Toon posts:

Casema is dat wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg net een brief dat er Casema bij ons komt en je kunt een Cable Basic abo nemen.
In mijn geval heb ik wel zoiets nodig wat de internet kosten lopen uit de hand :P
Weet iemand of dat Casema wat is????

Verwijderd

hmmz geen idee, de ene is er positief over de andere negatief :) in welke regio woon je ?
(ik heb trouwens gewoon chello en bevalt me prima)

Verwijderd

Topicstarter
Katwijk aan Zee [Zuud holland] bij Den Haag

Verwijderd

arghhh, weet je dat nou nog niet? bijna iedereen klaagt! ik iig wel. casema sucks. Nouja, als je niet veel download is het wel te doen hoor, maar anders..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 22 augustus 2001 19:32 schreef _Sanniej_ het volgende:
arghhh, weet je dat nou nog niet? bijna iedereen klaagt! ik iig wel. casema sucks. Nouja, als je niet veel download is het wel te doen hoor, maar anders..
tenzij je broadband premium neemt natuurlijk... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Casema basic is niets... Tenzij je alleen tussen 0:00 en 06:00 gaat internetten..

:r

Verwijderd

Topicstarter
Is [Basic] sneller of langzamer dan gewoon Internet, als dat zo is ben ik ook bereid Primium te nemen F34,- verschil.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 22 augustus 2001 19:34 schreef Fragzone-NL het volgende:
Is [Basic] sneller of langzamer dan gewoon Internet, als dat zo is ben ik ook bereid Primium te nemen F34,- verschil.
Premium is VEEL sneller. Al is het nog niet eens zo heel erg snel (0,5 mbit)

Verwijderd

Topicstarter
Is kabel [basic] of weet ik veel wat nou sneller dan de gewone inbel-modem

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

Martijn02

/* No Comment */

Ik in huizen haal snelheden wisselend tussen de 3 en de 6 kb verder ligt het internet er iedere week wel een keer een paar uur uit, maar verder gaat het wel, al met al is het een stuk goedkoper dan inbellen waar ik meer dan 200,- pm kwijt was. dus als je niks beters hebt om te kiezen is het wel de moeite waard.

Afzetters eigenlijk, ze maken behoorlijk misbruik van hun molepoliepositie, maarja, wat doe je er aan. Pakken wat je pakken kan.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 20:06 schreef Fragzone-NL het volgende:
iemand?
ff wachten met kicken aub is namelijk irri ;)

Verwijderd

casema broadband basic is 10 KB/s
ja dat is dus sneller dan je 56k6 modem

broadband premium is 64 KB/s als je dan toch aansluit en die 34,- extra boeit je niet, neem dan premium

Verwijderd

Topicstarter
Het is cable basic :( is dat trager :?

• Pc123
  • Laatst online: 20:18
Op woensdag 22 augustus 2001 20:34 schreef Fragzone-NL het volgende:
Het is cable basic :( is dat trager :?
Ja heel veel trager, zoals net al gezegd werd een paar kb/sec, premium zal iets tegen de 60 zijn.

Ik heb Chello dat is max 165 kb/sec hier, als er tenminste geen storing is.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Cable Basic: tussen de 0,5 en de 9,5 KB/s, afhankelijk van het aantal mensen in jouw wijk dat het ook neemt. Als Casema de bekende praktijken bij jou ook uitvoert, stoppen ze ongeveer 2 keer zo veel mensen op een kastje als er eigenlijk op kunnen. Dan haal je tussen de 0,5 en de 3 (vooral 's nachts). Als er weinig interesse is in je buurt, heb je kans om overdag 6 a 7 te halen en 's nachts tot 9,5. Online gamen kun je vergeten, daar is het systeem niet geschikt voor: veel te veel packet loss, veel te variabele ping (minstens 250 ms). Het gebruikte DEMOS-systeem is ook nog eens erg storingsgevoelig, afgelopen 10 dagen heeft het er bij mij een keer of 20 uit gelegen, elke keer wel een kwartier tot een paar uur lang.

Advies: als je kunt, wachten tot er iets anders beschikbaar is. Overstappen van Basic naar Premium kost je straks namelijk ook minstens 150 piek. Het ENIGE voordeel van Cable Basic is het niet hoeven betalen van telefoontikken. Daarvoor krijg je dan GEEN snelheid, GEEN kwaliteit, GEEN service en vaak geen verbinding. Om aan te geven hoe het bedrijf Casema service verleent: het kostte ze 3 en een halve week om alleen al een simpel formuliertje naar mij te versturen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
had eerst casema Basic >> gem 3 kb/s :(

toen broadband basic >> gem 5.5 kb/s

nu Premium >> gem 55 kb/s :) :)

echt toppie

dus neem dat laatste maar, is het beste.

• Alpine
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Ik haal met cable basic meestal iets van 6 - 7 kbyte/s. Ik woon in Noordwijk en ik ben de enige in de straat die het heeft.

Premium hebben ze in kattuk niet. Heb ik net ff gechecked.

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Is het niet zo dat als je een cable basic abbo hebt dat je dan op je pc geen netwerk aansluiting hebt maar een modem op je com poort (standaard 28k8 modem) Ik meen namelijk zoiets gezien te hebben bij een vriend van mij die in Delft woont. En die klaagt constant.

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Casema is een synoniem voor "Zo langzaam als dikke stront door een trechter"

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op woensdag 22 augustus 2001 23:23 schreef vinkie het volgende:
had eerst casema Basic >> gem 3 kb/s :(

toen broadband basic >> gem 5.5 kb/s

nu Premium >> gem 55 kb/s :) :)

echt toppie

dus neem dat laatste maar, is het beste.
WTF? Heb jij het nu al? Jij had toch ook problemen met het formulier binnenkrijgen en zo...Ik zit nog steeds te wachten tot ze me bellen voor een installatieafspraak :(:(

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Fragzone-NL. In Katwijk hebben ze nu ook MXstream. Het kost wel iets meer maar het is een stuk sneller als Casema Cable basic.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Is het niet zo dat als je een cable basic abbo hebt dat je dan op je pc geen netwerk aansluiting hebt maar een modem op je com poort
Niet meer, de nieuwe aansluitingen worden via een ethernetkaartje aangesloten. Dus heb je de beperking van je com-poort niet meer

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik denk dat vooral in de nieuwe gebieden van Casema het Basic abo best te doen is. Zelf ben ik iemand die sinds een paar maanden dit aob heeft in Waddinxveen. Het is best goed te doen, alleen 's avonds is het erg slecht en het is altijd langzamer dan ISDN qua ping. Bij mij is Casema wel erg stabiel. Ik kan bijna altijd verbinding maken en wordt er zo goed als nooit af gegooit. Er zijn wel eens periodes waarin dit wel zo is, maar deze zijn vaak van korte duur.

Casema is een goed alternatief tegen de hoge telefoonrekening, maar echte snelheidsduivels hebben er niks aan. Daarom ga ik zelf ook overstappen naar ADSL dat hier binnenkort beschikbaar is. Als ik jouw was zou ik infomeren hoe lang het nog duurt voordat ADSL beschikbaar is. Is dit nog een lange periode neem dan Casema, anders zou ik wachten.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op donderdag 23 augustus 2001 14:31 schreef ZeRoC00L het volgende:
Niet meer, de nieuwe aansluitingen worden via een ethernetkaartje aangesloten. Dus heb je de beperking van je com-poort niet meer
Helaas, geen koelkast:

Wanadoo Cable Basic: DEMOS-systeem op com-poort
Wanadoo Cable Broadband Basic & Broadband Premium: COM21 via ethernetkaart.

Beide versies worden nog gewoon aangesloten, alleen niet in dezelfde gebieden. Als het dus echt om Cable Basic gaat, dan is het nog gewoon brak.

Verwijderd

ik heb sinds een maand kabel via casema.

ben erg tervreden over de snelheid, min 5 /6 k maar meestal 10 k en soms 15 k per seconde!

het probleem bij casema schijnt dus goed verholpen te zijn, hoewel oude klanten nog wel problemen schijnen te hebben.

Alleen het installeren gaat soms wat moeizaam, maar verder is het een aanrader.

Kan je gelijk je abbo bij kpn opzeggen , teringlijers!!
;-)

Verwijderd

Topicstarter
Je heb zeker Broodband :+ Basic ik denk dat ik dat Casema maar niet neem ik wacht tot er een andere ISP komt zoals bijv Chello of zo.
Trouwens ik game zeer veel op internet dan heb ik liever dat ik minder kan spelen [wegens telefoontikken] dan de hele tijd ZEEEEEEEEEEEEER veel ping te hebben, slechte connectie en andere onzin.

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op woensdag 22 augustus 2001 19:28 schreef Fragzone-NL het volgende:
Ik krijg net een brief dat er Casema bij ons komt en je kunt een Cable Basic abo nemen.
In mijn geval heb ik wel zoiets nodig wat de internet kosten lopen uit de hand :P
Willempie... alweer weg bij Cis ;)

Hier stond een hele oude sig.

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Chello gebruikt het UPC kabel netwerk. @HOME gebruikt altijd het Eccent kabel netwerk. Wanadoo dus het Casema netwerk :( En zo zijn er nog een paar. Elke kabel boer heeft z'n regio'tje en die zullen niet zo gauw kabels gaan leggen in een andere regio waar een andere kabel boer al alle huizen heeft voorzien van kabel. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat bijv. Chello van het Casema netwerk gebruik gaat maken. Maar dat zal wel niet want Chello is van UPC.

edit: nog wat tekst bijgevoegd.

• ZeRoC00L
  • Niet online
Helaas, geen koelkast:
Wanadoo Cable Basic: DEMOS-systeem op com-poort
Wanadoo Cable Broadband Basic & Broadband Premium: COM21 via ethernetkaart.

Beide versies worden nog gewoon aangesloten, alleen niet in dezelfde gebieden. Als het dus echt om Cable Basic gaat, dan is het nog gewoon brak
Helaas ook geen koelkast.
Zojuist nog met casema gebeld, om me aan proberen te melden. Maar ze zeggen dat in 'mijn gebied' alleen cable basic is, maar dat wordt niet meer geleverd. Het wachten is op broadband.

Maar ik denk dat het wel leverbaar is, maar dat ze wachten tot na 1 september, dan moet je weer de volle mep voor aansluitkosten betalen :r
(tot 1 sept. 50% korting)

Volg je bankbiljetten

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op woensdag 22 augustus 2001 19:28 schreef Fragzone-NL het volgende:
Casema is werkelijk het meest verschrikkelijke teringsysteem wat er is, vooral dat Basic.

Verwijderd

Topicstarter
//offtopic/
Help! waar is mijn icoon?
//offtopic/

Ik neem geen Casema ook al zou ik de enigste zijn in mijn straat.

• Alpine

Alpine

Twisted animator

Op donderdag 23 augustus 2001 20:23 schreef Fragzone-NL het volgende:
//offtopic/
Help! waar is mijn icoon?
//offtopic/

Ik neem geen Casema ook al zou ik de enigste zijn in mijn straat.
Dat icoon moet 60 x 60 zijn en niet 96 x 96 zoals die van jouw.

Verwijderd

Topicstarter
Even veranderen

Verwijderd

Topicstarter
He's Back :)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Op donderdag 23 augustus 2001 20:02 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Zojuist nog met casema gebeld, om me aan proberen te melden. Maar ze zeggen dat in 'mijn gebied' alleen cable basic is, maar dat wordt niet meer geleverd. Het wachten is op broadband.
Op de site stond iets als: waar Basic geleverd wordt, is geen Broadband en andersom. Blijkbaar zetten ze genoeg klanten af in jouw buurt ;)

• Rody
Op donderdag 23 augustus 2001 11:39 schreef Marger het volgende:

[..]

WTF? Heb jij het nu al? Jij had toch ook problemen met het formulier binnenkrijgen en zo...Ik zit nog steeds te wachten tot ze me bellen voor een installatieafspraak :(:(
ja ik had zeker problemen met het formulier.
zou binnen 5 werkdagen bezorgt worden, niet gebeurt.
ik nog een keer gebeld weer hetzelfde.
en toen kreeg ik opeens 2 formulieren |:(
en ik hoefde geen installatie afspraak te maken want van braodband basic = broadband premium maar dan langzamer.
dus alleen bij wanadoo zelf overzetten.

Ik had maandag het formulier op de bus gedaan en vrijdag rond middernacht had ik sneller inet :)

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 22 augustus 2001 19:53 schreef Fragzone-NL het volgende:
Is kabel [basic] of weet ik veel wat nou sneller dan de gewone inbel-modem
Nee, langzamer.

Casema Basic is echt alleen voor de gierigaards die zich enorme zorgen maken over hun telefoonkosten, en kwaliteit pas op een (verre) tweede plaats laten komen.....

Met het BASIC abonnement kun je snelheden van tussen de 0 en 3 kbyte/s verwachten, pingtijden die vaak boven de 1000 liggen, en bijna nooit onder de 500 (het DEMOS systeem is totaal ongeschikt voor online games)

Hou je van kwaliteit, en wil je oline-games spelen dan is Casema Basic niets voor je.

Accepteer je slechte kwaliteit graag omwille van de telefoonkosten, dan is het mischien iets voor jou! >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• dôh
  • Laatst online: 15:15
Casema is alleen leuk als je een beetje online games speelt, je mail checkt en een beetje suft. Dat komt omdat je dat kl*te datalimiet hebt. Kan je MxStream nemen, wees dan verstandig en doe het. FUP is heel relaxed.

• Rody
datalimiet maakt niks uit

met braodband basic = 1 GB/maand

ik had kleine 6 GB nooit wat van gehoord.

premium is 4 GB
kreeg het helft deze maand en zit nu al op 4.74 GB

casema doet er niet zo moeilijk over.

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
Casema ruleaz alleen maar bij: Rotterdam, Den Haag en A'Dam

ik heb het ook..., NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT nemen als je niet in een van de bonvenstaande steden woont!

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
lol een muur van :r

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 20:02 schreef ZeRoC00L het volgende:

Laat ook maar, ik hoef me niet meer aan te melden, ik krijg net een mailtje dat over 3 maanden ADSL geleverd kan worden !

Volg je bankbiljetten

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Me neef ( woont in utreg ) heeft ook casema, en het gaat daar zo traag als dikke stront tegen de berg op, door een rietje in de winter met heimwee ( ofzo :P )

Lijkt me dus eigenlijk niet zo'n goed plan.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• AMDFreak
  • Laatst online: 17:03

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb Casema Basic! vindt er niks aan! je MOET wel met dap downloaden wil je bij die 5kb komen! over een maand of 2 heb ik ADSL :) ik zou ut NIET nemen!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 17:21 schreef InterFreak het volgende:
Ik heb Casema Basic! vindt er niks aan! je MOET wel met dap downloaden wil je bij die 5kb komen! over een maand of 2 heb ik ADSL :) ik zou ut NIET nemen!
haha is het zo langzaam Casema ? :Z niet normaal.

Is hier iemand die woont in Eemnes en Casema heeft ?, oom kan kiezen tussen Casema en ADSL alleen ben wel benuwd wat de snelheid is van Casema in Eemnes.

• dôh
  • Laatst online: 15:15
Casema ruleaz alleen maar bij: Rotterdam, Den Haag en A'Dam
Er is geen Casema in Amsterdam! Wel in Amstelveen (Dat ligt er aan vast) daar is het voor Casema begrippen "goed". Het Basic Abbo is hier 9Kb (LOL) down en 1Kb Up. Ben ik blij dat hier ook ADSL is. :9 Dat is vele malen beter.... *D

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb niet veel positive reactie's over Casema gehoord!! :P

Zelf moet ik het doen met @home en dat bevalt me wel :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

maar euh, is dat premium pakket (wanadoo, 100 pieken) dan wel goed. Kan je daar wel normaal mee gamen??? Iemand ervaring?

• connos
  • Laatst online: 14:42
Heb 2 jr. Basic (Demos) in Rijswijk (ZH) en ben niet ontevreden. Als je geen DivX-jes wil downen ben je voor fl.60,00 24/7 online met snelheden van gemm. 8kb/s. Tuurlijk is ADSL of PREMIUM een stuk sneller, maar ook wel bijna 2x zo duur!

Verwijderd

Casema heeft alle abbo's veranderd.

basic is nu premium geworden , of andersom.

je betaalt voor basic en krijgt premium:60 piek in de maand.

Voor de duidelijkheid:

ik haal als het tegenzit 5/6 k (1 keer in de week in de spits) maar normaal hoger, tot de 15.

En ik ga zeker harder dan welke telefoon dan ook, zonder tikken. Ik heb nooit problemen met gamen en altijd een goede ping rond de 100 meestal.

Beetje stom om alsmaar adsl aan te raden als het je 40 gulden meer kost per maand (das exclusief telefoon abbo de 75 per 2 maanden).

De prijs/kwaliteit verhouding voor de gemiddelde gebruiker is een stuk beter bij kabel, tenzij je gewoon poen hebt natuurlijk,dan is de keus snel gemaakt.

• Tourniquet
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

ff voor de duidelijkheid, deze 3 abbonementsvormen zijn er nu:

-Cable Wanadoo Basic: fl. 59,50 p/m. Demos modem. Snelheid zeer variabel en o.a. afhankelijk van aantal users in wijk.

-Cable Wanadoo Broadband Basic: fl. 60,60 p/m. Com21 modem. Snelheid 80 kbit/s down, 32 kbit/s up.

-Cable Wanadoo Broadband Premium: fl. 99,17 p/m. Com21 modem. Snelheid 512 kbit/s down, 128 kbit/s up.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 26 augustus 2001 17:25 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

haha is het zo langzaam Casema ? :Z niet normaal.

Is hier iemand die woont in Eemnes en Casema heeft ?, oom kan kiezen tussen Casema en ADSL alleen ben wel benuwd wat de snelheid is van Casema in Eemnes.
ADSL nemen , 100% zeker weten beter dan Casema

wat is het verschil tussen Broadband Basic en gewoon Basic? Behalve dat het allebei :Z is?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 16:04 schreef dreeke het volgende:

[..]

ADSL nemen , 100% zeker weten beter dan Casema

wat is het verschil tussen Broadband Basic en gewoon Basic? Behalve dat het allebei :Z is?
jeeeeeeeez maar een gulden verschil tussen die :) had ik dat maar een jaar lang geweten :)

Verwijderd

Okay bedankt voor de antwoorden, oom neemt nu ook ADSL en na het lezen van de reacties op deze topic lijkt dat mij geen verkeerde keuze :)

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Heb in de vakantie casema moeten verkopen.
Moest mensen bellen die ooit een foldertje hadden aangevraagd.
Persoon 1:"Ik ben al 25x gebeld en ik zeg nee"
Persoon 2: 'aansluiting is niet mogelijk'
Persoon 3:'Ik ben al een jaar aangesloten'
Persoon 4:'Ik heb me zes maanden geleden aangemeld (via de post) en heb nog steeds niks gehoord'

Dit is allemaal waar gebeurd!!

Conclusie:
Casema heeft de meest brakke interne communicatie van Nederland (ja het kan nog slechter dan bij UPC en @Home).

Dus neem geen casema: Kies voor Cistron Dsl of Demon als je de keuze hebt.....

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1