Toon posts:

Beveiliging van een Jetdirect 500X ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou dat Internet Printen aangezet (geopend in m'n firewall) maar nou kan dus iedereen printen (gewoon zonder username/pass) ze printen gewoon naar een webpagina...
Hoe kan ik hier nou een wachtwoord opzetten, ik bedoel dan op de jetdirect? of op een andere manier :?

Verwijderd

Topicstarter
direct print iemand een flink pak papier bij me uit, hoe kan ik zeggen wie wel op m'n printer mag printen en wie niet. >:) een username/pass voor iedereen is ook goed

Verwijderd

In ieder geval hier de page van hp, misschien dat er egens nog iets staat vermeld ??

hiero duzzz

En dan hier nog een linkje naar de software van HP WebJet Admin, misschien kan je daar ook nog rechten toekennen :?

hiero dan

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Enige wat ik weet is dat die dingen via telnet toegankelijk zijn (poort 23) en dat je daar een wachtwoord kan zetten, maar ik neem aan dat dat alleen voor telnet-toegang is..

Verder kun je er IP-adres zetten en nog wat info van dat ding inwinnen iirc.

Verwijderd

Topicstarter
heb gisteren ff met hp gebeld, ennuh, het kan niet :'(
misschien in de nieuwe firmware :?

Verwijderd

Als je print naar een webpagina, kan je die webpagina dan niet beveiligen met een user/pass?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:04 schreef PtPtH het volgende:
Als je print naar een webpagina, kan je die webpagina dan niet beveiligen met een user/pass?
weet ik niet, als jij zegt hoe? :?

Verwijderd

als het om minder dan een man of 10 gaat, dan kan het wel, min of meer. Je kan namelijk specifieke (reeksen) adressen toelaten op je JetDirect kaart.

Bijvoorbeeld:

allow: 200.201.202.203 255.0.0.0

dit laat alles printen dat een adres heeft dat met 200 begint (dus 200.x.x.x) Je kan 10 entries maken, dus als iedereen een vast adres heeft (kabelmodem of adsl of zo) dan kan je alleen hen toelaten. Als het adres van een vriend van je 192.168.1.2 is dan kan je die pritnrecht geven, op deze manier:

allow 192.168.1.2

username/password kan (nog) niet inderdaad, maar dat kan je oplossen door op een andere manier te printen, via een windows en/of linux bak of zo.

CC

Verwijderd

Topicstarter
thx

jongens, laat het me ff weten als er wel een wachtwoord op gezet kan worden, of als jullie een manier weten :)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 11:40 schreef keepitcool het volgende:
thx

jongens, laat het me ff weten als er wel een wachtwoord op gezet kan worden, of als jullie een manier weten :)
Want dat kan je zelf niet in de gaten houden?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel het anders, als jullie nou iets tegenkomen binnenkort of dat jullie dat dan tegen mij willen zeggen ;)

natuurlijk houd ik het zelf ook in de gaten :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
en ook nog dubbel |:(

Repareren doe je zo.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34
Op zondag 26 augustus 2001 18:10 schreef Sine het volgende:
Correct me if i'm wrong

maar 150X is toch alleen ipx/spx ??
edit:

volgende keer beter lezen zie ik |:(

is een 500X

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Als het echt om een webpagina gaat is die te beveiligen met een .htaccess en .htpasswd combinatie. Maar zoals ik al zei ken ik het principe niet en weet niet of het werkt, maar je kan het altijd proberen.
code:
1
2
3
4
5
6
#.htaccess
AuthUserFile /pad/naar/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName 'printer beveiliging'
AuthType Basic
require valid-user

Om paswoorden aan te maken: (dit is de linux versie. Er is ook een htpasswd tool voor windows te krijgen)
code:
1
htpasswd -c .htpasswd username
Pagina: 1