Toon posts:

Annuleringskosten bij annuleren abo Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Soji
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:20
In juni 2020 heb ik een Jaar Abonnement afgesloten dat per maand betaald word voor een Applicatie op PC/Mac via de Nederlandse site van het bedrijf. Ik wil dit abonnement nu stoppen na 1 jaar en bijna 8 maanden. Maar bij het annuleren van het abonnement willen ze 50% kosten in rekening brengen voor resterende deel (4 maanden) van het 2de jaar.

Ik heb zelf al rond zitten zoeken en daar lijkt uit te komen dat onder de Wet van Dam een Jaar abonnement niet stilzwijgend verlengd mag worden met weer een jaar. Ik zou nu inmiddels zonder kosten moeten kunnen opzeggen, als ik het allemaal goed begrijp. De betaalde maand loopt dan nog door maar daarna mogen ze geen kosten meer in rekening brengen.

Zijn er mensen die hier meer weten hoe dit nu precies zit? En of dit toegestaan is? En of uitzonderingen op de regel zijn? Naar mijn idee mogen zit dit gewoon niet doen.

Heb al wel eens eerder een Abo voor dezelfde applicatie gehad en toen ook al eens geannuleerd (In 2020) en toen geen kosten gehad voor Annuleren. Dus waarom dat nu in eens wel willen doen volg ik niet.

Weet wel dat dit nu de laatste keer is dat ik Abo daar heb afgesloten.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-01 21:38
Zakelijk of particulier? En hoe word het betaald?

• Soji
Het gaat om een Particulier afgesloten abonnement en word per maand automatisch met Paypal betaald.

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-01 21:38
Niet zoals het misschien zou moeten, maar waarom dwing je je gelijk dan niet af en zorg je dat hun achter jou aan moeten ipv andersom? Door paypal subscription te cancellen, hun een mail sturen met je wet van dam verhaal en that's it?

• Soji
Maar even contact opgezocht met het bedrijf via Chat.

Ze hebben inmiddels mijn abo gestopt zonder annuleringskosten na 5 minuten chatten. Ze beginnen eerst over dat het in hun terms staat en dat je niet zomaar halverwege abonnement mag annuleren. Vervolgens dat ze nog wel 3 maanden gratis kunnen aanbieden. Maar beetje doorduwen met dat het na 1 jaar stilzwijgend is verlengt en dat het dan in Nederland maandelijks opzegbaar moet zijn. Komen ze met omdat we klanten zo waarderen dat ze het nu eenmalig niet in rekening zullen brengen 8)7 .

Was voor starten nog wat meer verhalen tegengekomen en deze stategie handeert het bedrijf blijkbaar al jaren.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:55
Je zou dit kunnen melden bij de ACM. Mooi de conversatie meesturen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee