Toon posts:

Vloerverwarming onder keukenblok

Pagina: 1
Acties:

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:21
We willen onze keuken misschien uitbreiden met een extra blok, we gaan dan van L-vormig naar U-vormig. Dat blok komt op de plavuizen vloer te staan, maar daar zit vloerverwarming onder. Hoe bezwaarlijk is dat? We zullen er rekening mee moeten gaan houden dat we bijv. geen etenswaren in die kastjes bewaren, maar kan die warmte verder nog kwaad bijv. voor het hout van de kastjes? Het lijkt me flink warm te kunnen worden.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-02 19:35

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb onlangs voor exact dezelfde vraag gestaan. Van L naar U vorm en vloerverwarming onder het nieuwe deel.

Na wat wikken en wegen heb ik er geen verder werk van gemaakt. De keuken staat er gewoon op.
Hier is waarom:
1. De vloer wordt niet echt heel warm. (Het keuken segment staat wat geknepen t.o.v. de woonkamer)
2. De oppervlakte is maar klein om veel effect te hebben. (Vloerverwarming ligt doorgaans niet strak langs de muur)
3. In mijn geval gaat het maar om een deel van het extra stuk waar vloerverwarming onder ligt. Ongeveer 60cm.
4. Mocht het toch een probleem zijn dan kan je altijd nog de plint er even afhalen en er een paar isolatie platen opleggen zodat de warmte daar in de vloer blijft.

Keuken staat er nu ruim een maand in. Betreffende keukenkastje is geen probleem.
Los daarvan is deze beperkte warmte voor het hout geen probleem.

[Voor 3% gewijzigd door remco_k op 22-01-2022 00:34]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 15:22

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Als echte Tweaker zou je natuurlijk gewoon een paar casefans onder je keukenkastjes kunnen plaatsen, al dan niet aangestuurd door een thermische sensor. Maar zonder gekheid, ik denk dat het weinig kwaad kan voor je kastjes. Inbouwovens, -vaatwassers, -koelkasten e.d. worden ook allemaal warm. Qua etenswaar zou ik met name de verse dingen daar niet bewaren. Houdbaarheid van eten in blik zal ook wel wat verkort worden, maar als je regelmatig wisselt zal dat ook wel meevallen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:17
Met de informatie die je geeft is het moeilijk te zeggen. Waarmee verwarm je de vloer en hoe warm wordt de vloer?

Het is nogal een verschil of je de vloer verwarmt met 27 graden of 35 graden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:21
@remco_k @PaPa Bedankt voor jullie verhelderende verhalen! Ik begrijp nu dat vv geen probleem zal vormen.

@PaPa Hihi, ik zat ook al aan casefans te denken. Afgemaakt met een mooie blauwe ledstrip langs de hele plint.

@DutchKel Ik verwarm met warm water. Geen idee hoe warm dat wordt, maar je antwoord triggert me wel dat ik eens moet kijken naar die draaiknoppen bij de pomp, want ik heb daar wel eens mee zitten spelen en heb geen idee hoe warm mijn vloer eigenlijk wordt.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik heb bij de verbouwing ook gewoon de vloerverwarming onder de keukenkasten laten doorlopen. Stuk tegen de muur waar de koelkast in zit heeft ventilatieroosters onder en bovenaan aan de koelkast, en aan andere kant via het passtuk aan de muur ventilatie.
In het eiland zit een opening voor een niet-inbouw vaatwasser, daarboven is een paar cm opening waarlangs geventileerd wordt (bij aanwarmen 's ochtends voel je daar wel wat warmte langs komen; als het hinderlijk zou zijn kan je idd een isolatieplaat achter de plintjes op de vloer leggen).
In de kasten zelf is er totaal niets van warmte te merken; is gewoon kamertemperatuur.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RagingAardvark
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:07
Hier ook al sinds februari 2021 een keuken op een PVC vloer met vloerverwarming. Geen nadelige gevolgen ondervonden aan kastjes noch kastinhoud.

Als de woning een beetje goed is geïsoleerd, valt het alleszins mee hoe warm de vloer hoeft te worden om de kamer op temperatuur te brengen en te houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee