Toon posts:

Slimme deurbel icm HomeAssistant

Pagina: 1
Acties:

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 15:39
Goedemiddag mede tweakers,

Ik weet dat al al heel wat topic zijn over slimme deurbellen maar kon mijn specifieke vraag er nog niet echt uit halen.

Ik ben op zoek naar een slimme deurbel ter vervanging van mijn huidige KaKu deurbel welke aan de volgende vereisten voldoet:
  • Voeding via batterij (ik kan er geen draden naar toe krijgen).
  • Kan samenwerken met Home Assistant.
  • IOS app
Cloud afhankelijk en budget zijn niet bepalend, ik koop liever iets waar de ervaring goed mee is.

Nu vond ik er 3 welke volgens mij aan mijn vereisten voldoen.
  • Google Nest Doorbell (batterij)
  • Eufycam Video Deurbel Batterij Slim
  • EZVIZ Videodeurbel DB2
Alleen welke van deze 3 moet ik kiezen en waarom? Of moet ik juist voor een andere deurbel gaan?
Ik hoor graag jullie advies en ervaring.

Alvast bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door ngommers op 22-01-2022 15:04]

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:34
Voordeel van Eufy is dat je de beelden lokaal opslaat.
Dat is zeker iets om mee te nemen in je keuze voor welk systeem je gaat

• techwolf12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 13:23
Het nadeel aan Eufy is wel dat de beelden op de deurbel zelf staan. Dus als die er af gejat zal worden, heb je ook geen camera beelden meer.

Als je voor Eufy kiest, ik heb de bedraade versie met Home Assistant werkende. Je kan het beste de EufyWebsocket met de volgende custom Hass module gebruiken: https://github.com/fuatakgun/eufy_security

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de Goole deurbel, en ben er erg tevreden over. Voordeel is dat het met veel andere producten van Google werkt.
Zo zie ik wie er voor de deur staat op mijn Google hub.

Be Stronger Than Your Excuses

• RoadXY
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-01 16:54
Eufy heeft ook een deurbel waarbij de beelden worden opgeslagen op een soort NAS van Eufy zelf: de homebase.
Er zijn verschillende soorten waaronder 1 met batterij:
https://www.tink.nl/eufy-...k-batterij-met-homebase-2

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-01 14:57

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@ngommers
Al een keuze gemaakt? Ik heb sinds nog niet zo lang een Doorbird D1101V. De keuze is daarop gevallen omdat die een goede camera heeft, goed met Home Assistant kan werken en omdat die beelden lokaal, op je eigen NAS, kan opslaan.

De voeding gaat weliswaar niet via een batterij, maar via PoE. Dat was voor mij ook een reden om daarvoor te kiezen. Nooit last van lege batterijen.

Ik ben er erg tevreden over!

Edit
Ah sorry, ik zie nu dat je er geen draden naartoe kunt krijgen. Wel balen, zeg!

[Voor 31% gewijzigd door Hippe Lip op 26-03-2022 14:53]

Taal is makkelijker als je denkt...

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 15:39
Ik heb gekozen voor de Eufy mooie heldere beelden en werkt perfect.
Als mede de koppeling met home assistant is perfect.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee