Vervanging 10+ jaar oude set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiktok
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-02 10:05
Ik zoek een?
Vervanging van m'n huidige HT-C5200 set (blu ray speler, 2.1 home cinema)

Wat is je budget?
Ik denk dat 500 euro haalbaar is in de onderhandeling met m'n ega

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

We gebruiken de huidige set vooral voor tv /dvd kijken, incidenteel wordt er een cdtje op afgespeeld.
Op dit moment is de tv-box (van kpn) aangesloten (via hdmi - in) en ging de hmdi-uit naar een samsung Qled. Echter we kijken regelmatig direct netflix/disney-plus/npo op de tv en eigenlijk steeds minder tv via de tv-box. Het gevolg is eigenlijk dat de huidige set bijna niet meer gebruikt wordt en ik moet constateren dat ik ook niet veel verschil meer opmerk tussen geluid uit de tv of uit de set. Daarnaast heeft hij de laatste tijd ook kuren met blu-rays en het tv-box-signaal goed doorzetten. Dus tijd voor vervanging.

De nieuwe set zal dus vooral een verbetering van het geluid van de tv moeten opleveren bij het kijken van netflix ed. Tot slot hebben we ook een nieuwe blu-ray speler nodig die er op aangesloten kan worden.

Wat heb je zelf al gevonden?

https://tweakers.net/pric...;1560074;1632250;1743612/

Ik zie weinig onderscheid tussen deze opties, is het enkel design?

Voor de Blu-ray speler was ik van plan gewoon een speler van 40-50 euro van sony/philips te kopen. We spelen hier in principe alleen cds, dvds en blu-ray op af. Is hier nog een factor om rekening mee te houden?

Welke vragen heb je hier nog over?

Op dit moment gaat de tv-box/dvd's via de speler van de home cinema set. Sluit ik straks de blu ray speler, tv-box en soundbar op de tv aan en stuurt de tv dan het geluid naar de soundbar/set?

De tv is uitgerust met 4 HMDI-in poorten waarvan 1 met ARC. Zou dit problemen kunnen opleveren?

In principe wordt het dan best wel vol, want tv-box, PS, blu-rayspeler en soundbar moeten er dan op. En eigenlijk zit er ook nog een chrome-cast op (we stream soms dingen van de telefoon). Dus eigenlijk is een ingebouwde chromecast wel nodig denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Tiktok op 23-01-2022 09:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Even kort over je TV - een Samsung Qled die geen Chromecast build in heeft?

En ja, je kan het geluid over de ARC poort sturen. Dan heb je geen inputs op de versterker meer nodig.

Wel even checken welke geluidsformaten je wilt gebruiken, het kan zijn dat je e-arc nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiktok
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-02 10:05
We hebben bij de tv duidelijk wat gemist... bedankt!

We willen toch voor de subwoofer gaan en overwegen nu de volgende sets

https://tweakers.net/pric...;1560074;1632250;1743612/

Ik zie weinig verschil, komt dit verder uit op persoonlijke voorkeuren of is er nog verschil qua geluid?