Toon posts:

Nieuwe kast zonder ruimte voor optical drive, suggesties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:52
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar oplossingen voor mijn LG BH16NS55 5 inch optical disc drive.
zijn er kabel setjes die ik kan inpluggen zodat hij "bruibaar" is als ik hem nodig heb?
Of zijn er andere tips om hem toch zo aan te sluiten vanuit de la waar ik hem in ga bewaren?

Het is tegenwoordig zeldzaam om een optische drive in je nieuwe kast te hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Haf 922 is mijn huidige kast en ga overstappen naar een ander kast.
Waarom vraag je je af? Nou omdat ik er een gewonnen heb _/-\o_

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het volgende:
ICY BOX IB-550StU3S Externe behuizing met netvoeding a 60 euro
OWC Mercury Pro Ziet er stevig en heel eerlijk ik vind hem wel handig omdat je geen voeding hebt en alles via USB 3.0 regelt. deze kost ook 60 euro.

Als je onderling kijkt naar de snelheid usb 3.0 en gen1 of 2 dan weet je ook dat dit meer dan genoeg is om te lezen en schrijven

Hebben jullie advies wat het beste gedaan kan worden en eventueel nog andere suggesties?

Beste antwoord (via bauke1984 op 22-01-2022 21:16)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 21:30
@bauke1984
Je kan toch hem op de normale manier aansluiten? Zijpaneel even los, aansluiten en gebruiken.
Heb ook nog ergens een brander liggen voor het geval dat (al jaren en zie hem ook niet snel in gebruik komen).

Mocht je Blu-ray films willen gaan kijken in de toekomst, zou ik eerder in een losse speler investeren die je direct op je tv kan aansluiten.
Op marktplaats haal je er eentje voor 3 tientjes.

[Voor 6% gewijzigd door chrisborst op 22-01-2022 17:53]

Alle reacties

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 19:40

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Een ODD gaat niet werken op enkel USB power. Die heeft ook 12v nodig en veel meer dan de 5w wat USB kan leveren.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 19:40
Uszka schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:07:
Een ODD gaat niet werken op enkel USB power. Die heeft ook 12v nodig en veel meer dan de 5w wat USB kan leveren.
Was ik even vergeten, ja dan werkt het niet helaas...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
bauke1984 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:00:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het volgende:
ICY BOX IB-550StU3S Externe behuizing met netvoeding a 60 euro
OWC Mercury Pro Ziet er stevig en heel eerlijk ik vind hem wel handig omdat je geen voeding hebt en alles via USB 3.0 regelt. deze kost ook 60 euro.
Mocht je de bluray mogelijkheid niet nodig hebben en enkel een keer een cd/dvd schijfje willen lezen of branden kun je ook voor een paar tientjes een externe dvd-rw op usb halen:

https://tweakers.net/opti...DrnMLAd0Gu31W-agEPuBRa_0B

[Voor 16% gewijzigd door Nielson op 22-01-2022 17:28]

• bauke1984
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:52
Dus dan ehm als ik het goed begrijp is OWC mercury pro geen optie ivbm niet genoeg stroom via usb 3.0 controller…
Nu kan ik nergens het verbruik vinden er wordt gespeculeerd dat het 35w is

“with a USB 3.0, it can provide up to 900mA or 0.9A, which translates into 4.5 watts. These power output specifications are a rating based on the 5 volts from each standard output. However, the USB 3.0 dedicated charging and charging downstream ports provide up to 1,500 mA or 1.5A, which translates into 7.5 watts.” Bron https://resources.pcb.cad...tes%20into%207.5%20watts.

Oef dus toch nog even het volgende gevonden op Thoms hardware

Idle: 1.5W - 5W (http://www.buildcomputers...ion-of-pc-components.html)
Burning: 25W - 30W (http://www.buildcomputers...ion-of-pc-components.html)
Average (Playing): ~18W (or 1.5A as rated in label of a similar model: http://www.ascendtech.us/...a_i_bddvdhp50494104.aspx#)

(Ik hoop dat 3d weer terug komt en heb een hoop blu ray/3d films 🎥 🍿)
Dus dan blijft er maar één optie over…

Suggesties of aanvullingen zijn 🤗 welkom

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
De OWC wordt toch ook geleverd met een 12V voeding? Mocht je enkel USB gevoed willen zul je naar de slimline (laptop) branders moeten kijken: https://tweakers.net/opti...wS9rTDrTRQx_7wFw1d39a_lA8

Alsnog ben je dan bijna goedkoper uit dan enkel die OWC behuizing voor je huidige brander.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 21:28
Ik heb zelf zo'n optical desktop drive van Asus gekocht. Ziet er niet slecht uit en snel genoeg.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 21:30
@bauke1984
Je kan toch hem op de normale manier aansluiten? Zijpaneel even los, aansluiten en gebruiken.
Heb ook nog ergens een brander liggen voor het geval dat (al jaren en zie hem ook niet snel in gebruik komen).

Mocht je Blu-ray films willen gaan kijken in de toekomst, zou ik eerder in een losse speler investeren die je direct op je tv kan aansluiten.
Op marktplaats haal je er eentje voor 3 tientjes.

[Voor 6% gewijzigd door chrisborst op 22-01-2022 17:53]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee