Omdat ik weer opnieuw moet beginnen (vorige PC bouwer heeft er een potje van gemaakt en ik krijg mijn geld terug), dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel is gamen. Spellen als FarCry6, Assassin's Creed, Minecraft, Flight Sim. Ik wil een tijdje vooruit kunnen. 144Hz is een pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil beneden de €3500 uitkomen. Dat is all-in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en monitor heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle M2 schijf voor de OS en daarnaast nog een redelijk ruime SSD voor opslag om de spellen op te zetten. Ik twijfel of 1TB genoeg is als secundaire schijf. Omdat mijn zoontje daar blijf van wordt, ook het nodige aan ARGB componenten / extra's erop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat vind ik heel erg lastig. Ik vind de hardware van Coolermaster mooi. Opslag, Samsung, denk ik. Ben altijd gecharmeerd geweest van Gigabyte en MSI, maar staar me daar niet blind op.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een redelijk geluid in zitten voor het gamen. Tevens bij voorkeur een stille PC.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie hoor is of mijn lijst gebalanceerd is. Ik houd erg van goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ik vind het lastig in te schatten of ik ergens te veel uitpak en op een ander onderdeel juist te zuinig ben.
Tot nu toe heb ik het volgende:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste doel is gamen. Spellen als FarCry6, Assassin's Creed, Minecraft, Flight Sim. Ik wil een tijdje vooruit kunnen. 144Hz is een pré.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil beneden de €3500 uitkomen. Dat is all-in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en monitor heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een snelle M2 schijf voor de OS en daarnaast nog een redelijk ruime SSD voor opslag om de spellen op te zetten. Ik twijfel of 1TB genoeg is als secundaire schijf. Omdat mijn zoontje daar blijf van wordt, ook het nodige aan ARGB componenten / extra's erop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat vind ik heel erg lastig. Ik vind de hardware van Coolermaster mooi. Opslag, Samsung, denk ik. Ben altijd gecharmeerd geweest van Gigabyte en MSI, maar staar me daar niet blind op.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er moet een redelijk geluid in zitten voor het gamen. Tevens bij voorkeur een stille PC.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie hoor is of mijn lijst gebalanceerd is. Ik houd erg van goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ik vind het lastig in te schatten of ik ergens te veel uitpak en op een ander onderdeel juist te zuinig ben.
Tot nu toe heb ik het volgende:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 369,98 | € 369,98 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 GAMING X (rev. 1.0) | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | € 2.099,- | € 2.099,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox TD500 ARGB | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB | € 99,- | € 99,- |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 67,90 | € 135,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 108,84 | € 108,84 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO m.2 500GB | € 65,25 | € 65,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 112,53 | € 112,53 |
| Totaal | € 3.220,30 | |||