoon eens bellen met de balie vergunningen van de gemeente, vragen of er een vergunning is aangevraagd. Zoals beschreven is niet vergunningvrij.
Pagina: 1