Verkenner blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Sinds kort heb ik dat regelmatig de verkenner vast loopt en hierdoor zelfs programma's even bevriezen.
Het openen van de verkenner gaat nog, ik zie nog wat er in de map staat maar ik kan verder niets openen.
Wanneer ik dan naar een programma ga dat al open staat dan is deze ook even bevroren.

Wanneer ik na ctr alt delete naar beheer ga dan verschijnen de geopende programma's heel langzaam één voor één. Maar de verkenner verschijnt niet.
Meestal start ik de laptop maar opnieuw op en vaak blijft dit probleem dan weer een tijdje weg maar het komt toch na van loop van tijd weer terug.

Ik heb mijn opslag, station C is een ssd en mijn station D is een harddisk, natuurlijk gecontroleerd en geoptimaliseerd. Maar dat helpt niet.
Ik werk met Windows 10
Iemand bekend met dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Artwido schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:12:
...Ik heb mijn opslag, station C is een ssd en mijn station D is een harddisk, natuurlijk gecontroleerd en geoptimaliseerd. Maar dat helpt niet...
Klinkt toch als een rotte disk. Heb je de SMART waardes gecontrleerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Brahiewahiewa schreef op zondag 23 januari 2022 @ 05:41:
[...]

Klinkt toch als een rotte disk. Heb je de SMART waardes gecontrleerd?
Hoe kun je die waardes uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sinds wanneer? Wat is er toen geinstalleerd / geupdate / weggehaald?
de laptop
Oh ja, welke?
weer een tijdje weg maar het komt toch na van loop van tijd weer terug.
Tijdje? Tijdens het werken? Of na dagen? Zet je de laptop uit? In hibernation? Sleep-mode?
Ik werk met Windows 10
Welke versie? Welke release? Build-nummer?
Artwido schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:51:
[...]

Hoe kun je die waardes uitlezen?
CrystalDiskInfo?

Is je laptop niet te warm? Hoe vol zitten de disks? Hoe is je pagefile ingesteld? Wat zegt TaskManager over je geheugen-allocatie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kijk eens in de Event Viewer (logboek) en dan system. Disk of NTFS errors wellicht?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Even alle hardware-ellende aside, die HDD gaat niet slapen na een tijdje ongebruikt te zijn? Bij mij blijft de verkenner ook hangen, maar dan is Explorer.exe aan het kijken welke schijven on-line zijn etc. (hetzelfde met verbroken netwerkshares, zorgt ook voor vertraging, maar niet zo ernstig al bij jouw laptop).

Eerst de S.M.A.R.T. waardes en Windows-Event viewer maar eens bekijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 37334 op 23-01-2022 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthiasmax
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-07 09:32
Ik heb dit soort problemen ook wel eens meegemaakt bij een computer waarbij de C schijf echt helemaal vol zit, dat is misschien ook een goede stap om even te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:54

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Via taskmanager explorer.exe killen en via new task opnieuw starten. Hoef je de pc niet opnieuw te starten. Voor de rest plezier met het troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
De smart waarden lijken mij goed:

SSD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTbJclzqb0Z2BMSdnEz7x96JI1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/at6MGPESmp9oUM69C7CqUUdO.png?f=fotoalbum_large

HHD:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB-_Lz1zUrFG-nmR5iTY6G6HOk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q0R3gJa81oMgJdpdxSuVmDIN.png?f=fotoalbum_large

De laptop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX8ygobyx5-3BwKtjTOchxkWNiw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ANgOwdzaMjA4BhhpDNP1JCGK.png?f=user_large

Ik heb gisteren Unity geïnstalleerd. Dit is denk ik wel een redelijk zwaar programma dat veel van je resources vraagt.
Momenteel heb ik nergens last.
Pagina: 1