Beste allemaal,
Een aantal maanden terug heb ik een koffiezetapparaat gekocht via de webshop van
Via mijn
Na een aantal dagen niets gehoord te hebben heb ik gemaild. Hierbij kreeg ik een korte reactie terug met de mededeling dat de retour niet aan de voorwaarden voldoet. De retourperiode is inmiddels verstreken.
Vervolgens gebeld met
Waar ik me erg aan stoor is het feit dat
Juridisch staan ze vast sterk vanuit de voorwaarden bij aankoop. Maar logisch is dit niet, toch?
Ben wel benieuwd of er meer een dergelijke ervaring hebben en of ik hier toch sterk sta om het aankoopbedrag retour te krijgen.
Een aantal maanden terug heb ik een koffiezetapparaat gekocht via de webshop van
Members only:
. Nu ik deze een aantal maanden in gebruik heb merk ik dat de bedieningstoetsen niet goed meer werken en het apparaat steeds meer lawaai gaat maken. Dus ik dacht, volgens mij moet ik deze laten repareren.
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Via mijn
Members only:
-account heb ik de bestelling opgezocht. Vervolgens via de knop 'artikel' retourneren gebruik gemaakt van het formulier. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden en je bestel- en persoonlijke gegevens achterlaten. Vervolgens dien je aan te geven wat de reden is van retour. Hierbij het ik aangegeven dat het product defect is. Nadat je dit hebt aangegeven kom je op een vervolgpagina met twee opties: product ruilen (voor zelfde product) óf aankoopbedrag retour. Deze optie verbaasde mij maar ik was ook blij met de service. Ik heb dan ook gekozen voor 'aankoopbedrag retour'. Pakket vervolgens netjes ingepakt en verzonden naar Mediamarkt. Hier trouwens via de mail geen enkele bevestiging o.i.d. van ontvangen.
Inloggen
Na een aantal dagen niets gehoord te hebben heb ik gemaild. Hierbij kreeg ik een korte reactie terug met de mededeling dat de retour niet aan de voorwaarden voldoet. De retourperiode is inmiddels verstreken.
Vervolgens gebeld met
Members only:
en de situatie uitgelegd. Vriendelijke medewerker en begrip voor de situatie. Aangegeven dat ik inmiddels een ander apparaat heb aangeschaft. Medewerker had alle begrip voor de situatie en vond het een vreemde gang van zaken. Vervolgens een paar dagen later weer een korte mail met verwijzing naar de retourvoorwaarden.
Inloggen
Waar ik me erg aan stoor is het feit dat
Members only:
mij de optie geeft het aankoopbedrag te retourneren. Ze geven mij via het formulier niet eens de mogelijkheid deze ter reparatie aan te bieden.
Inloggen
Juridisch staan ze vast sterk vanuit de voorwaarden bij aankoop. Maar logisch is dit niet, toch?
Ben wel benieuwd of er meer een dergelijke ervaring hebben en of ik hier toch sterk sta om het aankoopbedrag retour te krijgen.
[Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 21-01-2022 14:49]