(mechanisch) toetsenbord kopen /vergelijken <80 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 12:37
Hallo,

Aangezien ik nog 80 euro overhoud van mijn waardebon van de Mediamarkt zit ik te overwegen om van het resterende bedrag een nieuw toetsenbord te kopen voor mijn nieuwe pc. Ik heb nu nog steeds een Logitech G15 en vraag mij af of het de moeite waard is om te upgraden. RGB toetsenborden van vandaag de dag zien er wel vet uit.

- liefst met draad;
- bij voorkeur mechanisch;
- <80 euro;
- redelijke touche.

Ik neig naar de trust-gxt-890, maar als iemand een betere tip heeft, hoor het graag !

Wat heb ik al gevonden?

https://www.mediamarkt.nl...ynosa-chroma-1552466.html
Cons:
Membraan toetsenbord

https://www.mediamarkt.nl...xt-890-zwart-1508316.html
Pro's:
-Mechanisch
Cons:
- Schijnt wat luid te zijn (opzich niet heel erg, denk ik )
- Geen toewijsbare exrta toetsen

https://www.mediamarkt.nl...sair-k55-rgb-1485620.html
Pros:
-extra toewijsbare toetsen aan de zijkant;
Cons:
- Membraan toetsenbord

Valt me wel op dat veel toetsenborden verdacht veel lijken op de goedkope Aliexpress toetsenborden van rond de 20 euro. (https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch )

YouTube: MECHANISCH RGB TOETSENBORD VOOR MAAR €20?! - REVIEW

Vind het belangrijk dat het goed aanvoelt ook ergonomisch...kan eventueel een polskussentje erbij kopen van ali. Mijn ergonomische vertikale muis heb ik nog alle dagen profijt van, minder last van de pols :)

Ik ga dus veel met muziekopname software, grafisch en af en toe een game spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 22-01-2022 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Als ik dit zo lees ben je er zelf nog niet echt uit wat je nou wilt hebben, je wilt een mechanisch bord dus geef je als mogelijk opties 2 membraan borden :+

De borden lijken inderdaad op ali borden, ze hebben toetsen, zijn zwart, RGB en mechanisch. En een Mercedes lijkt op een Fiat Panda, beide hebben wielen, een stuur, stoel en lichten.

Beste tip die ik kan geven is ga naar de Mediamarkt en voel wat borden, typ er even op en kijk wat je prettig vind :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
sapphire schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:54:
Als ik dit zo lees ben je er zelf nog niet echt uit wat je nou wilt hebben, je wilt een mechanisch bord dus geef je als mogelijk opties 2 membraan borden :+

De borden lijken inderdaad op ali borden, ze hebben toetsen, zijn zwart, RGB en mechanisch. En een Mercedes lijkt op een Fiat Panda, beide hebben wielen, een stuur, stoel en lichten.

Beste tip die ik kan geven is ga naar de Mediamarkt en voel wat borden, typ er even op en kijk wat je prettig vind :)
Haha ja precies....dat ga ik sowieso doen. Maar was alvast even wat vooronderzoek aan het doen. Verschillende Youtube filmpjes gekeken en dacht misschien heeft iemand hier nog ervaringen met bovengenoemde toetsenborden of wat tips. Maar komende week even naar de Mediamarkt :)

Niet veel keuze <80 eur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Verder inhoudelijk - grootste deel van in NL retail verkrijgbare mechanische toetsenborden zijn overpriced en kwalitatief teleurstellend, en dat geldt dubbel voor Mediamarkt.

Ik zou er zeker heen gaan en wat toetsenborden betasten, maar persoonlijk zou ik hoogstwaarschijnlijk die bonnen aan iets anders uitgeven en elders een beter bord regelen.

Pro-tip daarbij: zeer veel borden worden met goedkope crappy keycaps geleverd. Koop 2e hands eentje en koop er een set goede keycaps bij. Totaalprijs waarschijnlijk minder dan een nieuw bord, door nieuwe caps voelt het nieuw aan en resutlaat is beter dan met de dunne rateldingen die er standaard bij zitten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
dion_b schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 01:52:
Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Verder inhoudelijk - grootste deel van in NL retail verkrijgbare mechanische toetsenborden zijn overpriced en kwalitatief teleurstellend, en dat geldt dubbel voor Mediamarkt.

Ik zou er zeker heen gaan en wat toetsenborden betasten, maar persoonlijk zou ik hoogstwaarschijnlijk die bonnen aan iets anders uitgeven en elders een beter bord regelen.

Pro-tip daarbij: zeer veel borden worden met goedkope crappy keycaps geleverd. Koop 2e hands eentje en koop er een set goede keycaps bij. Totaalprijs waarschijnlijk minder dan een nieuw bord, door nieuwe caps voelt het nieuw aan en resutlaat is beter dan met de dunne rateldingen die er standaard bij zitten.
Hey Dion,

Thanks voor je tip. Welke keycaps zou je adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

saken schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:16:
[...]

Hey Dion,

Thanks voor je tip. Welke keycaps zou je adviseren?
Dat is een erg subjectieve vraag. Wat de een mooi vindt, vindt de ander vreselijk - en qua vorm maakt het ook uit.

Los van het persoonlijke, dikkere keycaps zijn nagenoeg altijd beter dan dunne, en meestal verkiezen mensen PBT boven ABS als materiaal, met als kanttekening dat als je lichtdoorlatende doubleshot caps wilt, er veel meer keuze is in ABS.

Als eerste zou ik een profile kiezen, zie hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.dwarf-factory.com/wp-content/uploads/2021/07/3-Profile-list.jpg

Caps verschillen dus qua vorm, hoogte en onderlinge samenhang. Als je echt geen idee hebt is OEM of Cherry meestal een goede gok. Persoonlijk heb ik nogal een zwak voor SA, maar voor mij werkt alles wat 'sculpted' is, dus waarbij de caps verschillende vormen hebben en je dus zonder te kijken kunt aanvoelen waar je op het bord zit. Ik tik nu op een Cherry-profiel set met dye sub caps in QWERTY en Tengwar Tolkien elvenschrift - was cadeau voor m'n partner dat niet beviel, dus heb ik het zelf in gebruik genomen. Vrij dikke PBT caps, maar wel een erg 'ouderwetse' uitstraling (muv dus dat elvenmeuk), wat mij persoonlijk goed bevalt, maar zeker niet iedereen waardeert.

Als je een profiel gekozen hebt, is het tijd om naar opschrift/materiaal te kijken, dus doubleshot vs dye sublimated vs etched vs printed en PBT vs ABS.

Dan ben je klaar met het technische en kun je kijken naar kleuren, lettertypes etc. Tot je zo ver bent heeft het weinig zin om specifiek advies te geven - Maxtech Dolch SA en Pimp My Keyboard G20 zijn beide hoogwaardige sets, maar zo totaal verschillend dat de kans dat je tussen die twee twijfelt nagenoeg nihil is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Hi Dion, Thanks voor de info.
Heb de website eens bekeken en zo op het oog ziet SA me er wel heel lekker uit.
Ik ga binnenkort naar de Mediamarkt om wat spullen op te halen en ga dan ook gelijk even wat toetsenborden proberen. Van wat ik dus heb gelezen hebben alle toetsenborden stock dus OEM profiles? Dus zal gewoon uitproberen worden en de SA bestellen eerst denk ik dan.
Verder heb ik ook even op Marktplaats gekeken voor het daadwerkelijke toetsenbord om de keycaps op te drukken. Ik zou dus moeten kijken naar een hot-swappeable toetsenbord, right?
Valt me op dat veel van de toetsenborden op Marktplaats aangeboden worden eigenlijk gewoon hetzelfde of bijna hetzelfde zijn als de ali toetsenborden, maar dan zelfs nog duurder dan bij ali. Bijv. https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Als je goede keycaps hebt maakt het dan veel uit wat voor toetsenbord er onder zit?
Wat is je mening over het bestellen van keycaps via Ali?
Pagina: 1