Tv-out beter resultaat op 100hz tv?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rickysaint
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2025
Ik ben dus van plan om een nieuwe tv aan te schaffen.
Nu is mijn vraag of het zoveel beter beeld geeft indien ik een 100hz tv koop. Ik heb wel eens gelezen dat je niet teveel moet verwachten van de gemiddelde tv-out en dat matrox kaarten hierin het beste zijn. Ik ben in het bezit van een gf2pro. Als het nu geen donder uitmaakt, dan kan ik een hoop met bloed zweet en tranen centjes in mijn zak houden en op lowlands spenderen.
BvD.

every man is wise, until he speaks

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet zijn alle tv-out`s max 60Hz bij de Geforce kaarten dus zul je in praktijk er niet echt veel meer van merken dan met een "normale" tv.
Of dit ook opgaat voor de matrox heb ik geen idee !

MHI SCM60ZS-W, 1x SRK35ZS-WF, 2x SRK25ZS-WF

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

Steffie

Opaque

Het maakt niet uit dat je TV-out geen 100Hz is wanneer je een 100Hz TV hebt. Het beeld wat je dan op de TV ziet blijft altijd 100Hz.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• renzo4000
  • Laatst online: 11:11
psies ... ik moet wel zeggen dat mijn 100hz beter beeld geeft als mijn 60hz op mijn slaapkamer, maar ja dat scheelt ook 2500,-

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 14:19

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Kun je op een 100Hz tv trouwens wel fatsoenlijk in Windows werken? Ik kan namelijk op m'n 50Hz tv geen fatsoenlijk scherp beeld krijgen. Het is gewoon onleesbaar. Ik kijk eigenlijk ook alleen maar divX'jes op m'n tv, maar zou het opzich wel prettig vinden als ik ook zie waar ik op klik als het beeld op de tv staat. :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Ehm... 100Hz is niets meer dan 50x per seconde 2x hetzelfde beeld achter elkaar laten zien. Dus of je nou een crappy beeld 1x of 2x laat zien... het blijft crappy. Het wordt hooguit rustiger voor je ogen, zodat je beter kan zien hoe slecht de tv-out wel niet is. :P

• Rickysaint
Ach ja we zullen wel zien!!! Als het nou echt mooier is dan horen jullie het wel!!!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 18:58
maar op zo'n mpeg2 kaart dan? ziet het er dan wel mooi uit? zit te twijfelen om zo'n ding te halen

Verwijderd

Het ingangssignaal van je tv is altijd 50Hz, ook bij 100Hz tv's. Een 100Hz tv maakt zelf 'tussen' de beelden zelf beeld aan. DVD en DivX gaan er door dit truukje iets rustiger uitzien, als er een beetje ruis in het signaal zit wordt dit door 100Hz versterkt.

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 07:39 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het ingangssignaal van je tv is altijd 50Hz, ook bij 100Hz tv's. Een 100Hz tv maakt zelf 'tussen' de beelden zelf beeld aan. DVD en DivX gaan er door dit truukje iets rustiger uitzien, als er een beetje ruis in het signaal zit wordt dit door 100Hz versterkt.
Yep, eindelijk iemand die het snapt. 60Hz is bij NTSC

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:11 schreef wildmedia het volgende:

[..]

Yep, eindelijk iemand die het snapt. 60Hz is bij NTSC
Als je die tv in europa aanzet niet volgens mij :)
Een tv is 50Hz omdat ons stroomnet 50 Hz is. Japan en Amerika hebben een stroomnet van 60 Hz en dus ook 60Hz tv's

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 15:57
Wat vaak wel zo is, 100 HZ tv's hebben een scherper raster dan 50Hz tv's.....

en het is rustiger... ik heb nu zelf helaas een 50Hz breedbeeld van philips maar hierna koop ik nooit meer een 50Hz tv..

het is echt veel mooier vind ik..

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Als je die tv in europa aanzet niet volgens mij :)
Een tv is 50Hz omdat ons stroomnet 50 Hz is. Japan en Amerika hebben een stroomnet van 60 Hz en dus ook 60Hz tv's
Nee, klopt niet helemaal. Uiteraard heeft het er wel mee te maken gehad bij de ontwikkeling van de verschillende tv-systemen.
NTSC maakt gebruik van 30 frames per sec., oftewel 60 field. PAL maakt gebruik van 25 fps, oftewel 50 fields.

Verwijderd

Ik heb zo'n groene 82cm Philips tv, ook 100hertz :9~ Ik ben ook nog eens bij It's wezen kijken, en daar heb ik 2 tv's naast elkaar gezien. een was 100 hertz, de ander niet. En het is echt veel lekkerder kijken.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 20:34 schreef spokey het volgende:
Voor zover ik weet zijn alle tv-out`s max 60Hz bij de Geforce kaarten dus zul je in praktijk er niet echt veel meer van merken dan met een "normale" tv.
Of dit ook opgaat voor de matrox heb ik geen idee !
60 HZ???? De normale tv is toch 50 HZ of heb je je tv ook geOCed :) 100 HZ betekent twee keer zoveel beeldjes per seconde dan normaal (50hz) dus.

En ja 100 HZ staat als een dia, maar er is maar 1 tv die echt uitblinkt onder de 100 HZ tv's en dat zijn de
$ Matchlines van Philips $ Zet 25 100 HZ tv's op een rij neer en zet daar tussen 1 Matchline 100 HZ tv,wedden dat je die dan wilt! Das pas oogstrelend kijken!!!!!

Dusse 60 HZ... ????
En van dat tv out dat ie maar tot 60 HZ??? ondersteund is gewoon bullSH*T. Als je er niets vanaf weet zeg dat dan gewoon :7 Er zijn algenoeg prutsers onder de verkopers.
Of is dat je voorbeeld juist 8-)
Maarja je zei al meer verstand van verzekeringen uuuh pceetjes >:)

• Rickysaint
Ik heb echt mazzel een matchline 63cm/100hz 4jaar oud voor fl.475,-. En ik moet zeggen het is een schitterend beeld.
Vanavond ff dvd checken. 2be continued

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 16:29 schreef Mcart het volgende:

[..]

60 HZ???? De normale tv is toch 50 HZ of heb je je tv ook geOCed :) 100 HZ betekent twee keer zoveel beeldjes per seconde dan normaal (50hz) dus.

En ja 100 HZ staat als een dia, maar er is maar 1 tv die echt uitblinkt onder de 100 HZ tv's en dat zijn de
$ Matchlines van Philips $ Zet 25 100 HZ tv's op een rij neer en zet daar tussen 1 Matchline 100 HZ tv,wedden dat je die dan wilt! Das pas oogstrelend kijken!!!!!

Dusse 60 HZ... ????
En van dat tv out dat ie maar tot 60 HZ??? ondersteund is gewoon bullSH*T. Als je er niets vanaf weet zeg dat dan gewoon :7 Er zijn algenoeg prutsers onder de verkopers.
Of is dat je voorbeeld juist 8-)
Maarja je zei al meer verstand van verzekeringen uuuh pceetjes >:)
Ik wil niet lullig doen hoor, maar je input is altijd 50 Hz, ook bij een 100 Hz tv. Een 100Hz tv maakt van 50 Hz 100 Hz.
Pagina: 1