Toon posts:

Advies aangaande versterker en geluidsboxen

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

Vraag

• Advisor88
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-01-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? muziekinstallatie
Vul hier in welk apparaat je zoekt. een versterker en 6 all in one geluidsboxen om aan te sluiten op deze versterker

Wat is je budget? liefst onder 1K, en dat niet lukt onder 2k
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om muziek af te spelen in mijn leefruimte, die bestaat uit 3 deelruimtes, maar alles is wel met elkaar verbonden.
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? ik heb nog geen apparatuur, enkel in de zithoek staat een tv met een soundbar (bose solo 5 - good but not great...

), ik zou een versterker willen die liefst via bluetooth muziek kan afspelen in de boxen, de boxen dienen kabels te hebben, anders heb ik de kabels voor niets laten inslijpen en klaarsteken. Als het kan zou ik mss tv geluid laten afspelen hierop, maar dan enkel op de 2 boxen die zijdelings gericht zijn op de zithoek.

Wat heb je zelf al gevonden? Niet echt iets, vandaag nog naar de MM geweest, maar heel beperkt assortiment van all in one boxen, ik zoek een goede klank en degelijke bass & een goede versterker (bluetooth, radio, eventueel cd nog)
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Iets degelijks, quality doesn't cost, it pays

Welke vragen heb je hier nog over? Geen bijkomende vragen, raadpleeg zeker de foto's om de posities van de boxen te kennen, waarschijnlijk zijn deze niet ideaal, maar ze zijn wel gespreid over de volledige ruimte. Bedankt voor de feedback alvast.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Advisor88 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:11:

Ik zoek een? een versterker en 6 all in one geluidsboxen om aan te sluiten op deze versterker
Wat zijn volgens jou all in one geluidsboxen? Moeten ze ook koffie kunnen zetten of een pizza bakken? :+ Met andere woorden, die bestaan niet. Ik haal ook niet precies uit jouw verhaal wat je wilt bereiken, is het puur om via 6 speakers verspreid door de kamer muziek af te kunnen spelen en niet dat je een surround opstelling wilt maken?
Wat heb je zelf al gevonden? Niet echt iets, vandaag nog naar de MM geweest, maar heel beperkt assortiment van all in one boxen
En je kon hier en hier niets vinden? Begin daar eerst eens mee en laat weten tussen welke versterkers/speakers twijfelt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-01 21:56
Voor de duidelijkheid: de kabel die uit de muur komt is 2aderig luidspreker kabel, en deze gaan allemaal naar 1 centraal punt waar de versterker moet komen?

Dienen alle 6 de boxen in paren van 2 aangestuurd te worden?

De 2 boxen bij de tv, is dit ook een paar als je muziek wilt afspelen?

Wil je verschillende paren verschillende zaken laten afspelen? Of enkel in volume/ aan uit regelen?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Dus je hebt vier luudsprekerkabels in de woonkamer, en twee in de keuken, en je wilt een surround set in de woonkamer, en stereo geluid in de keuken?

Kijk dan naar een receiver met Bluetooth en streamingdiensten aan boord die multi room ondersteunt, zoals de Denon AVR-X1700H DAB. Neem daarbij een 5.1 package zoals de Q Acoustics 3000 Serie 5.1 Cinema Pack (Grijs) (online nog wel te vinden voor minder dan een rug) en een paar losse speakers voor in de keuken, bv Q Acoustics 3030i (Grijs), dan zet je rond de 2k.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:41
@Advisor88 Zoals de anderen reeds vragen, wat wil je er precies mee doen? Je hebt 6 luidsprekerkabels laten inslijpen, maar met welk doel exact?

Waarom mag de tv alleen over de voorste 2?

Als je een speakerpackage zoekt met 6 speakers, dan zijn dit altijd 5.1 speakers, oftewel

Linksvoor
Rechtsvoor
Linksachter
Rechtsachter
Center
Subwoofer

En die zijn bedoelt voor een 5.1 opstelling. Ze staan niet altijd allemaal tegelijk aan. Zo heb ik bij tv-uitzendingen en films alle 6 de speakers met geluid, maar bij muziek alleen linksvoor, rechtsvoor en de subwoofer

Zat je meer aan verschillende zones te denken (bijv je tv geluid in de woonkamer, en tegelijkertijd of op een ander moment, alleen cd-muziek bij de eettafel) dan koop je geen speakerpackage maar steeds een tweetal losse speakers

Mocht je een all-in-one homecinema-set bedoelen waarbij blu-ray-speler, speakers en receiver als 1 totaalpakket komen, dan is dat ook altijd als 5.1

Zet daarom eens je exacte wensen op een rijtje. Denk dan aan bronapparaten (spelcomputer, dvd, cd, lp, pc, mediaspeler, oud cassettedeck, etc) aan draadloze bronnen (Bluetooth van telefoon, WiFi aansturing, etc) en op welke manier en uit hoeveel speakers je dat wilt horen: zoals bij muziek (dus sowieso linksvoor en rechtsvoor), spraak (center), films met surroundervaring (linksachter, rechtsachter, subwoofer), muziek op andere plekken (bijv boekenplankspeakers op die leefplek)

Vul als je dat helder hebt eens al je wensen in in de Pricewatch en gebruik daarvoor onderstaande stappenplan:

Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Waar kom je dan op uit?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:16

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

@Cyriel85
Je vorige topic is op slot gegaan wegens te weinig inzet. In dit topic mis ik dat eigenlijk nog steeds. TS lijkt veel maar dat komt vooral door de foto's en omdat je de tekst uit de template hebt laten staan.

De tips die gegeven zijn zouden toch moeten leiden naar een goed en correcte TS voor mocht je het weer willen proberen. Begin eens met voor jezelf onder elkaar te zetten wat je precies wilt en daaruit conclusies te trekken. Conclusies als dat je zes speakers in het plafond wenst en wetende dat zes speakers in een surround set 5.1 zijn. 5.1, .1 oftewel één subwoofer. Een subwoofer die je niet aan het plafond hangt. Zes kleine speakers aan het plafond (althans, geen volwaardige speakers met een goed bereik) dus een subwoofer moet er ook nog bij, zeker kijkende naar je eis van een degelijk laag. Dan wordt het al zes speakers en een subwoofer die je nodig hebt. Heb je bij de MediaMarkt ook gekeken naar de achterkant van de all-in-one setjes? Die hebben custom connectoren en kabels met vaste lengte. Kan je niets mee als je al kabels hebt getrokken. Is het te hopen dat de huidige kabels verwijderd kunnen worden dan wel dat je de kabels van de all-in-one door de huizen krijgt. Et cetera.

Conclusie: je moet niet kijken naar all-in-one, dit wordt een custom set. En met het gestelde budget kan dat een uitdaging worden.

[Voor 64% gewijzigd door FeaR op 22-01-2022 14:16]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee