Toon posts:

Welke USB C kabel voor Samsung C34H890WJUXEN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01 07:17
Ik zoek een?
USB C kabel met ondersteuning voor laden, video en USB. 2.0 mtr

Wat is je budget?
30 eur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Enige dat telt is dat ik een werkende kabel heb. Ik weet niet waar ik op moet letten bij deze kabel specs. Ik heb er nu een, maar die werkt en die bij de monitor geleverd is zo'n 70 cm is echt te kort.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij moet overweg kunnen met Mac Book Pro 4x USB c en C34H890WJUXEN

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

USB-C is USB-C; de specificatie "wat" dat ding kan, zal in de inherente 3.1 specificatie besloten liggen.

Dat zou betekenen (maar allicht kan de klantenservice van Samsung het exacte antwoord geven): elke USB-C kabel met een 3.1-specificatie zou je dus kunnen bestellen / gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-01 07:17
Ik had dus een kabel met die specificatie maar die deed het niet. Maar na verder lezen kom er achter dat er meerdere tweakers zijn die hebben gezien dat er kabels en specificaties zijn en die liggen soms niet in lijn met wat in de product omschrijving staat.

Ik heb een nieuwe besteld. Kijken wat dat brengt.

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem toen ik mijn laptop via USB-C op mijn monitor wilde aansluiten (1 dun kabeltje voor zowel laden als docken leek mij handig).
Er zit wel degelijk (veel!) verschil tussen de kabeltjes; veel kabels zijn alleen geschikt voor laden en wat bestandjes overzenden, maar niet voor video... helaas ook mijn fancy Anker kabeltjes... :|

Er spelen 2 zaken:
- laden: goede kabeltjes laden met >3A
- bitrate: de 'laadkabeltjes' hebben meest 480Mbps, videokabels 5/10/20Gbps (soms ook aangeduid als '4K video cable'), maar zijn veel zeldzamer en vaak duur.
Ik heb een Nimaso kabeltje van 10Gbps:
https://www.amazon.nl/gp/product/B0874HH4ZZ/

Er zijn er meer, maar je moet goed kijken/zoeken op '10Gbps" dat het niet toch een 480Mbps kabeltje is.

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:53
Waar je naar moet kijken is het volgende:
  • Video gaat bijna altijd via displayport alternate mode dus je hebt een kabel nodig die "DP-alt" mode ondersteunt. En dat heeft niet elke kabel. De DP-mode ondersteunt vaak als minimum 4K60hz.
  • Voor het vermogen zou ik gewoon 100 W nemen wat de maximale vermogen is voor de USB 3.X standaard wat via 20V 5A zal gaan
  • Er vervolgens nog 1 verschil en dat is de USB snelheid. Deze zul je vinden in smaken van 5, 10 en 20 gigabit. De kabels met DP-alt mode zijn bijna altijd minimaal 10 gigabit. Voor future proofing zou ik lekker 20 gigabit nemen
Andere zoektermen die kan gebruiken zijn USB-C docking cables. Want deze kabels moeten vaak een laptop aansluiten op beeld, stroom, gigabit netwerk en overige USB randaparatuur.

Meeste winkels hebben helaas geen filteropties dus het is echt zoeken. Maar hier heb je in iedergeval een lijstje met de juiste kabels: Het verschil zit em alleen in merk, 10vs20gigabit en lengte
https://www.onlinekabelsh...slacht=9963&q=dp+alt+mode

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee