ROMPaq op Proliant ML350 wil niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Ik wilde vandaag eens een nieuwe ROMPaq installeren. Krijg ik als melding: "Warning, FlashROM may be protected, you may need a cold reboot for it to unlock. Please contact your system administrator".
Dus ik heb ff contact gezocht met mezelf >:)

In de handleiding of op de website van Compaq kom ik niks tegen van een flash-protected ROM :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Het zal waarschijnlijk wel zo zijn. Zo'n server verzint het niet zelf..

Maar waarom wil je een bios updaten van een server? Als het draait dan draait het, aan servers zou ik niet snel "rommelen".

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 20:40 schreef Pjotrik het volgende:
Als het draait dan draait het
Mee eens. Maar het "draait" dus niet ;)

1x in de 2 a 3 maanden is er een totale crash van het systeem. Het is eigenlijk geen crash, maar een lock-up of een freeze. Zomaar, zonder reden, loopt het systeem vast. Geen toetsenbord, muis, niets. Na een reboot draait alles weer als een zonnetje. Voor een maand of 2. Nou is ie wel 24/7 in de lucht, maar voor een "echte" server is dit niet acceptabel vind ik. Ik denk dat het een hardwareprobleem is, maar dan wel heel erg latent aanwezig. Ik dacht dus de firmware eens te upgraden. Baat het niet dan schaadt het niet. OS is trouwens Netware 5.1 SP2a.

Verwijderd

Het kan zijn dat de bios beveiligd is dmv een jumper op het mainboard ( komt nogal eens voor bij compaq ) als je de server ff losschroeft dan vind je aan de binnenkant van de klep instructie's/uitleg over de jumpers.. pas wel op ik weet niet of die ML350 ook een killswitch op de klep heeft zitten :)
heb het zelf al eens gehad.. klep eraf ,server uit.... :( gelukkig geen belangrijke server :P

suc6..

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:40
Je moet 'm echt even uitzetten, opnieuw aanzetten en dan naar de bios gaan en daar ergens een tooltje starten voor het flashen. Van flop moet het zo ook werken. Ik heb het inmiddels al zo vaak op die manier gedaan bij Proliant 800's en 1600's. Waarschijnlijk heb je voor opnieuw opstarten en dan flashen gekozen.

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Topicstarter
In het BIOS staat geen tooltje. Het is zo'n BIOS waar je eigenlijk helemaal niets kunt instellen. :(
Vanaf flop werkt het wel, maar dan krijg ik dus op het moment dat er geflashed moet gaan worden die foutmelding. Van een jumper is geen spoor te bekennen.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:46

McMiGHtY

- burp -

misschien is het makkelijker als je Compaq ff belt?

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

Op woensdag 22 augustus 2001 19:56 schreef Tachyon het volgende:
Krijg ik als melding: "Warning, FlashROM may be protected, you may need a cold reboot for it to unlock. Please contact your system administrator".
Zoals de melding al zegt, jem moet een koude boot doen. Dus bakkie uit, flop d'r in, booten, doorenteren, laten flashen, weer uit zetten, en booten met de nieuwe firmware.
Dit is een extra beveiliging van compaq. Met een warmboot kun je gewoon niet flashen.

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:13
Baat het niet dan schaadt het niet.
jah. en dat is dus niet waar he.. je kunt je natuurlijk weer allemaal problemen op de hals halen met een nieuwe bios..

ik heb trouwens het idee dat meer compaq ML's hier last van hebben. heb al vaker een totale freeze gezien van een ML..

als jij denkt dat er iets mis is, bel compaq en ze lossen het op voor je :)

Have a wheelie good weekend!

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

er zijn ML350's geweest die problemen hadden met de voeding
ik zou hiervoor compaq echt ff phonen en het serie nummer op geven
als het goed is moet er bij de 1ste 4 tekens van het serie nummer 23 staan (23ste week van het jaar gemaakt) maar die weet ik niet zeker meer.

sinds wanneer vertoont de server kuren? vanaf het begin of sinds een tijdje... in het laatste geval zou ik eerder naar een software probleem kijken dan naar een hardware prob..

nog een tip. als je laatst een geheugen uitbreiding hebt gedaan is dat ook een mogelijke oorzaak

tip 3: naar wat ik heb begrepen heeft exchange 5.5 een memory leak. en bij ons moet de server dan ook eens in de paar weken resetten :( :Z

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:40
Op donderdag 23 augustus 2001 09:56 schreef Tachyon het volgende:
In het BIOS staat geen tooltje. Het is zo'n BIOS waar je eigenlijk helemaal niets kunt instellen. :(
Vanaf flop werkt het wel, maar dan krijg ik dus op het moment dat er geflashed moet gaan worden die foutmelding. Van een jumper is geen spoor te bekennen.
Is die server ueberhaupt wel fatsoenlijk geinstalleerd dan? Met Smartstart om een kleine partitie aan te maken voor de bios en de setup tools? De ML370's die we hebben staan, hebben allemaal zo'n partitie met een bios erop met veel verschillende instellingen (incl. flashen met ROMPaq's).

• incinerator82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 02:08

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

er zitten 4 jumpers op een ml350 met als volgt de verschillende opties (ik doe het uit mijn hoofd dus het kan zijn dat er kleine foutjes inzitten)
paswd reset/norm boot
reset bios/norm boot
reset nogiets/norm boot
test boot/normboot

je hebt ook nog een stekkertje met daarnaast virtual pwr. dit is als het goed is een virtuele boot ofwel een test boot. Dit concludeer ik uit het volgende: als ik deze gebruik dan gaan alle pci slot lampjes branden. en heb ik geen beeld.... oja je hebt 2 manieren alleen de 2 rechts of alleen de 2 linkse kortsluiten --> gaan alleen de ledjes branden waar kaarten in zitten....

sorry voor een beetje onduidelijk heid.... maar suc-6 ermee als je iets meer heb laat het ff weten...

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Hmm volgende maand is dit topic een jaar oud, maakt niet uit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.