Toon posts:

Webwinkel retourprocedure / geen geld terug

Pagina: 1
Acties:

• masterzzs1984
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 07:09
Beste allemaal,

Een aantal maanden terug heb ik een koffiezetapparaat gekocht via de webshop van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Nu ik deze een aantal maanden in gebruik heb merk ik dat de bedieningstoetsen niet goed meer werken en het apparaat steeds meer lawaai gaat maken. Dus ik dacht, volgens mij moet ik deze laten repareren.

Via mijn
Members only:
-account heb ik de bestelling opgezocht. Vervolgens via de knop 'artikel' retourneren gebruik gemaakt van het formulier. Hierbij moet je een aantal vragen beantwoorden en je bestel- en persoonlijke gegevens achterlaten. Vervolgens dien je aan te geven wat de reden is van retour. Hierbij het ik aangegeven dat het product defect is. Nadat je dit hebt aangegeven kom je op een vervolgpagina met twee opties: product ruilen (voor zelfde product) óf aankoopbedrag retour. Deze optie verbaasde mij maar ik was ook blij met de service. Ik heb dan ook gekozen voor 'aankoopbedrag retour'. Pakket vervolgens netjes ingepakt en verzonden naar Mediamarkt. Hier trouwens via de mail geen enkele bevestiging o.i.d. van ontvangen.

Na een aantal dagen niets gehoord te hebben heb ik gemaild. Hierbij kreeg ik een korte reactie terug met de mededeling dat de retour niet aan de voorwaarden voldoet. De retourperiode is inmiddels verstreken.

Vervolgens gebeld met
Members only:
en de situatie uitgelegd. Vriendelijke medewerker en begrip voor de situatie. Aangegeven dat ik inmiddels een ander apparaat heb aangeschaft. Medewerker had alle begrip voor de situatie en vond het een vreemde gang van zaken. Vervolgens een paar dagen later weer een korte mail met verwijzing naar de retourvoorwaarden.

Waar ik me erg aan stoor is het feit dat
Members only:
mij de optie geeft het aankoopbedrag te retourneren. Ze geven mij via het formulier niet eens de mogelijkheid deze ter reparatie aan te bieden.

Juridisch staan ze vast sterk vanuit de voorwaarden bij aankoop. Maar logisch is dit niet, toch?

Ben wel benieuwd of er meer een dergelijke ervaring hebben en of ik hier toch sterk sta om het aankoopbedrag retour te krijgen.

[Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 21-01-2022 14:49]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Je wilde het apparaat niet retourneren, je wilde deze laten repareren. Doordat je de optie voor retourneren kreeg ben je denk ik op het verkeerde been gezet.

Op de volgende pagina vind je meer informatie omtrent de reparatieprocedure en een link zodat je deze online aan kan melden voor reparatie:

Members only:

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• masterzzs1984
Zo simpel kan het zijn ;)

Er zijn webshops die dit toch echt een stuk beter voor elkaar hebben (bijv Coolblue). Ik ben na het inloggen op zoek gegaan naar mijn bestelling (lijkt mij logische actie) en van daaruit doorgeklikt. Ik had dan misschien beter moeten kijken, maar hoe e.e.a. op de website staat is niet heel gebruiksvriendelijk/logisch.

Hoop dat
Members only:
toch enige coulance kan bieden...

[Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 21-01-2022 14:49]

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:34
Maar wat doen ze nu? Repareren?

• masterzzs1984
Eigenlijk heb ik nog geen idee. Heb mijn koffiezetapparaat via de 'retourprocedure' aan
Members only:
verzonden. Heb nu 3 mensen daar gesproken maar krijg verschillende reacties. De één zegt dat het apparaat al voor reparatie is doorgezet en de andere geeft aan dat dit niet zo is.

Aangegeven dat ik eerst helderheid wil hebben over wel/geen geld terug. Vervolgens dan maar voor reparatie. Gaat erg lang duren denk ik.

Helaas krijg je ook geen enkele mail over de voortgang. Heb dus echt geen idee waar het apparaat nu is (verzonden naar Goes) maar geen idee of ze hem nu repareren of dat hij nog ergens staat te wachten.

Wel echt balen hoor. Moet nu waarschijnlijk mijn nieuwe apparaat weer aan ze retour doen..

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 21-01-2022 14:49]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20

Perkouw

Moderator General Chat
Titel even aangepast en winkel tussen MO tag gezet. :)

[Voor 13% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 15:00]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Was bij reden van retour gewoon een open veld waar je de reden kon aangeven? Of waren het verschillende antwoorden waar je er 1 van moest kiezen?

Anders konden prima de optie geld retour uitschakelen. En alleen reparatie/vervangen als optie geven.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• masterzzs1984
2 mogelijkheden om aan te vinken, geld retour of omruilen voor hetzelfde product. Geen open veld.

Zie hieronder:

[Voor 73% gewijzigd door masterzzs1984 op 21-01-2022 17:34]

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik vind dat je de schuld van je eigen handelen wel erg bij de webshop neerlegt.
Als je klikt op retourneren bij een product in je lijst met bestellingen kom je op een pagina waar bovenaan staat:
Retour aanmelden
Alle producten die bij Webwinkel in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 100 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. We verzoeken je om het product in ieder geval zodanig te retourneren dat wij het product via onze Webwinkel Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.

Hier is dus te lezen dat het gaat om artikelen in nieuwstaat in de originele verpakking.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 23:02. Reden: Naam webshop weggehaald]

• masterzzs1984
Snap je reactie wel. Maar moet ook zeggen dat de website van Webwinkel hierin niet helemaal logisch is. De meeste andere shops hebben dit toch echt veel beter voor elkaar en een logischere procedure via de website.

Als ik naar mijn bestellingen ga dan voelt het voor mij 'natuurlijk' aan om direct naar de betreffende bestelling te scrollen. Hierbij heb ik geen aandacht gehad voor de 'algemene tekst' bovenaan de pagina.

[Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 23:02]

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17
Dit lijkt me typisch zoiets dat logisch is als je weet dat retourneren/doa/wkoa voor webshop vaak een andere procedure is dan garantie/reparatie en je er dus bedacht op bent. Voor veel anderen is retourneren gewoon terugsturen "want hij doet het niet", maakt niet uit of dat bij ontvangst of na een half jaar is.

• masterzzs1984
Precies dat. Dus lijkt me goed dat ze gewoon het aankoopbedrag aan me terug storten ;-)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32

Nomad

a.k.a. Martijn

masterzzs1984 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:08:
Precies dat. Dus lijkt me goed dat ze gewoon het aankoopbedrag aan me terug storten ;-)
Lijkt mij niet logisch en mocht deze service wel "logisch zijn wat de maatschappij betreft", dan gaan winkels hier wel kosten door krijgen, wat dus producten duurder maakt. Wat we niet willen, want we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang en met pricewatch sites en cashbacks en promotiecodes het zo goedkoop mogelijk. You can't have the cake and eat it.

Webshops moeten wettelijk gezien een aantal dingen doen en dat is o.a. jou de gelegenheid geven om thuis een product te bekijken zoals je het in een winkel ook zou doen, zodat je informed een besluit kan nemen of je het product wilt.
Een "aantal maanden" een product gebruiken en dan lijkt het jou wel goed dat ze maar het geld terugstorten, want het online formulier dat jij er zelf verkeerd bij pakte en ook nog eens niet goed las, die vind je maar onduidelijk. Omdat een andere website het nog meer fool-proof opschreef....soort van "stop je kat niet in de magnetron" stond er niet bij, dus ik klaag ze maar aan gedachte? Het begint het common sense....een apparaat die enkele maanden bij iemand thuis gestaan heeft, die wil jij ook niet als consument kopen zonder daarover geïnformeerd te zijn dat hij al goed gebruikt is.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• masterzzs1984
Let ook even op mijn knipoog achter mijn laatste zin. Niet te zwaar aan tillen.

Zo'n 'fool' ben ik nou ook weer niet maar toch ging het proces niet helemaal lekker (nog steeds niet omdat ik geen idee is waar het apparaat is en wat er nu mee gaat gebeuren). Gaat mij er meer om dat de webshop dit toch echt beter kan doen om dit te voorkomen. Daarmee sluit ik niet uit dat ook ik hier scherper op had kunnen zijn.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Ilmar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:06:
Dit lijkt me typisch zoiets dat logisch is als je weet dat retourneren/doa/wkoa voor webshop vaak een andere procedure is dan garantie/reparatie en je er dus bedacht op bent. Voor veel anderen is retourneren gewoon terugsturen "want hij doet het niet", maakt niet uit of dat bij ontvangst of na een half jaar is.
Aan de andere kant genoeg grote winkels doen niet moeilijk over een defect product binnen hun retour periode. Gebruikt of ongebruikt. Wordt direct op de grote hoop van defecten gegooid. En krijg je geld terug of een nieuwe.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mja, ik dacht in eerste instantie "dat is natuurlijk je eigen schuld, je wilt een reparatie, geen retour".

Ga ik dan echter even bij mijn eigen account kijken bij die betreffende shop, ziet het er zo uit bij bestellingen die al ver buiten de retourperiode (100 dagen) vallen.

Wil ik garantie claimen dan moet ik ver de servicepagina's induiken die bij mijn bestellingsoverzicht nergens te vinden zijn.

Ontmoedigingstactiek wellicht? Anyway, je geld terug zal je niet krijgen. Een reparatie is het best haalbare nu, dat je zelf al wat anders gekocht hebt is natuurlijk de shop niet aan te rekenen. Dat de garantieprocedure zo goed verstopt zit, dat dan weer wel.

• masterzzs1984
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:15:
Mja, ik dacht in eerste instantie "dat is natuurlijk je eigen schuld, je wilt een reparatie, geen retour".

Ga ik dan echter even bij mijn eigen account kijken bij die betreffende shop, ziet het er zo uit bij bestellingen die al ver buiten de retourperiode (100 dagen) vallen.

[Afbeelding]

Wil ik garantie claimen dan moet ik ver de servicepagina's induiken die bij mijn bestellingsoverzicht nergens te vinden zijn.

Ontmoedigingstactiek wellicht? Anyway, je geld terug zal je niet krijgen. Een reparatie is het best haalbare nu, dat je zelf al wat anders gekocht hebt is natuurlijk de shop niet aan te rekenen. Dat de garantieprocedure zo goed verstopt zit, dat dan weer wel.
Precies mijn punt. En als je dan doorklikt heb je de optie om aan te geven dat het product defect is. Daarom voelde dit voor mij logisch om te doen...

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
masterzzs1984 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:21:
[...]

Precies mijn punt. En als je dan doorklikt heb je de optie om aan te geven dat het product defect is. Daarom voelde dit voor mij logisch om te doen...
Nouja, je laat dan weer wel een groot deel weg van de retourprocedure in je eigen screenshot. Voornamelijk de eerste zin van de eerste pagina waar je op terecht komt als je op "product retourneren" klikt.
Alle producten die bij Webwinkel in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 100 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. We verzoeken je om het product in ieder geval zodanig te retourneren dat wij het product via onze Webwinkel Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
Dat is vrij duidelijk. Anyway, ik zou ze even bellen/mailen/chatten en aangeven dat je reparatie bedoelde. Je aankoopsom terugkrijgen zit er kwa voorwaarden en wettelijke mogelijkheden niet in.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 23:02]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:De modbreak van Perkouw in "Webwinkel retourprocedure / geen geld terug" vanmiddag was, volgens mij, wel duidelijk. De naam van de webwinkel mag hier achterwege blijven. Wil je hem wel benoemen, kan dit in [mo]-tags.

Ik heb hem zojuist ook nog uit een aantal reacties verwijderd.

[Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 21-01-2022 23:04]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee