Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-05 08:46
Hi,

Zoals de titel aangeeft, mijn zelfbouw start niet op, zelfs geen beep.

componenten:
processor: AMD Ryzen 5 5600G
moederbord: MSI B550M PRO-VDH WIFI (AMD Ryzen 5000 desktop ready, 3rd gen AMD ryzen desktop processor compatible / not compatible with amd ryzen 5 3400G & amd ryzen 3 3200G processors)
kast: Sharkoon V1000 Micro ATX
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3600
SSD: Crucial P2 1TB M.2
Voeding: Corsair RM750 (2019)

Tot nu toe gedaan:
  • Voeding geeft de juiste spanning (bij aanzwetten draait de fan even, slaat daarna af
  • Voedingkable heeft geen breuken
  • startknop functioneerd (geen weerstand bij indrukken)
  • moederbord pins voor power switch hebben spanning
  • opgestart met alles geinstallerd -> geen resultaat
  • posities RAM van A2/B2 naar A1/B1 -> geen resultaat
  • opgestart met alleen processor geinstalleerd -> geen resultaat
Waar kan ik verder zoeken?

bij voorbaat mijn dank

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:00
Stom dat ik deze toch ga zeggen. Maar al 100 × gezien je zegt kabels geen breuken. Maar zitten alle kabels goed ingedrukt op de plaats waar ze moeten.

8pin/4pin cpu
24 pins
beide vast geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En is er op 1 of andere manier te achterhalen welke BIOS erop zit; je hebt namelijk er eentje nodig van juni/juli vorig jaar. Geen idee of dit moederbord (te) lang op de plank heeft gelegen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomvz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-04 09:38
Ik had zo'n zelfde probleem, bij mij was het probleem dat mijn moederbord contact maakte met de kast.

Misschien even uit de case halen ? kijken of hij het daar wel doet.

"Better to be a Warrior in a Garden than a Gardener in a War"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
bumtroll schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:06:
Stom dat ik deze toch ga zeggen. Maar al 100 × gezien je zegt kabels geen breuken. Maar zitten alle kabels goed ingedrukt op de plaats waar ze moeten.

8pin/4pin cpu
24 pins
beide vast geklikt?
Voor zover ik kan zien zitten de kabels op de juiste plaats en goed ingedrukt (bij verder indrukken komen ze waarschijnlijk aan de andere kant er weer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
MAX3400 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:07:
En is er op 1 of andere manier te achterhalen welke BIOS erop zit; je hebt namelijk er eentje nodig van juni/juli vorig jaar. Geen idee of dit moederbord (te) lang op de plank heeft gelegen.
Dit ga ik proberen te achterhalen.

Blijft nog de vraag waarom het speakertje op het MB geen piep geeft als ik probeer t systeem in te schakelen.
Ook monitor, keyboard en muis geven geen sjoege, terwijl ik minimaal hoopte op iets van 'levendigheid' in het systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Thomvz schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:31:
Ik had zo'n zelfde probleem, bij mij was het probleem dat mijn moederbord contact maakte met de kast.

Misschien even uit de case halen ? kijken of hij het daar wel doet.
Helaas, dit had ik ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 22:43
Andere voeding geprobeerd? zeker weten dat alle kabels goed zitten?
Ik had dit ook met een nieuwe voeding eens en toen bleek die brak te zijn.
En dat was ook een corsair toevallig.

[ Voor 11% gewijzigd door freaky35 op 21-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Gaat de power LED aan?

Als je een via DisplayPort aangesloten monitor hebt, probeer dan aan te sluiten met HDMI of VGA/DVI.

Als je een multimeter hebt kun je de spanning in de connectoren controleren. Je hebt de paperclip trick nodig als de ATX stekker los is.

Als je test met een minimum configuratie (met 1 DIMM van de 2 die je wisselt, A2 en daarna A1), zonder M.2, zonder toestenbord, zonder muis, geen insteekkaarten, geen USB aansluitingen, is er dan beeld vanuit de BIOS?

Dit moederbord heeft een flash BIOS button. Je zou een BIOS update kunnen proberen die @MAX3400 noemde.

Updating BIOS with Flash BIOS Button
1. Please download the latest BIOS file that matches your motherboard model from the MSI® website.
2. Rename the BIOS file to MSI.ROM, and save it to the root of your USB flash drive.
3. Connect the power supply to CPU_PWR1 and ATX_PWR1. (No need to install CPU and memory.)
4. Plug the USB flash drive that contains the MSI.ROM file into the Flash BIOS Port on the rear I/O panel.
5. Press the Flash BIOS Button to flash BIOS, and the LED starts flashing.
6. The LED will be turned off when the process is completed.

Werkt het nog niet: als je hoge resolutie close-up foto's van alle aansluitingen post kunnen we meekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 20:35
Arie_H schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Blijft nog de vraag waarom het speakertje op het MB geen piep geeft als ik probeer t systeem in te schakelen.
Ook monitor, keyboard en muis geven geen sjoege, terwijl ik minimaal hoopte op iets van 'levendigheid' in het systeem
Heb je een speaker aangesloten? Volgens mij zit er standaard geen op het bord. Op de foto's kan ik ook niks terugvinden.
(Ik heb het bord even voor je gekoppeld via "Koppel onderwerp" bovenaan in het blauw. maakt het troubleshooten makkelijker als je de exacte componenten toevoegt.)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
freaky35 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:41:
Andere voeding geprobeerd? zeker weten dat alle kabels goed zitten?
Ik had dit ook met een nieuwe voeding eens en toen bleek die brak te zijn.
En dat was ook een corsair toevallig.
Nee, voeding stap voor stap doorgemeten (ook de nestspanning), ook met de paperclip-truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Is je RAM compatibel met je moederbord/CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:50
Ik heb vele oude "kapotte" desktops gehad klinkt als een probleem rond de ram modules.

Even belangrijk om te weten. Slaat de computer na enkele seconde weer af blijft hij draaien met zwart beeld?

[ Voor 6% gewijzigd door SteefdeKa op 21-01-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
SteefdeKa schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:17:
Ik heb vele oude "kapotte" desktops gehad klinkt als een probleem rond de ram(moederbord gerelateerd).

Even belangrijk om te weten. Slaat de computer na enkele seconde weer af blijft hij draaien met zwart beeld?
En als het systeem eventueel afslaat na enkele seconden gaat deze dan automatisch weer aan of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Crahsystor schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Heb je een speaker aangesloten? Volgens mij zit er standaard geen op het bord. Op de foto's kan ik ook niks terugvinden.
Bij t MB werd een kleintje (buzzer/speaker, 10mm diameter) meegeleverd, zo eentje die een piepje geeft als je de pc opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Power LED gaat niet aan (terwijl er wel 3V spanning op t bord staat bij de pins)
Als je een via DisplayPort aangesloten monitor hebt, probeer dan aan te sluiten met HDMI of VGA/DVI.
Monitor is via HDMI aangesloten
Als je een multimeter hebt kun je de spanning in de connectoren controleren. Je hebt de paperclip trick nodig als de ATX stekker los is.
Dit heb ik als een van de eerste dingen gedaan. Zelfs de weerstand van de startknop gemeten, los en ingedrukt, is ok.
Ook de spanning op de pins van de "PWR Switch" is ok (3V)
Als je test met een minimum configuratie (met 1 DIMM van de 2 die je wisselt, A2 en daarna A1), zonder M.2, zonder toestenbord, zonder muis, geen insteekkaarten, geen USB aansluitingen, is er dan beeld vanuit de BIOS?
Helaas, ook geprobeert met RAM-module uit andere pc, gaf ook geen resultaat (anders dan geen teken van leven)
Dit moederbord heeft een flash BIOS button. Je zou een BIOS update kunnen proberen die @MAX3400 noemde.
Wordt lastig als er uberhaupt geen respons is
Werkt het nog niet: als je hoge resolutie close-up foto's van alle aansluitingen post kunnen we meekijken.
ga ik zometeen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
zojuist enkele fotos geupload op https://hcsurvey.nl/zelfbouw/ ivm grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Arie_H schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:30:
Wordt lastig als er uberhaupt geen respons is
De BIOS update gaat zonder interactie, geen beeld nodig. Een BIOS update via deze methode kan zonder geheugen en zonder processor. Die kunnen het proces dan niet storen. Laatst rapporteerde iemand met een BIOS update probleem voor een niet ondersteunde processor dat het niet werkte met de (te) nieuwe processor. Een kaal moederbord sluit alle invloeden uit.

De procedure in mijn bericht komt uit de handleiding.

Sommige USB keys hebben een LED, daar kan je misschien aan zien of die tijdens de BIOS update procedure wordt gelezen. Als USB al niets doet in die procedure zal het waarschijnlijk niet BIOS gerelateerd zijn maar iets grondig mis met het moederbord, mits de voeding in orde is. Het moet in ieder geval goede 12V en 5V lijnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://hcsurvey.nl/zelfbouw/MB%20+%20Ryzen%205600G.jpg

12V connectie linksboven (dus in verlengde van koelblok).

Aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
MAX3400 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:11:
[...]

https://hcsurvey.nl/zelfbouw/MB%20+%20Ryzen%205600G.jpg

12V connectie linksboven (dus in verlengde van koelblok).

Aangesloten?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 00:30
Ik zou idd beginnen bij de bios update op een kaal bord. Dit bord heeft gegarandeerd een bios update nodig voor de 5000 serie. Je moet minimaal versie : 7C95v28 hebben.

https://www.msi.com/Mothe...pport-main-block-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het is wel moeizaam he? Oke, waarom post je dan een plaatje van een moederbord zonder aangesloten kabels? Die hadden we gisterochtend zelf al kunnen Googlen. :+

Maar, er staan sinds gisterochtend nog een aantal vragen open inderdaad (in ieder geval van mij): heb je kunnen achterhalen hoe lang het moederbord al op voorraad lag en, zoals de rest zegt: kan je gewoon eens de laatste BIOS flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
MAX3400 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:11:
[...]

Het is wel moeizaam he? Oke, waarom post je dan een plaatje van een moederbord zonder aangesloten kabels? Die hadden we gisterochtend zelf al kunnen Googlen. :+

Maar, er staan sinds gisterochtend nog een aantal vragen open inderdaad (in ieder geval van mij): heb je kunnen achterhalen hoe lang het moederbord al op voorraad lag en, zoals de rest zegt: kan je gewoon eens de laatste BIOS flashen?
Moeizaam? Ach, wat heet :(
Uit het s/n valt op te maken dat t van september 2021 is, dus om nu te zeggen oud?
Het BIOS flashen is niet gelukt of heeft geen resultaat gehad.

Momenteel denk ik er zeer sterk over om deze retour te sturen en een ander te bestellen.
(mijn vorige zelfbouw was een "Ryzen 5 3600" op een "MSI B450M PRO-VDH MAX")

Enige suggestie (zit zelf naar de MAG B550M Mortar te kijken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:08
Arie_H schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:24:
[...]

zit zelf naar de MAG B550M Mortar te kijken
Waarom zou die het wel doen? Dat bord heeft ook een BIOS update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteefdeKa
Arie_H schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:24:
[...]

Moeizaam? Ach, wat heet :(
Uit het s/n valt op te maken dat t van september 2021 is, dus om nu te zeggen oud?
Het BIOS flashen is niet gelukt of heeft geen resultaat gehad.

Momenteel denk ik er zeer sterk over om deze retour te sturen en een ander te bestellen.
(mijn vorige zelfbouw was een "Ryzen 5 3600" op een "MSI B450M PRO-VDH MAX")

Enige suggestie (zit zelf naar de MAG B550M Mortar te kijken)?
ik ga het toch nog een keer vragen.
Neem even de tijd anders weet je zeker dat het niet gaat lukken. Je zegt dat je niet in je bios komt. als je opstart zonder cpu er in wat gebeurd er dan? Weet je ook zeker dat je ramsticks wel compatible zijn met je mobo? ik heb zelf namelijk precies dit probleem gehad alleen bij mij kwam het door een combinatie van een brakke cpu en ramsticks die niet bij het mobo paste.

Maar kan je eens wat meer over het opstarten vertellen.
Wat doen je fans? gaan deze op volle touren of???
Slaat hij na een paar seconden automatisch af of blijft hij gewoon draaien tot je hem weer uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:38
Ik denk dat er kortsluiting is. Waardoor de voeding zich zelf uit schakelt.

Even helemaal opnieuw beginnen. Dus alles eruit en alles weer terug bouwen.

Wat ook kan dat je een DOA heb. Kan je de moederbord niet bij de winkel testen of deze het ook niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
@Arie_H BIOS updates zijn nogal gevoelig voor timing, bijvoorbeeld wanneer en hoe je op de BIOS knop drukt. Als het niet meteen werkt zou ik gewoon doorgaan met proberen en zo precies mogelijk de uitlegtekst volgen. Ik zou het uitvoeren zonder processor en zonder geheugen zoals de handleiding aangeeft.

Ik zie geen problemen op de foto's, maar het geheugen en de cpu zitten er niet bij. De processorvoet bevat pinnen die soms verbogen zijn. Dat is ook een mogelijke oorzaak van problemen. De processor is zwaar en bij het plaatsen kan er al snel iets ombuigen. Een scherpe hoge resolutie foto helpen bij de controle of de pinnen in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
mrmrmr schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:33:
@Arie_H BIOS updates zijn nogal gevoelig voor timing, bijvoorbeeld wanneer en hoe je op de BIOS knop drukt. Als het niet meteen werkt zou ik gewoon doorgaan met proberen en zo precies mogelijk de uitlegtekst volgen. Ik zou het uitvoeren zonder processor en zonder geheugen zoals de handleiding aangeeft.

Ik zie geen problemen op de foto's, maar het geheugen en de cpu zitten er niet bij. De processorvoet bevat pinnen die soms verbogen zijn. Dat is ook een mogelijke oorzaak van problemen. De processor is zwaar en bij het plaatsen kan er al snel iets ombuigen. Een scherpe hoge resolutie foto helpen bij de controle of de pinnen in orde zijn.
BIOS is geupdated, resultaat :(
De processor is ok, gaat zonder moeite op z'n plaats. Het gewicht zit m in t koelblok/fan.
Zojuist weer geprobeerd met cpu, ram en ssd geinstallerd, resultaat :( ook na vervangen ram-module.

Iemand nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Een update:

Moerderbord en CPU teruggestuurd naar leverancier.
CPU werkt correct.
"Tijdens de visuele inspectie van het moederbord is schade aan de weerstanden geconstateerd.
Dergelijke schade valt onder de noemer “Customer Induced Damage” ofwel schade toegebracht door de gebruiker en dit valt niet onder de garantie.
Helaas is in dit geval betaalde reparatie geen optie gezien het soort schade."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Lj4dgUE2kKpP0J30CjmUhFO0yE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgrJttCrnoZokp4lFpR9Pqp8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Arie_H schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:49:
Een update:

Moerderbord en CPU teruggestuurd naar leverancier.
CPU werkt correct.
"Tijdens de visuele inspectie van het moederbord is schade aan de weerstanden geconstateerd.
Dergelijke schade valt onder de noemer “Customer Induced Damage” ofwel schade toegebracht door de gebruiker en dit valt niet onder de garantie.
Helaas is in dit geval betaalde reparatie geen optie gezien het soort schade."
Waar op het moederbord zit dat exact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Heb m nog niet terug (eind deze week?), maar denk aan onderzijde.
Vermoedelijk blijven 'hangen' tijdens het op z'n plek manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
MAX3400 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:53:
[...]

Waar op het moederbord zit dat exact?
Zojuist terugontvangen,
Na reparatie-factuur (€0.00) enkele keren goed gelezen te hebben en de hele MB afgespeurd te hebben, de afgebroken weerstand gevonden.
Het zit aan achterkant (zie foto) bij de hoek waar ook de externe aansluitingen zitten. Het weerstandje heeft een lengte van een paperclip-dikte.

Ik vrees dat t een geval van pech hebben is geweest :-(
Een volgende keer misschien iets van 'boeklon' ter bescherming erover?

In ieder geval iedereen hartelijk dank voor het mee helpen zoeken en denken naar een oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-9naRGLYw8LXMaURBAJIzj40gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJ08ZX2uemslg8ADKE3FwzV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ja da's goed zonde ja. Ook niet zelf te fixen denk ik. Balen man.

Zo wilde ik 10 jaar geleden een 3930K monteren. Tikte perongeluk tegen een pinnetje van mn socket 2011 (2011 pinnetjes dus), aan. Maar had het niet door. Alles gemonteerd. Aangezet, maar bleef meldingen geven, kwam niet in windows, pc deed echt raar.

Uiteindelijk de code opgezocht en bleek iets met de socket te zijn.

Ik cpu eraf halen, ja ja hoor. Als je echt verdomd goed keek zag je 2 pinnetjes tegen elkaar aan zitten. Heb toen een stripje van een vuilniszak gepakt. Het witte eromheen verwijderd. En met het resterende ijzerdraadje het pennetje weer rechtop gezet. CPU erop, en draaide als een zonnetje!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je achterhalen kan welke weerstand dat zijn moet, denk ik wel dat dit te repareren is.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Arie_H schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:14:
Zojuist terugontvangen,
Na reparatie-factuur (€0.00) enkele keren goed gelezen te hebben en de hele MB afgespeurd te hebben, de afgebroken weerstand gevonden.
Het zit aan achterkant (zie foto) bij de hoek waar ook de externe aansluitingen zitten. Het weerstandje heeft een lengte van een paperclip-dikte.
Dit ene componentje is denk ik wel te repareren. Je hebt dan iemand nodig die smd (surface mounted) kan repareren, dus zoek op reparatie smd. Het is niet verstandig om het ergens bij een winkel te laten repareren want dan zet die (en eventuele tussenhandelaren) er een marge op.

Er kan gevolgschade zijn en dan kunnen kosten oplopen.

Is het een weerstand of een condensator? Soms kun je het verschil moeilijk zien, zeker bij die minieme SMD onderdeeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Euhm dat lijkt me een MLCC condenstor maar ik zien wat verder (links) schade dat erger is, daar mist en ganse pad bij een through hole component, WTF

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie_H
Ikzelf begin er i.i.g niet aan om het te 'solderen'. Dat ding is even lang als een paperclip dik is (minder dan 1 mm). Ook vrees Ik dat een reparatie meer gaat kosten dan de nieuwprijs van t bord, lijkt me toch een specialistisch werkje.
De leverancier zag t repareren niet zitten ("Helaas is in dit geval betaalde reparatie geen optie gezien het soort schade.")

Of t een weerstand of een condensator is? Geen idee, dan zou ik ergens een 'elec' layout van t bord moeten vinden.

@Damic "daar mist en ganse pad bij een through hole component"
Bedoel je daar t gat mee, links boven het potlood? Dat is een gat waardoorheen een schroefje gaat om het bord in de kast te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Neeje in het groene :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L9XtmJa.png
of is dat gezichtsbedrog?

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 02-02-2022 18:44 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:38
Je kan het proberen het om te buigen.
Hopelijk werkt de moederbord dan wel en is het een functie wat je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Evertt schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:02:
Je kan het proberen het om te buigen.
Hopelijk werkt de moederbord dan wel en is het een functie wat je niet gebruikt.
Ik vermoed dat die kleine condensator kortsluiting veroorzaakt tezamen met een stuk trace dat misschien weg is.

Pagina: 1