Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb een nieuwe pc gekocht. Om een of andere reden kan ik mijn oude hd's of ssd daar niet bijzetten. Hij herkent ze niet.
Prima, geen probleem, ouwe dingen. Dus nieuwe externe HD gekocht. Wil nu op oude pc de hd's naar de externe kopiëren. Ik heb de ssd terug in oude pc gestopt. Mogelijk in andere sata poort. HD hetzelfde verhaal. Pc bleef toen hangen bij Verifying dma pool data. Dus ik dacht mogelijk moet ik dat booten in bios aanpassen. Had eerst HD losgekoppeld, toen startte pc op zonder beeld. Na wat andere sata kabels geprobeerd te hebben startte hij ineens weer in Windows. Dus pc weer uit, HD aangesloten, en toen weer niets. Geen beeld. Nog wat weer sata kabels lopen verwisselen maar niks, geen beeld. Heb HD weer losgekoppeld maar weer/nog steeds geen beeld.

Als ik de SSD loskoppel zie in het booten weer. SSD weer aangesloten en zat weer in Windows.
PC paar keer opnieuw opgestart, maar kwam niet in BIOS. (Maar dat kwam denk ik doordat kabel van draadloze keyboard er niet in zat?)

PC uitgezet. Weer aangezet en zelfde probleem weer! Geen beeld.... :F SSD los. Zelfde.

(Dit is een opsomming van 2 uur aankloten.)

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

paranalia schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:45:

Iemand een idee wat er aan de hand is?
+
Maar dat kwam denk ik doordat kabel van draadloze keyboard er niet in zat?
+
SSD weer aangesloten en zat weer in Windows.
Laten we bij het begin beginnen: namelijk een fatsoenlijker startpost dan "2 uur aankloten" met tegenstrijdige info? Blijkbaar heb je iets onhandigs gedaan namelijk goochelen met kabels, devices, etc. maar echt duidelijk wordt het niet.

Een mooie lijst met relevante hardware zou misschien helpen; wie weet komen we er dan achter waarom de kabel van een draadloos keyboard ineens opduikt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
Ik weet het niet precies...het is een oude bak in elk geval. Ik kan nu dus niet meer in windows dus kan daar ook niet kijken.
Het draadloze toetsenbord heeft een usb-kabel om op te laden. Ik dacht dat het draadloze gedeelte misschien niet in bios werkt. Dat daar de kabel voor aangesloten moet zijn...maar dat zal onzin zijn dus. In Windows werkte het keyboard gewoon.

Ik had idd beter moeten opletten met de sata kabels. Maar aangezien ik op een gegeven moment gewoon in Windows zat, lijkt me dat niet het grootste probleem? Als ik de pc daarna uitzet en daarna weer aanzet en ik krijg geen beeld, zonder verder iets te veranderen...dan is er toch iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
zit je schijf waar windows op staat wel op de eerste plek in je bootlijst?

zoniet ff de bootlijst checken in de bios en zorgen dat de schijf waar windows op staat op nummer een staat. normaliter schakelt het systeem automatisch door naar een andere schijf als hij niet kan booten maar misschien heb je de boel over de zeik geholpen met het telkens verwisselen van je schijven. al een cmos reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
Ja ik kan dat dus niet zien omdat m'n monitor niet aan gaat. Maar het rare is dat het allemaal nogal random lijkt te gaan. Dan werkt het, dan werkt het niet.

Cmos reset moest ik even googlen maar idd niet geprobeerd...dat ga ik morgen even doen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:53
Laten we eens beginnen met de specificaties van het oude en het nieuwe systeem. Belangrijk is het merk en type van de cpu, moederbord, werkgeheugen, opslag en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
intel i7 960 @ 3.20 ghz

8 gb ram

nvidia geforce gtx 460

SSD kaart met windows. Rest zijn gewone sata harde schijven

Voeding: corsair tx850w

Mobo Gigabyte GA X58A UDR3

Heb net batterij uit moederbord gehaald. Stroom eraf. Maar ik kan met een usb keyboard ook niet in mn bios komen. Hij boot gewoon door naar BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door paranalia op 23-01-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
Wel, pc start nu op met de HDD. Dus het is opgelost.

Ik hou het maar op de cmos reset :)

Dank allen!

[ Voor 7% gewijzigd door paranalia op 23-01-2022 12:42 ]

Pagina: 1