Garantie Iphone 12 overdraagbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnystreamer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste forumleden, ik kan voor mijn dochter een iPhone 12 kopen welke 3 maanden geleden is aangeschaft bij Apple zelf. De aankoopfactuur wordt er bij geleverd. Toch ben ik niet helemaal zeker of de garantie wel overdraagbaar is en of wij daar als tweede eigenaar aanspraak op kunnen maken. Zo ja, kun je dan bij Apple aangeven dat je de nieuwe eigenaar bent o.i.d. als je het apparaat zou moeten opsturen. Ofwel wie heeft hier ervaring mee of weet gewoon hoe het in elkaar zit. Wellicht kunnen jullie aangeven waar ik deze info anders kan vinden want op de site van Apple zal het zeker staan maar dan hebben ze het goed weten te verbergen. Bij voorbaat dank voor alle informatie die jullie me verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets? https://www.apple.com/leg...roducts/iphone-dutch.html

En, heb je al eens gebeld met Apple of een winkel van ze?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnnystreamer
Nee nog geen contact met Apple gehad. Zijn alleen op maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dit mag wel iets vriendelijker :)

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Flipm0de

geen

Graag een topic report aanmaken en niet reageren :)

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2022 10:54 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnnystreamer
Sorry mensen dacht een simpele vraag te kunnen stellen waarbij misschien meerdere mensen mee worstelde. Valt niet goed begrijp ik. Mag slotje op zal kijken of ik dat zelf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:16

Flipm0de

geen

Volgens mij is de garantie bepaald op het toestel. En niet op de koper. M’n zusje had ooit een tweedehandsje en via het serienummer kon Apple zien dat er nog garantie op zat. Geen bon hoeven laten zien. Dit was in de Apple store zelf.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
johnnystreamer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:36:
Sorry mensen dacht een simpele vraag te kunnen stellen waarbij misschien meerdere mensen mee worstelde. Valt niet goed begrijp ik. Mag slotje op zal kijken of ik dat zelf kan.
Ligt niet aan jou. Zodra iemand hier een vraag stelt komt er tegenwoordig onmiddellijk een reactie met: "En wat zei de leverancier toen je 'm belde"?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:50
johnnystreamer schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:25:
Beste forumleden, ik kan voor mijn dochter een iPhone 12 kopen welke 3 maanden geleden is aangeschaft bij Apple zelf. De aankoopfactuur wordt er bij geleverd. Toch ben ik niet helemaal zeker of de garantie wel overdraagbaar is en of wij daar als tweede eigenaar aanspraak op kunnen maken. Zo ja, kun je dan bij Apple aangeven dat je de nieuwe eigenaar bent o.i.d. als je het apparaat zou moeten opsturen. Ofwel wie heeft hier ervaring mee of weet gewoon hoe het in elkaar zit. Wellicht kunnen jullie aangeven waar ik deze info anders kan vinden want op de site van Apple zal het zeker staan maar dan hebben ze het goed weten te verbergen. Bij voorbaat dank voor alle informatie die jullie me verstrekken.
https://wetten.overheid.n...eel5_Afdeling4_Artikel251

Ja! Die garantie koop je mee over, je moet wel kunnen aantonen waar en wanneer het product gekocht is.
Er is hier ook een mooie tweakblog over geschreven
Juridisch | Vragen | Onderneming | Recht | Bedrijf | privacy: Juridisch: Twee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit kan wel wat vriendelijker :)

[ Voor 103% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2022 10:55 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:13

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2022 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 31-01-2022 10:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ik kan voor mijn dochter een iPhone 12 kopen welke 3 maanden geleden is aangeschaft bij Apple zelf. De aankoopfactuur wordt er bij geleverd.
Leg mij maar uit hoe op basis van deze info er een sluitende oplossing / antwoord kan worden gegeven want:
  • Is de iPhone al (eens) gerepareerd geweest? Zo ja, door wie?
  • is de iPhone niet gejat (geweest)?
  • is de verkoper wel degene op de factuur?
  • de fysieke iPhone degene is die geleverd is bij de factuur?
  • etc
Ik heb geen glazen bol hoe deze transactie / aanbieiding tot stand gaat komen of hoe koper en verkoper met elkaar in contact zijn gekomen. Dus, @Flipm0de @johnnystreamer @Juup @Zinloos1 , wat zou nou de allersnelste manier om een garantie te checken? Inderdaad, samen/in overleg met de verkoper even het serienummer doorbellen naar Apple? Elke verkoper kan hele mooie praatjes hebben (op de DM of recht in je ogen kijkend) maar de enige die 100% weet of de garantie er op zit is Apple.

Dat dat klinkt als "veel werk" of "jeetje, zeikerd", tot daar aan toe. Maar als er dan letterlijk wordt gezegd "Zijn alleen op maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar." (wat dus gewoon niet waar is; de Stores zijn zaterdag en zondag ook bereikbaar) werkt toch ook de vraagsteller niet echt mee? En op welke manier helpen we dan iemand met het opzoeken en valideren van garantie op een (prijzig) produkt wat tweedehands verkrijgbaar is?

Het is dan heel makkelijk (en misschien terecht) om dan te roepen "ja maar community en help elkaar nou eens"; alle berichten die wel bijdragen in dit topic zoals van @milo526 en @Hackus verwijzen ook naar publiekelijk vindbare informatie buiten het forum maar wel met juridische informatie van Apple & juristen die ook laat zien wat er met garantie gebeurt.

Hoop dat de iPhone helemaal 100% "uitcheckt" en dat het device nog fijn jaren dienst doet; maar even give-or-take 500 Euro kapotslaan in tegenstelling tot een telefoontje van 2 Euro (if any tegenwoordig); doe er je voordeel mee.

Pagina: 1