Spoilers zichtbaar bij quotes, kan dat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
Niet zeker of Mooie Features de juiste plaats is hiervoor, maar ik doe een poging.

Ik quotete (quotette? kwootte?) net een post van iemand met een spoiler, welke ik bewust niet had aangeklikt. Blijkt dat bij het typen van een reactie op een spoiler de spoiler meteen te lezen is, met de spoiler-tags tussen blokhaken.
Het lijkt mij een stuk mooier wanneer spoilers in dat geval ook gewoon verborgen/aanklikbaar waren. Kan daarnaar gekeken worden?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien hetzelfde doen als wat er met een quote in een te quoten bericht gebeurt? Vervangen door [...]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Bra-Jo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:52:
Niet zeker of Mooie Features de juiste plaats is hiervoor, maar ik doe een poging.

Ik quotete (quotette? kwootte?)
"citeerde"? :P
net een post van iemand met een spoiler, welke ik bewust niet had aangeklikt. Blijkt dat bij het typen van een reactie op een spoiler de spoiler meteen te lezen is, met de spoiler-tags tussen blokhaken.
Dat is hoe RML werkt... in de ruwe vorm zie je gewoon alles staan.
Het lijkt mij een stuk mooier wanneer spoilers in dat geval ook gewoon verborgen/aanklikbaar waren. Kan daarnaar gekeken worden?
Dat is technisch niet mogelijk met hoe reacties nu geplaatst worden: het is gewoon een tekstvlak met platte tekst die bij het weergeven pas een betekenins heeft.

De enige oplossing met de huidige techniek zou dan zijn, zoals @Raven aangeeft, om de spoiler er helemaal uit te halen, net als quotes in quotes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Topicstarter
:$ :F
[...]

Dat is technisch niet mogelijk met hoe reacties nu geplaatst worden: het is gewoon een tekstvlak met platte tekst die bij het weergeven pas een betekenins heeft.

De enige oplossing met de huidige techniek zou dan zijn, zoals @Raven aangeeft, om de spoiler er helemaal uit te halen, net als quotes in quotes.
Tnx voor de uitleg. :) Wat mij betreft zou dat dan denk ik toch de voorkeur hebben, dat je in ieder geval die spoiler niet te zien krijgt. Maar goed, in hoeverre dat realiseerbaar is, laat ik graag aan jullie over. ;)

Nomen nescio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Bra-Jo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:52:
[...]Kan daarnaar gekeken worden?
Volgens mij is het juist niet de bedoeling om naar spoilers te kijken. :+

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ik denk dat dit erg een edge-case is. Dat de meesten niet quoten als ze niet voldoende 'bij' zijn om met vertrouwen de spoiler te willen zien. Handmatige omweg: simpelweg de tekst selecteren en kopieren/plakken in een nieuwe reactie met [q] ... [/q] tags er om heen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ACM schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Da's natuurlijk niet per se waar. Je zou de inhoud van de spoiler-tag in principe in een aparte DB-rij kunnen zetten, waarbij die inhoud gekoppeld wordt aan bijv. een hash van die inhoud. Vervolgens zou je die hash in de RML kunnen zetten, wellicht e.e.a. herkenbaar voor de software ala [spoiler=hash] ofzo. En vervolgens bij het posten o.b.v. de hash de inhoud weer uit de DB trekken en vervangen.

Dat je dit niet ziet zitten snap ik vervolgens helemaal, maar nu niet zeggen dat het technisch niet mogelijk is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

crisp

Devver

Pixelated

Een wysiwyg-editor zou dit ook op kunnen lossen, maar zover zijn we ook nog lang niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Osiris schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:34:
Dat je dit niet ziet zitten snap ik vervolgens helemaal, maar nu niet zeggen dat het technisch niet mogelijk is :+
"met hoe reacties nu geplaatst worden" was dan ook een relevant deel van die zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ACM schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:14:
[...]

"met hoe reacties nu geplaatst worden" was dan ook een relevant deel van die zin ;)
Ik dacht dat dat om het <textarea>-element ging ;)
Pagina: 1