Toon posts:

Excel-tabel voor bankrekening

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jannes83
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo

Ik heb volgende tabel gemaakt om uittreksels van een bankrekening in bij te houden. In kolom E kan je kiezen tussen 6 namen. Ik zou willen bekomen dat wanneer je een getal invult in kolom C of kolom D en je in kolom E een naam kiest, het getal verschijnt (+ of -) in de corresponderende kolom G, H, I, J, K of L. De cellen die niet van toepassing zijn zouden ook leeg moeten blijven. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. Kan iemand me hier mee helpen aub?

[Voor 21% gewijzigd door Jannes83 op 22-01-2022 15:05. Reden: kolomnummers]

Alle reacties

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:49
Ik snap er nog niets van, maar ik denk dat als je verwijst naar kolommen dat het wel handig is als die letters ook zichtbaar zijn in je screenshot.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 04:10

g0tanks

Moderator CSA
Jannes83 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:30:
Ik heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet.
Kan je een voorbeeld geven van wat je hebt geprobeerd? Er zijn meerdere oplossingen, waarbij een simpele ALS, functie misschien wel het makkelijkst is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Jannes83
g0tanks schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Kan je een voorbeeld geven van wat je hebt geprobeerd? Er zijn meerdere oplossingen, waarbij een simpele ALS, functie misschien wel het makkelijkst is.
Ik was begonnen met in G5: =ALS(E5="Jan";-C5;"")
Dat werkt dan als er een bedrag in C5 staat, maar niet als er een bedrag in D5 zou staan.
Ik heb dan geprobeerd te combineren met ISLEEG, EN en OF, maar ik vrees dat m'n kennis van Excel te beperkt is...

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-02 04:10

g0tanks

Moderator CSA
Jannes83 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:34:
[...]

Ik was begonnen met in G5: =ALS(E5="Jan";-C5;"")
Dat werkt dan als er een bedrag in C5 staat, maar niet als er een bedrag in D5 zou staan.
Ik heb dan geprobeerd te combineren met ISLEEG, EN en OF, maar ik vrees dat m'n kennis van Excel te beperkt is...
Waarom werkt dat niet? Omdat in geval van een credit het bedrag positief moet blijven?

Is dat niet simpelweg op te lossen met:
=ALS(E5="Jan";D5-C5;"")

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Als je met selecteren gewoon de cel aanklikken bedoeld dan kan dat enkel met een macro.

Er zijn geen standaard formules die reageren op het selecteren van een cel.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Jannes83
g0tanks schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Is dat niet simpelweg op te lossen met:
=ALS(E5="Jan";D5-C5;"")
Bedankt! Zo simpel was het dus 8)7

Nog een domme vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de formule per kolom ook doortrekt als ik een nieuwe rij aan de tabel toevoeg?

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:41
Jannes83 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Bedankt! Zo simpel was het dus 8)7

Nog een domme vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de formule per kolom ook doortrekt als ik een nieuwe rij aan de tabel toevoeg?
Zo te zien aan de printscreen heb je nu alleen een filter op een aantal rijen en kolommen gezet. Makkelijkste is om er een echte tabel van te maken, dus niet alleen velden vullen, maar op de ribbon onder insert/table.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee