Toon posts:

2x Master / Slave stekkerdoos - Vreemd gedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Martijnsx2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-04 21:51
Hoi,

Dit is mijn eerste post dus weet niet of ik hier helemaal precies op de goede plek zit maar probeer het maar.

Ik heb vreemd gedrag bij 2 master slave stekkerdozen en vroeg mij af of iemand met kennis hier wat duidelijkheid in kan geven.

Stekkerdoos 1 (arcade kast zolder)
Ik ben bezig mijn arcade kasten aan het upgraden. Ik had joysticks uitgewisseld en tegelijk een betere versterker geplaatst (lepy). Als de arcade kast uit gaat (master) gaan ook de monitor en de versterker uit (slaves). Echter na de aanpassingen hoorde ik steeds de om de 15 seconden een plop uit de boxxen komen terwijl alles uit stond (master uit). Ik dacht meteen dat de master slave stekkerdoos kapot was en dat deze af en toe wat stroom door liet naar de slaves. Om zeker te zijn dat de pc niet in standby om de 15 sec stroom trekt en daardoor de slaves aanzet heb ik de stekker uit de master getrokken. En probleem was nog aanwezig. Nieuwe master slave besteld. Nieuwe master slave geprobeerd en het probleem is er nog!!? Heel vreemd. Wat blijkt nu, als ik de voeding van de versterker omwissel voor een andere is er geen probleem. Stel dat de voeding niet meer goed zou zijn hoe kan deze dan toch even stroom trekken uit een stopcontact waar in principe geen stroom op staat omdat de master geen stroom vraagt en de slave dus uitgeschakeld is? Ik heb tijdens het proberen aan het wieltje van de master slave gedraaid meerdere malen en de oude master slave werkt nu niet meer....

Stekkerdoos 2 (arcade kast woonkamer)
Bij deze arcadekast heb ik de SSD vervangen voor een grotere. En jawel, na alles loskoppelen, SSD uitwisselen, en alles weer aansluiten gaat de TV die gekoppeld is niet meer aan als de master (PC) aan gaat. De PC zit op 2 TVs aangesloten (arcade kast eb tv woonkamer). Prutsen met stekkers en af en toe gaat de TV arcade kast nog wel aan (maar niet reproduceerbaar). Vreemde is de andere slaves (versterker en verlichting) krijgen wel gewoon stroom. Maar het maakt niet uit of ik de tv op een andere slave stopcontact zet. Plug ik de TV in op een stopcontact waar wel altijd stroom op staat (muur) dan gaat de tv elke keer aan. Hoe kan het nou dat het altijd gewerkt heeft, er niks veranderd is (andere ssd) en het nu niet meer werkt voor alleen de tv en de andere slave apparaten wel?

Ik snap het niet helemaal meer. Kan het zijn dat er ergens een slecht contact zit (in de pc of tvs of voeding ergens)?

Wie heeft een idee hoe beide problemen komen of wie heeft een idee om dit verder te pinpointen / uit te sluiten (vooral voor stekkerdoos 2)?

Alvast bedankt!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee