Kan ik stroom opwekken met magneet koperspoel met steeksleut

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrick Meckes
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-06-2024
Goedenavond beste tweakers,

Ik heb een vraag gesteld aan mijn begeleiders over een sidderaal die 600v kan genereren. Nu was mijn idee om van een video van youtube een zelfde soort idee te maken. Ik heb gezien dat hij een koperspoel maakte om een kleine steeksleutel met een stil liggende magneet, aangezien er veel fake commentaar is betwijfel ik of dit werkt zonder de magneet telkens te bewegen, bron google.

Het zou mooi zijn als dit project gaat lukken en dat ik een 12/24v 2w E27 caravanbootlamp kan laten branden zonder dat ik hiervoor iets moet doen

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groeten,

Cedrick MeckesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL4E9TrGA9jZWHQcfoomdLCiZZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDhnpSgnZIrWkEfylVgD0SRV.jpg?f=fotoalbum_large[YouTube: Electric Science Free Energy Using Magnet With Light Bulb At Home 2019.]
...

Beste antwoord (via Cedrick Meckes op 21-01-2022 19:16)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52

Sebazzz

3dp

Die video heeft 48K dislikes, maar dat kan je nu niet meer zien ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:52

Sebazzz

3dp

Die video heeft 48K dislikes, maar dat kan je nu niet meer zien ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 18:24

Tens

let me drink about it

Cedrick Meckes schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:11:
Goedenavond beste tweakers,

Ik heb een vraag gesteld aan mijn begeleiders over een sidderaal die 600v kan genereren. Nu was mijn idee om van een video van youtube een zelfde soort idee te maken. Ik heb gezien dat hij een koperspoel maakte om een kleine steeksleutel met een stil liggende magneet, aangezien er veel fake commentaar is betwijfel ik of dit werkt zonder de magneet telkens te bewegen, bron google.

Het zou mooi zijn als dit project gaat lukken en dat ik een 12/24v 2w E27 caravanbootlamp kan laten branden zonder dat ik hiervoor iets moet doen

Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groeten,

Cedrick Meckes[Afbeelding][YouTube: Electric Science Free Energy Using Magnet With Light Bulb At Home 2019.]
...
kijk hier eens:

Wikipedia: Generator (energietechniek)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
De titel is "Free energy" en vervolgens gaat er een lamp branden zonder dat er energie in gestopt wordt.
En dan moet je vragen of dat kan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
vassago schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:21:
De titel is "Free energy" en vervolgens gaat er een lamp branden zonder dat er energie in gestopt wordt.
En dan moet je vragen of dat kan? :D
Altijd leuk om voor jezelf te bewijzen dat energie niet uit het niets ontstaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dus je wilt iets op wisselspanning laten werken zonder iets te wisselen? Alles in de constructie is "constant", de sleutel ligt te liggen, de magneet ligt de sleutel aan te trekken en de draad zit maar een beetje gewikkeld zodat die niks doet... Dat schiet dus niet zo op. Zoals een brede oempaloempa zou zeggen "fakenews".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:14
Denk gewoon zoon lamp.
Dan lukt dat wel.
https://nl.grandado.com/p...frZq93rk74lBoC6hkQAvD_BwE

PVoutput (WH-MDC05H3E5) 12880WP /// SWW Atlantic Explorer v4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:24
Dat lampje komt dan via AliExpress naar je toe, kost in beide gevallen (levertijd en prijs) dus twee keer zoveel als wanneer je direct naar alie gaat. Ok, misschien niet in levertijd.
(Grandado is een dropshipper).
Pagina: 1