Toon posts:

Papst VS Delta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was net bezig met mn 2de systeempie te samenstellen, kwam ik op deze site (http:/www.hiqcomputer.de) van een duitse compu winkel bij me in de buurt dit tegen

http://www.hiqcomputer.de/luefterseite.htm

(zie de laatste 60*60*25 Papst fan en de delta 60*60*38 fan) en kijk eens naar de verschillen. Zou de papst niet beter zijn als ik die kocht ipv een delta ?

Verwijderd

Papst is iig veel stiller over het algemeen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Een delta maakt gruwelijk veel lawaai, een papst is wel lekker stil over het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
maar geeft die papst ook niet meer CMF ? of heb ik da fout ? btw... hijs ook nog goedkoper :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Zo'n delta maakt dus ECHT herrie, realiseer je dat wel...

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:10
Op woensdag 22 augustus 2001 19:58 schreef matty het volgende:
maar geeft die papst ook niet meer CMF ? of heb ik da fout ? btw... hijs ook nog goedkoper :)
Delta heeft een hogere CMF maar ik zou toch echt voor de papst gaan.. Ik heb een delta fan gehad en heb daarna maar snel waterkoeling genomen ivm herrie. (papst is fluister stil)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij maakt die papst wel vet meer CMF dan die delta kijk maar:

Papst: Luftdurchsatz: 55,80 m3/ST.
Delta: Luftdurchsatz: 44,20 m3/ST.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
neem die papst maar :Y)

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:07

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 22 augustus 2001 20:34 schreef matty het volgende:
volgens mij maakt die papst wel vet meer CMF dan die delta kijk maar:

Papst: Luftdurchsatz: 55,80 m3/ST.
Delta: Luftdurchsatz: 44,20 m3/ST.
Tja....
Welke fans vergelijk je hier?
Waarschijnlijk een 80mm papst en een 60mm delta >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 20:38 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Tja....
Welke fans vergelijk je hier?
Waarschijnlijk een 80mm papst en een 60mm delta >:)
als je op de link hierboven had gekeken had je misschien wel gezien dat het om 2 60*60mm fans gaat

Verwijderd

Motorisch gezien is Papst ook een legende op het gebied van fans. Ik heb mijn hele kast vol zitten met papst fans (2x 120 2x 92 2x 80mm). Ok Papst mag wel ietsjes meer kosten maar heeft lang niet zo veel herrie als de Delta's. Ik zou dus als ik jou was voor Papst gaan ! ;)

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:07

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 22 augustus 2001 20:39 schreef matty het volgende:

[..]

als je op de link hierboven had gekeken had je misschien wel gezien dat het om 2 60*60mm fans gaat
Maar dat is geen typische papst fan, maar een papst power
Geräuschentwicklung 43 dBA!!

Een normale papst is dus wel andere koek, namelijk dit:

Luftdurchsatz 24,84 m3/ST.
Geräuschentwicklung 19 dBA

19 dBA hoor je dus bijna niet :7

Verwijderd

Topicstarter
ok... ik ga voor de papst... minder lawaai... meer CMF... goedkoper... dunner... alleen nog ff 1 vraagje... werkt da ding op 12v ?

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb 2 delta's 80 MP gehad, heb ik snel in V&A gezet. Papst is heerlijk stil, keb nog 2x Delta 60MP in de kast liggen, die zijn ook redlijk stil.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

ze zijn o.a ook in 12v te krijgen, kijk even op www.papst.de

Verwijderd

ik heb vanmiddag 2 Papst 120 MM fans van een server af gesloopt stond 48 volt op maar hij deed het wel op 12
niet op volle toeren maar hij deed het wel aardig en geruisloos!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Zo'n delta maakt dus ECHT herrie, realiseer je dat wel...
Ik heb een Delta 6x6HP fan en hij maakt idd een hoop lawaai, net een turbine.

Maar ik ben er inmiddels aan gewend en ik vind het geluid allang niet meer storend, ik lig zelfs te slapen op 3 meter afstand :) .

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

papst is idd over 't algemeen een stuk stiller dan delta's, daarbij komt nog dat de versie die jij hier aanhaalt 38mm hoog is to 25mm van de delta, betekent dat de papst op een lager toerental kan draaien en toch nog meer cfm verplaatsen.

Papst is ook wel een stk beter qua afwerking, vergelijk gewoon nog maar eens de bladen van een papst en een delta.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 21:08 schreef SM-DoubleD het volgende:
papst is idd over 't algemeen een stuk stiller dan delta's, daarbij komt nog dat de versie die jij hier aanhaalt 38mm hoog is to 25mm van de delta, betekent dat de papst op een lager toerental kan draaien en toch nog meer cfm verplaatsen.
de papst is 25mm hoog en de deta is 38mm

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit is dus een vergissing van HIQ, want die DELTA verplaats heel wat meer cfm's dan die Papst
De oude versie van de DELTA 60x60x25 heeft een cfm van 38 en deze nieuwe versie zou 45 cfm hebben.
Je kunt van m3/ST omrekenen door dit getal te delen door 1.6666 om zo aan het cfm getal te komen.
Hier staan trouwens de goede specs. http://www.deltaca.com/products/dcfans/pdf/FFB6038.pdf
Betekend dus dat deze DELTA 43 cfm aan luchtverplaatsing heeft en de papst maar 33 cfm. Ik zou me nog maar eens bedenken als geluid je niets uitmaakt.
En deze DELTA fan hebben ze trouwens niet op voorraad bij HIQ.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1