Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:34
Probleemstelling: in een bedrijf (meerdere gebouwen op hetzelfde perceel, elk met meerdere etages) is "de" sleutelbos soms zoek. Dit is vervelend want in noodgevallen is deze soms onmiddellijk nodig.
De sleutelbos moet kunnen gevonden worden door meerdere gebruikers (een 6-tal).
Ongewenste geluiden zijn niet wenselijk (bijvoorbeeld beep indien een toestel in of uit te buurt is). Beeps bij het opsporen van de tag dan weer wel.

Ik volg al even de Airtags en de alternatieven voor Android, en kwam onlangs Chipolo tegen.
Deze fabrikant heeft versies die ofwel gebruik maken van hun eigen netwerk van telefoons met Bluetooth die de app draaien (Chipolo ONE), ofwel van het Apple 'Find My'-netwerk (Chipolo ONE Spot).

AirTags zelf vallen af gezien deze niet gekoppeld kunnen worden aan meer dan één gebruiker (m.a.w. slechts 1 persoon kan een zoekactie starten) en deze recentelijk limitaties kregen qua functionaliteit. Bovenop is dit zo goed als Apple only ('Tracker Detect' is gelimiteerd en kan niet gebruikt worden om nieuwe tags in te stellen).

Het lijkt mogelijk om een Chipolo met meerdere gebruikers te delen (toch alleszins de ONE).

Hoe werken die Chipolo's in de praktijk? Heeft iemand ervaring een gelijkeaardige use case (meerdere gebruikers; uitgebreider terrein dan de range van Bluetooth)?
Ik veronderstel dat de Chipolo geen onderscheid kan maken tussen de verschillende etages?
Hoe zit het met de accuraatheid van het opsporen en is deze data realtime beschikbaar?

Mocht iemand goede betaalbare alternatieven kennen sta ik hier ook voor open.
Ideaal met batterij die minstens 6 maand mee gaat, en vervangbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
Ik snap je hang naar een technische oplossing, maar dit lijkt me allereerst ook een probleem van mensen opvoeden en africhten. Het begint met een vaste plek en consequente controle. Is bekend wie de sleutel gebruikt? Wellicht een afgesloten kluisje die je kan openen met een eigen tag, zodat je kan zien wie de sleutel het laatste heeft gebruikt? Vervolgens steekproeven en bij 'sleutel kwijt' die persoon aanspreken.

Ik zou dus eerder opteren voor een vaste plek en hier (hardhandig) op gaan trainen, zodat een bos niet meer kwijt is.

Leuk dat je het bos terug kan vinden dmv de oplossing, maar als je 'm nodig hebt en je moet naar het verstgelegen gebouw, verdieping 4, is de beschikbaarheid alsnog niet op orde.

Succes in ieder geval! Sounds like a challenge :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben het met @Stufferdt eens, dit is symptoom bestrijding. Leuk voor erbij maar een sleutel beheer systeem/plan met duidelijke afspraken.

Mijn collega’s (van een andere afdeling) beheren enkele tientallen sleutelbossen die dagelijks door vele interne en externe partijen worden uitgeleend en dat is in de 2 jaar dat ik er werk 1x fout gegaan ( bos weg).
Afspraken zijn vooraf duidelijk bij iedereen, je krijgt de bos pas mee na inschrijven inc. telefoonnummer. Om 17.00u is de bos terug, van ter voren bellen we mensen op als ze richting 17.00u nog niet terug zijn.
Enkele keer overnacht een bos ergens maar dat is een uitzondering. Ja dat betekend echt dat we wel eens mensen een uur terug laten hebben laten rijden :|
Ikzelf ben ook wel eens op mijn vrije dag terug naar werk gegaan om een sleutel voor het weekend terug te brengen omdat hij nog in m’n broekzak zat.

Ergo er is zelden een bos kwijt want dan ben je gewoon de pineut.
Duidelijke afspraken en goede registratie.

Niet wat je wellicht wil horen maar werkt wel op lange termijn en zonder apparaten/accounts :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
Ik begrijp de opmerkingen maar in deze bedrijfstak met sommige levenskritische gevallen (letterlijk) is het niet mogelijk/wenselijk om met een extra kastje met extra sleutel of met een logboek te werken.
Het gebeurt dan ook niet zo vaak dat de sleutelbos zoek is: pakweg 1x tot max. 2x per jaar. Om het terugzoeken te vergemakkelijken ben ik inderdaad op zoek naar een technische oplossing.

Daarmee mijn vraag om ervaringen bij Chipolo, of een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:27

EvH

*knip*. Hulp bieden via de DM heeft niet de voorkeur.

[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 24-01-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:55
Is een sleutel kastje met zoeen glasplaatje ervoor geen optie?
Waarbij je in een noodgeval het glas moet inslaan om bij de sleutel te komen.
Deze kun je dan op een centrale plek in het bedrijf ophangen.
Aangezien de sleutelbos nu schijnbaar door iedereen meegenomen kan worden lijkt mij het punt dat deze sleutel "voor het grijpen ligt" niet voor gevaarlijke situaties te zorgen.
Je wilt niet in een noodgeval moeten terugvallen op technieken om iets te moeten gaan zoeken wat in de eerste plaats al niet kwijt mag zijn.

Verder zou je ook een goede slotenmaken kunnen laten komrn en een sluitplan op laten stellen, waarbij elk van de 6 medewerkers een eigen sleutel/tag krijgen waarbij het sluitplan bepaald waar zij wel en geen toegang tot hebben.

Zonder uitgebreide informatie wat voor lokatie het betreft, wat er gedaan wordt en wat eventueel de veiligheids risico's zijn van rondslingerende of juist kwijt geraakte sleutels is er uiteraard geen "beste" optie aan te bevelen.
Ik snap uiteraard ook dat je niet de hele bedrijfsvoering hier online gooit ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58
Ik heb een aantal sleutelzoekers geprobeerd en die chipolo zijn heel erg goed.

Waar ik met andere merken nog wel eens connectiviteitproblemen had werkt de chipolo altijd en de batterij erin met gemak 1-2 jaar. Ik weet niet meer hoe dat gaat met meerdere gebruikers, geloof ik nooit getest. Ook fijn dat die direct aan de sleutelbos kan zonder app

Qua zoeken ga ik altijd gewoon op het geluid af. Hangt beetje van je vloeren af of die door de verdieping heen gaat.

Ik was laatst mn fietssleutel kwijt en toen had ik m op lost mode gezet, uurtje later kreeg ik melding dat die gevonden was. Er lopen dus meer chipolo gEbruikers rond en dat chipolo find my network werkt dus ook :)

Ik heb nu mix van airtags en chipolo one maar werken vergelijkbaar.

Een ander groot merk is tile maar daar heb ik veeel connectiviteitsproblemen mee gelezen

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 23-01-2022 21:33 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar Wearables, Accessoires en Overige want dit heeft niets te maken met computerhardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuss!
MaD_co schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:27:
Ik snap uiteraard ook dat je niet de hele bedrijfsvoering hier online gooit ;)
Dit dus _/-\o_
Take it for granted: sleutelkastjes, kluisjes, etc. zijn hier geen optie.

Mijn vraag is dus specifiek naar een systeem waarmee ik een sleutelbos kan terugvinden indien deze zoek is.
Chipolo leek me een mogelijkheid. Het delen van ervaringen of alternatieven hierrond is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:27

EvH

EvH schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:49:
[mbr]*knip*. Hulp bieden via de DM heeft niet de voorkeur.[/]
@mod: Excuses, voor de "DM verzoek", was dit niet de intentie om het zo af te handelen.

In dit geval ben ik zelf zeer content over de Classic en doet het vrijwel wat TS zoekt.
Ik heb dan ook per DM voorgesteld om zijn adres gegevens te mailen, zodat ik hem een classic kan toezenden zodat hij het ter plekke kan testen.
laurens0619 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:23:
Ik heb een aantal sleutelzoekers geprobeerd en die chipolo zijn heel erg goed.

[...]

Ik was laatst mn fietssleutel kwijt en toen had ik m op lost mode gezet, uurtje later kreeg ik melding dat die gevonden was. Er lopen dus meer chipolo gEbruikers rond en dat chipolo find my network werkt dus ook :)
De find my network werkt inderdaad ideaal, ook met de classic.!

• Scapel
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-12-2023
Erg tevreden over de chipolo, al een paar keer mijn sleutelbos terug gevonden.
Ik gebruik ze al ze al.jaren en ze geven een harder geluid dan de airbags.
Pagina: 1