Welke cooler voor 1.6 inch hoge harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Allo,

Ik heb vandaag m'n bestelde 36.7GB IBM DMVS36V 10000rpm U2W SCSI harddisk binnen gekregen (overgestapt van IDE naar SCSI :) ).

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/prodpic/a/a5xi02.jpg

Dit model echter zonder de convertor

Lekker snel blah blah alleen het volgende .. de schijf wordt, zoals ik al gelezen heb hier en dus verwachte erg heet. Nu ben ik dus op zoek naar een goede (5.25" bay) harddisk cooler maar kan er tot nu toe geen vinden waarin je ook een 1.6" hoge harddisk in kan monteren (alleen 1"). Ik kan wel een 3.5" 'fan-dingetje' kopen maar dat zal niet zo effectief zijn lijkt me .. Als iemand weet welk model/merk ik moet hebben .. thnx :) !

PC Specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan misschien deze gebruiken die hang je er gewoon boven, of er onder. ik heb er zelf ook 1 en daar hangt een maxtor dm 60+ onder, het scheelt wel in temp.

http://www.iceberg.to/pagesie/produkt/IB140.html

• Bomberman
Thnx, maar het probleem is dat ik nog maar 1 5.25" bay vrij heb .. ik kan dus niet en die cooler en de schijf monteren.

Weet iemand of ik in deze HDD cooler een 1.6" hoge HDD kwijt kan? De site naar de fabrikant werk niet dus ik kan er niets over opzoeken. Verder al (op een paar forums) de search gebruikt maar daar kwam niets uit ..

PC Specs

• Bomberman
Ik heb zelf al wat in elkaar geknutselt *D . Gewoon wat tieraps (of hoe die dingen ook heten) en een 80mm Sunon fan die ik nog had liggen. Beetje klooien en voila, een harddisk cooler. De schijf wordt een stuk minder heet dus dat werkt prima zo ..

PC Specs

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Inderdaad, gewoon er een fan voor hangen, liefst een zo groot mogelijke, of 2 kleinere naast elkaar. Ik heb ooit een Micropolis 7200 RPM gehad, in de zomer kon je dat ding niet meer vastpakken, zo heet werd ie. Zorg in ieder geval wel dat er genoeg ruimte rondom de schijf is, niet dat ie tussen andere hd's gepropt zit. Lijkt me dat ie daar ook niet zo goed tegen kan.