Mijn vraag
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel MS 365
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Concatenate functie en formules (waar mogelijk) in andere cellen plaatsen.
Ik heb een excel bestand dat door een andere afdeling binnen het bedrijf automatisch ingelezen wordt. Ik mag dus niet de volgorde van de reeds bestaande kolommen aanpassen.
Ik mag wel aan de rechterzijde extra kolommen toevoegen
Situatie:
in het excel formulier zit een kolom waar degene die het formulier gebruikt een cel invult (kolom b) (tekst of een combinatie van tekst en getallen). aan de rechterzijde waar ik kolommen mag toevoegen heb ik een kolom met keuzevelden gemaakt(kolom c) (dropdown) waar hij/zij het ingevulde tekstveld moet definiëren.
VB
kolom A. / Kolom B / Kolom C
naam. / tekst incl getal / keuzemenu x, y, z
Kolom B mag ik die verplaatsten (ivm automatisch inlezen) kolom C heb ik toegevoegd
Mijn probleem:
Ik wil in kolom B dat de tekst vooraf wordt gegaan door de tekst die geselecteerd is in kolom C
Dus de ingave is als volgt
kolom A / Kolom B /. Kolom C.
Pietje / 50 pakken melk /. zuivel
De output moet worden
kolom A. / Kolom B. / Kolom C.
Pietje / zuivel 50 pakken melk / zuivel
ik had de optie concatenate in gedachten (=concatenate C1 + B1), maar ik kan niet verwijzen naar dezelfde cel. Ik mag de cel ook niet verplaatsten, hoe ga ik hiermee om
7
Alvast bedankt voor het meedenken
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel MS 365
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Concatenate functie en formules (waar mogelijk) in andere cellen plaatsen.
Ik heb een excel bestand dat door een andere afdeling binnen het bedrijf automatisch ingelezen wordt. Ik mag dus niet de volgorde van de reeds bestaande kolommen aanpassen.
Ik mag wel aan de rechterzijde extra kolommen toevoegen
Situatie:
in het excel formulier zit een kolom waar degene die het formulier gebruikt een cel invult (kolom b) (tekst of een combinatie van tekst en getallen). aan de rechterzijde waar ik kolommen mag toevoegen heb ik een kolom met keuzevelden gemaakt(kolom c) (dropdown) waar hij/zij het ingevulde tekstveld moet definiëren.
VB
kolom A. / Kolom B / Kolom C
naam. / tekst incl getal / keuzemenu x, y, z
Kolom B mag ik die verplaatsten (ivm automatisch inlezen) kolom C heb ik toegevoegd
Mijn probleem:
Ik wil in kolom B dat de tekst vooraf wordt gegaan door de tekst die geselecteerd is in kolom C
Dus de ingave is als volgt
kolom A / Kolom B /. Kolom C.
Pietje / 50 pakken melk /. zuivel
De output moet worden
kolom A. / Kolom B. / Kolom C.
Pietje / zuivel 50 pakken melk / zuivel
ik had de optie concatenate in gedachten (=concatenate C1 + B1), maar ik kan niet verwijzen naar dezelfde cel. Ik mag de cel ook niet verplaatsten, hoe ga ik hiermee om

Alvast bedankt voor het meedenken