Formation audio aansluiten op tv met vertraging in geluid.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anton1968
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-06-2024
Ik heb een tv Philips oled935 gekocht met een vaste B&W Soundbar eronder. Een heerlijke bioscoop ervaring.

Ik heb om muziek te luisteren de formation duo en formation audio. :)

Nu heb ik de optische uitgang van de tv gebruikt om deze aan te sluiten op de formation audio optisch. Ik kan wel geluid afspelen maar tussen geluid en beeld zit een enorme vertraging. :'( Op de tv lijkt het wel alsof je iets met geluid en vertraging kan configureren, maar lijkt dus niets te doen.

Nu snap ik dat de formation niet ontworpen is voor tv, maar waarom zoveel vertraging. |:( Alles gaat al optisch. Heeft iemand ervaring met dit probleem en ook een oplossing gevonden?

Mocht het probleem niet op te lossen zijn, wil ik een subwoofer op de tv aansluiten. Iemand ervaring en advies bij deze tv?

Alvast bedankt voor jullie reactie, _/-\o_

Gr
Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

anton1968 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:21:
Ik heb een tv Philips oled935 gekocht met een vaste B&W Soundbar eronder. Een heerlijke bioscoop ervaring.
Waarom koop je een TV met sound bar om er dan alsnog een externe speaker op aan te sluiten...
...maar tussen geluid en beeld zit een enorme vertraging....
De reden dat geluid sneller is komt doordat het beeld eerst bewerkt wordt alvorens weer te worden gegeven. Afhankelijk van de TV is dat niet of nauwelijks merkbaar tot extreem storend. Mijn oude Philips had 200 ms delay wat onder het laatste kopje valt. Delay zou ik dan ook in de B&W zoeken aangezien je het geluid wilt vertragen, zeker als je aangeeft dat de Philips deze optie niet heeft. Mocht die optie er niet zijn (wat ik me voor kan stellen op een device wat vooral voor audio is bedoelt) kan je proberen om de beeldverbetering van de TV uit te zetten, kies bijvoorbeeld voor Game Mode (of hoe dat op Philips heet). Mogelijk lost dit de vertraging op of wordt deze zo miniem dat het niet meer opvalt. Afhankelijk van de bron kan deze oplossing niet zaligmakend zijn, als in bij sommige bronnen wil je de beeldverbeterende software juist wel aan hebben staan.
Mocht het probleem niet op te lossen zijn, wil ik een subwoofer op de tv aansluiten. Iemand ervaring en advies bij deze tv?
Wat heb je zelf al gevonden qua opties en mogelijkheden?

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 21-01-2022 13:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anton1968
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09-06-2024
Dank je. Ik ben voornamelijk dingen aan het uitproberen. Philips geeft mooi beeld maar is niet gebruiksvriendelijk.
Ik had eerst dus vanwege de Corona en tijd de formation gekocht bij de eerste lockdown. Nu tijdens de tweede lockdown deze tv gekocht om ook meer en beter beeld te krijgen. De Soundbar van B&W was en is prima maar mis het laag. Dus kwam spontaan het idee om iets te combineren. Niet gepland en niet uitgezocht voor deze combinatie. Dus proberen en proberen. Het is niet allemaal plug en play helaas.
Ben van de simpele oplossingen als dat kan.

Anders ga ik voor een losse Sub bij de tv? Suggesties?