Toon posts:

Koelprobleem met nieuw MoBo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb pas geleden mijn MSI K7T Pro2 moeten vervangen met een turbo...(defecte Dimm slots) en heb sindsdien een probleem.

Terwijl op mijn vorige MoBo de CPU op 55-60 graden liep, hooguit.
Gebeurd het nu regelmatig dat me PC vastloot omdat hij veel en veel te warm wordt. Dan heb ik het over ruim 70 graden!
Bijvoorbeeld met Max Payne en stuff....

Ik heb er een Splire koeler op zitten, draati net geen 5500 toeren. Ik heb er al lekker wat koelpasta op de CPU gesmeerd, EN een xtra koeler op me kast gezet. plm 2500 rpm.
Het Mobo heeft maar 2 aansluitingen voor koelers helaas...
De kast is open...dicht kapt die er helemaal snel mee! Zeker met dit weer!
Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?

Thanx!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op woensdag 22 augustus 2001 19:58 schreef SETI20 het volgende:
...Ik heb er al lekker wat koelpasta op de CPU gesmeerd,...
nuff said. Lekker wat koelpasta versta ik onder : ik heb een flinke klodder erop gepleurt en jah, "iedereen" weet dat dat averechts werkt...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 22 augustus 2001 19:58 schreef SETI20 het volgende:

Het Mobo heeft maar 2 aansluitingen voor koelers helaas...
Meeste fans kan je ook via Molex (die ook op je cd/dvd/hd zitten) connectors aansluiten

Verwijderd

Je weet dat de K7T Turbo automatisch .05 volt bij het standaard voltage gooit? (zoals vrij veel mobo's doen om xtra stabiliteit te faken).

Verwijderd

Hoeveel van die koelpasta heb je er op gedaan dan ?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

De oorzaak zoeken in een overmaat aan koelpasta zoeken lijkt me niet helemaal logisch; door de kracht die de koeler en clip uitoefent op de core wordt die overmaat weggedrukt.

Geeft Bios ook zo'n hoge temp aan of is het alleen een softwarematig probleempje. Je zult niet de eerste zijn die daardoor misleid wordt!
Pagina: 1